Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، عباس خامه یار، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان، عصر دوشنبه 18 اسفندماه در وبینار بزرگداشت مرحوم حسین شیخ الاسلام که به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان و جبهه عمل اسلامی لبنان برگزار شد، با اشاره به اخلاق بسیار نیکوی مرحوم شیخ الاسلام و سجایای اخلاقی وی، گفت: او نه تنها با خانواده و نزدیکان و مادر مرحومش خود بسیار مهربان بود، بلکه نسبت به همه افراد محبت داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی با بیان اینکه شیخ الاسلام هیچگاه از مسیر عدل و انصاف خارج نشد، خاطرنشان کرد: شیخ الاسلام بسیار متواضع و با تهذیب نفس بود؛ او مجاهد و دارای روحیه ای بسیار پاک بود و از ستایش خود بیزار بود. آن مرحوم تلاش می کرد که هیچ کس را فراموش نکند و خادم همه افراد باشد.
 
خامه یار در ادامه اظهار کرد: مرحوم شیخ الاسلام از احترام بالایی نزد همه برخوردار بود و حتی دشمنان سیاسی او نیز به او احترام می گذاشتند. او عاشق رسول خدا (ص) و اهل بیت (ع) و بسیار معتقد به نماز اول وقت بود، حتی در نشست ها و کنفرانس های بزرگ نیز نماز اول وقت را ترک نمی کرد.
 
وی به مبارزات سیاسی شیخ الاسلام در زمان جوانی و دانشجویی پرداخت و ادامه داد: شیخ الاسلام در تسخیر لانه جاسوسی نقش مهمی ایفا کرد و مسئله فلسطین تمام فکر و ذهن او را پر کرده بود؛ لذا در این مسیر از هیچ قدرتی نمی هراسید. او نقش مهمی در تشکیل مقاومت داشت و تاثیر بسیاری در ایجاد روابط میان ایران و کشورهای منطقه ایفا کرد.
 
حق و حقیقت میزان او، انقلاب معیار او و ملت خط قرمز او بود و برای احقاق حقوق مستضعفین تلاش می کرد و در این راه با هیچ شخصیت و مسئولی تعارف نداشت و نظر و عقیده خود را بیان می کرد.
 
این مرد بزرگ، الگوی نسل های آینده و مرشد آنها است. او تا حدی قوی بود که هیچ چیز نمی توانست او را تغییر دهد. اما شهادت حاج قاسم سلیمانی پشت او را شکست و نمی توانست اشک خود را در مصاحبه های مختلف پنهان کند. تحلیل های او درباره حاج قاسم در عین حال که نهایت احساس او را نشان می داد، اما همزمان دارای عقلانیت و قدرت بسیار بود.
 
وی در پایان تاکید کرد: مرحوم شیخ الاسلام یک دیپلمات انقلابی به تمام معنا بود. او همانطور که استاد دیپلماسی بود، در عین حال استاد در مشاوره گرفتن بود و از همه افراد بدون در نظر گرفتن جایگاه یا سن آنها مشورت می گرفت. می توان گفت حسین شیخ الاسلام یک انسان و دوست واقعی بود.
 
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: مرحوم شیخ الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۶۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال کردن مراکز اقتصادی وداشتن مرکزهوشمند

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ، حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه کرمان گفت: دولت باید عزم خود را جزم کند تا آسیب پذیری کشور در بخش اقتصاد را چاره‌اندیشی نماید و کام تلخ اقشار کم درآمد را تبدیل به شیرینی کند و این جز با یک حرکت هماهنگ همراه و همگام مثل عملیات وعده صادق محقق نمی‌شود و این توقع ما از دولت انقلابی و مردمی ریاست جمهور است که این اتفاق به بهترین وجه ممکن در بخش اقتصادی رقم بخورد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: باید با فعال کردن مراکز اقتصادی کشور و تقسیم کار دقیق و تشکیل مرکز عملیات هوشمند و فعال اقتصادی در کشور بتوانند رنج چند ساله تورم و کاهش ارزش پول ملی را به پایان برسانند .

خطیب جمعه کرمان بیان کرد: ایران قوی الزاماتی دارد همانطور که در بخش نظامی آنقدر پیشرفت کرده‌ایم آنچنانکه عملیات وعده صادق را با افتخار هرچه تمام ‌تر دردنیای پرآشوب امروز در یک اعلام رسمی می‌توانیم انجام دهیم و به نتیجه رساند، باید در بخش اقتصادی هم کشور در همین تراز و جایگاه قرار بگیرد.

وی همچنین شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام را تسلیت گفت و افزود: این امام بزرگوار دردوران امامت خود به بهترین وجه ممکن رهبری و امامت جامعه را آنطور که شایسته است به انجام رساندند، امامی که موسس حوزه‌های علمیه و مراکز فقه و فقاهت در تاریخ تشیع و اسلام است با پرورش شاگردان فراوان با تخصص‌های متعدد توانست بخش علم و فهم را در جامعه اسلامی به اوج خود برساند.

نماینده ولی فقیه در استان سپس به شرایط کنونی فلسطین اشاره کرد وگفت:درست است که فلسطین اشغالی وغزه با تقدیم شهدای بسیار در شرایط کنونی قرار دارد اما دنیا بداند و خود را آرام آرام آماده کند برای تحولات عظیم و بزرگی که اتفاق خواهد افتاد .

وی به نتیجه دو نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا در ۱۰ سال قبل اشاره کرد وگفت: امروز این عمل به بار نشست و دانشگاه‌های اروپا و آمریکا به دفاع از مردم فلسطین قیام کرده‌اند، وقتی جنبش دانشجویی در دنیا متوجه شد که در مراکز و مجامع حقوقی بین الملل از مظلوم دفاع نمی‌کنند خود پرچم دفاع از مظلوم را به دست گرفته است.

دیگر خبرها

  • شرف دانشجویان آمریکایی از خادمان حرم‌های شریف بیشتر است
  • حجاج دیگر کشورها در مراسم حج محبت زائران ایرانی را احساس کنند
  • برگزاری همایش حکمت مطهر با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • زائران حج دفاع از ملت مظلوم فلسطین را مورد توجه قرار دهند
  • نیازمند جهاد تعلیم و تربیت در حوزه های علمیه هستیم
  • ببینید/دفاع جانانه مجری شبکه نروژی از مردم فلسطین
  • محکومیت برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان مدافع غزه
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • فعال کردن مراکز اقتصادی وداشتن مرکزهوشمند
  • پیام FIVB برای کاپیتان جدید ایران: خوش برگشتی!