Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-26@09:40:43 GMT

دستگیری کلاهبردار پیش فروش ساختمانی در گیلان

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۶۶۰۴

دستگیری کلاهبردار پیش فروش ساختمانی در گیلان

فرمانده انتظامی گیلان از دستگیری عامل کلاهبرداری در پوشش پیش فروش آپارتمان‌های در حال ساخت خبر داد.

سردار عزیزالله ملکی دوشنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی گزارش‌های دریافتی مبنی بر کلاهبرداری از چند نفر در قالب پیش فروش آپارتمان در شهرستان رشت پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با تحقیقات انجام شده، مشخص شد، فردی با جلب اعتماد تعدادی از شهروندان و معرفی خود به عنوان کارآفرین برتر و خیر که به طور انبوه در امر ساخت و ساز فعالیت می‌کند، تعدادی آپارتمان در حال ساخت را در یکی از مناطق شهرستان رشت پس از تنظیم قولنامه‌های صوری هر واحد را به چندین نفر فروخته بود.

وی اظهار کرد: متهم این پرونده مبلغ ۱۱۰ میلیارد ریال از خریداران کلاهبرداری کرده و متواری شده بود.

سردار ملکی ادامه داد: ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری با انجام تحقیقات و اقدامات همه جانبه هویت این متهم را شناسایی و پس از استعلام‌های صورت گرفته معلوم شد این فرد چندین فقره سوابق کیفری از قبیل جعل، کلاهبرداری، فروش مال غیر و محکومیت مالی دارد.

وی با اشاره به متواری بودن و تحت تعقیب قرار داشتن این کلاهبردار خاطرنشان کرد: ماموران پلیس آگاهی با تلاش‌های شبانه‌روزی و اقدامات فنی محل اختفای متهم را در استان تهران پیدا کردند.

فرمانده انتظامی استان گیلان اضافه کرد: ماموران پس از اخذ نیابت قضائی متهم را در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس آگاهی استان منتقل کردند.

وی تصریح کرد: متهم ۳۸ ساله در تحقیقات پلیس به ۱۷ فقره کلاهبرداری در پوشش پیش فروش هر یک از واحدهای آپارتمانی به چندین نفر به ارزش ۱۱۰ میلیارد ریال اعتراف و با تکمیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و روانه زندان شد.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه افراد سودجو و کلاهبردار از هر شیوه‌ای برای رسیدن به مقاصد شوم خود و فریب افراد استفاده می‌کنند بر لزوم هوشیاری و دقت شهروندان در انجام هرگونه داد و ستد تاکید کرد.

لینک کوتاه: asriran.com/003FSv

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پیش فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۶۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبردار ۱۶۰ میلیارد ریالی در کرمانشاه دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه، از دستگیری کلاهبردار ی که در پوشش خرید ضایعات عمده از شرکت‌ها با نرخی کمتر از قیمت عمده‌فروشی‌ها و پرداخت سود، ۱۶۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدرضا یاری امروز _سه‌شننبه چهارم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پس از اعلام شکایت تعداد زیادی از کسبه و شهروندان کرمانشاهی مبنی بر اینکه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد شخصی پس از جلب اعتماد تعداد زیادی از شهروندان و کسبه به آن‌ها وعده خرید مواد ضایعاتی از شرکت‌ها و ادارات با قیمتی مناسب و نرخی کمتر از قیمت عمده‌فروشی‌ها و همچنین پرداخت سود مناسب داده است، از این طریق توانسته مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: با دریافت این اطلاعات، تحقیقات گسترده و همه‌جانبه مأموران انتظامی شهرستان کرمانشاه برای دستگیری متهم متواری آغاز شد تا اینکه مأموران انتظامی شهرستان موفق به شناسایی مخفیگاه وی شدند.

وی تصریح کرد: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی، متهم فراری را به همراه همدستش در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و این افراد در بازجویی‌ها به ارتکاب کلاهبرداری فوق اعتراف و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 747293

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان
  • دستگيري عامل کلاهبرداري 200 ميلياردي در گرگان
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در کرمانشاه
  • کشف بیش از ۶۰ سکه‌های تاریخی در فسا
  • کلاهبردار ۱۶۰ میلیارد ریالی در کرمانشاه دستگیر شد
  • بازداشت کلاهبردار معامله خودرو در آبادان
  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان
  • کشف سکه‌های تاریخی از یک متهم در مسافرخانه ای در فسا
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان
  • کلاهبردار میلیاردی در آبادان دستگیر شد