Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی شامگاه دوشنبه در همایش گردهمایی نخبگان و فرهنگیان جامعه عشایر ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم (ع) گفت: سیدالشهدای جبهه مقاومت عشایر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است و در وجود این شهید گرانقدر مقاومت و ایستادگی و خداترسی عشایر متجلی شد.

وی  شهید سپهبد قاسم سلیمانی را چهره صاحب مکتب و سیدالشهدای جبهه مقاومت از عشایر دانست و گفت: عشایر  از صمیم قلب به شهید سلیمانی ارادت دارند و امروز تمام آزادی‌خواهان دنیا منتقم خون شهید سلیمانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه کرمان با توجه به یکی از آیات قرآن بر این مبنا که خداوند در کمینگاه است و تمام لحظات ما را می بیند همچنانکه امام حسین (ع) نیز می فرمایند: خداوندا مرا آنگونه خداترس کن که در تمام صحنه های زندگی تو را ببینم گفت: یکی از ویژگی های شهید سلیمانی خداترسی ایشان بود که در همه لحظات خداوند را حاضر و ناظر بر زندگی می دید.  

حجت الاسلام علیدادیسلیمانی  با بیان اینکه این شهید بزرگوار که شاگرد مکتب امام خمینی (ره) بود و به مانند امام رفتار می کرد و تمام تلاشش این بود که دیده نشود اما خداوند او را در تمامی جهان بر سر زبان ها انداخت و بزرگ کرد .

امام جمعه کرمان عشایر را دارای تاریخ پرفراز و نشیب دانست و گفت: نصف جمعیت ایران عشایر بودند اما به دلایل متعددی جمعیت عشایری کم و به جمعیت روستاها و سپس شهرها افزوده شد.

وی صداقت، مردانگی، شجاعت، قناعت و تواضع و پاکی را از محاسن زندگی جامعه عشایری دانست و گفت: این موارد کمتر در زندگی امروز به تصویر کشیده می شوند .

وی با اشاره به اینکه نگاه به طبیعت معرفت و شناخت خداوند را به همراه دارد گفت: زندگی عشایر سراسر در طبیعت می باشد که سراسر نعمت خداوند است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی سبک زندگی عشایر را مقاومت در تمام لحظات و قدرشناسی از خداوند عنوان کرد و افزود: فرزندان عشایر تمام وجوه استقامت کوه را درک کرده و آن را نماد مقاومت دانسته و لحظه لحظه زندگی شان مقاومت و ایستادگی است.

وی با اشاره به قسمتی از زندگینامه شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: ایشان نوشته اند که چون پدرم مقروض بود در ۱۴ سالگی تصمیم گرفتم به کرمان بیایم و کار کنم و قرض پدرم را ادا کنم و همین اراده و استقامت و تعهد و مسئولیت وی در انجام کار سردار سلیمانی امروز را به وجود می آورد.

مسئول بسیج عشایری سپاه ثارالله استان کرمان برگزاری این همایش را با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب و تاکید حضرت آیت الله خامنه ای بر نقش جوانان در توسعه کشور دانست و گفت: تعداد زیادی از جمعیت استان کرمان را عشایر تشکیل می دهند.

هادی محمدی با اشاره به اینکه عشایر در طول دوران هشت ساله دفاع مقدس شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کردند افزود: حدود ۱۱ هزار نفر دانش آموز در مناطق عشایری استان کرمان تحصیل می کنند و تعداد زیادی از مسئولین و نخبگان را نیز در عرصه های مختلف از جامعه عشایری داریم.  

وی با توجه به تعداد ۱۰۹ هزار و ۴۳۹ نفر جمعیت عشایری استان کرمان افزود:کرمان دومین استان عشایری کشور و یکی از افتخارات بزرگ ما این است که سردار دل‌ها شهید سپهبد قاسم سلیمانی از جامعه عشایر است.

برچسب‌ها کرمان ایرنا جامعه عشایری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان ایرنا جامعه عشایری کرمان ایرنا جامعه عشایری اخبار کنکور شهید سلیمانی استان کرمان جامعه عشایر دانست و گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۷۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوه دختر امام خمینی در خارج از کشور مشغول چه کاری است؟

خانم معصومه حائری یزدی همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی و دختر آیت‌الله شیخ مرتضی حایری یزدی صبح روز ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ خورشیدی در تهران درگذشت.

آن طور که عصر ایران روایت کرده است؛ وی مادر سید حسین و مریم خمینی بود. حجت‌الاسلام سید حسین خمینی از اوایل دهه ۶۰ عملا از عرصه های رسمی و رسانه‌ای کنار است و خواهر او (نوه امام خمینی) هم در خارج از کشور زندگی می‌کند و به طبابت و کارهای علمی اشتغال دارد و خانواده برای دفن مادر منتظر بازگشت اوست. (دو فرزند دیگر در کودکی درگذشته بودند).

از نکات شگفت‌آور زندگی خانم حایری این که به رغم آن که عروس ارشد امام خمینی و منتسب به یک خاندان بزرگ و مشهور روحانی دیگر هم بود زندگی بسیار عادی و گاه توام با سختی و رنج داشته است.

او شیفته سید مصطفی خمینی بود و خاطرات هجران او را با اشک بیان می‌کرد و همچون اعضای خانواده امام که آقا مصطفی را «داداش» خطاب می‌کردند او هم عادت کرده بود همسرش را این گونه خطاب و حتی بعد از فقدان چنین یاد کند.

با این که عروس ارشد امام اهل مصاحبه با رسانه‌ها نبود اما برای اولین بار اول آبان ۱۴۰۰ و به مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد درگذشت مشکوک سید مصطفی خمینی گفت‌وگویی با او منتشر شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت خصوصا جاهایی که حکایت از نگاه امروزین آقا مصطفی خمینی داشت و تصویر متفاوتی از فرزند فقید امام ترسیم می‌کرد.

درباره فرزندان چنین گفته بود: «خدا چهار فرزند به من داد که دو تا از آن‌ها از دنیا رفتند و الان تنها حسین و مریم برای من باقی مانده‌اند. هر دو دختر بودند و یکی در ایران و یکی در نجف از دنیا رفت. اولی چند روز بعد از به دنیا آمدن از دنیا رفت و علتش هم این که اوضاع ما در آن ایام به خاطر مسائل انقلاب خیلی ناجور و نامناسب و دگرگون بود و در همان ایامی که تازه این دختر به دنیا آمده بود، نیروهای دولتی وارد منزل ما ‌شدند و هول و هراس ایجاد ‌کردند و حال خود من خیلی بد و خراب بود و شاید این بچه بر اثر همان مسائل مُرد و از دنیا رفت.

دومی هم بلافاصله بعد از تولد و بر اثر یک بیماری کشنده از دست رفت؛ البته برخی به من می‌گفتند که این فرزندم، پسر بوده ...»

دیگر خبرها

  • نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه شغلی دارد؟
  • نوه دختر امام خمینی در خارج از کشور مشغول چه کاری است؟
  • سازمان ملل و مجامع بین‌المللی، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به مقام شهید سلیمانی و شهدای حمله تروریستی کرمان
  • رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی (ره)
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت