Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@03:43:15 GMT

جاسیندا آردرن: بعید است نیوزیلند جمهوری شود

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۸۲۷۴

جاسیندا آردرن: بعید است نیوزیلند جمهوری شود

به دنبال مصاحبه جنجالی پسر ولیعهد بریتانیا و همسرش و با افزایش درخواست‌ها از کشورهای مشترک‌المنافع برای حذف الیزابت دوم به عنوان رئیس کشور، نخست‌وزیر نیوزیلند گفت بعید است که کشورش به جمهوری تبدیل شود.

 به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند با این پرسش مواجه شد که آیا چهره ناخوشایندی که شاهزاده هری و مگان مارکل از خاندان سلطنتی بریتانیا به تصویر کشیدند، موجب قطع روابط قانونی نیوزیلند و بریتانیا می‌شود یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آردرن گفت: من قبلاً گفته‌ام که تمایل زیادی در نیوزیلندی‌ها برای تغییر قابل توجه در تنظیمات قانونی خودمان احساس نکرده‌ام و انتظار ندارم که به سرعت تغییری ایجاد شود.

نیوزیلند یک سلطنت مشروطه است و الیزابت دوم، ملکه بریتانیا نقش فرمانروای آن را ایفا می‌کند.

این اظهارات در حالی مطرح شد که صبح دوشنبه نارضایتی‌هایی از خاندان سلطنتی بریتانیا در توییتر با هشتگ "سلطنت را ملغی کنید" به چشم می‌خورد.

«نیوز امریکاز» که نشریه‌هایی در کارائیب و آمریکای لاتین دارد، در سرمقاله‌ای نوشت: زمان آن فرا رسیده است که این ملت‌های کارائیب خود را از بردگی ذهنی و آخرین قید استعمار رها کنند. اگر مگان و هری چیزی را فاش کرده باشند، آن نژادپرستی آشکار در راس این به اصطلاح نهاد سلطنتی است.

در ادامه این مطلب آمده است: در کارائیب، ملکه هنوز به عنوان رئیس باربادوس، آنتیگوا و باربودا، باهاما، بلیز، گرنادا، جامائیکا، سنت کیتس و نویس، سنت لوسیا و سنت وینسنت و گرنادین شناخته می‌شود. اکثر جمعیت این مستعمره‌های سابق بریتانیا هم پوست سیاه، قهوه‌ای و در کل پوست تیره دارند.

مگان مارکل، همسر شاهزاده هری، نوه ملکه بریتانیا، خانواده سلطنتی این کشور را به نژادپرستی و دروغ‌گویی متهم کرده بود. به گفته مگان مارکل، در دورانی که او فرزندش آرچی را باردار بوده، دغدغه اعضای خاندان سلطنتی میزان تیرگی رنگ پوست فرزندش بوده است!/ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۸۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است

قائم‌مقام جامعه اسلامی مهندسین با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی مهندسان از یک لیست حمایت نمی‌کند، گفت: راهیابی کاندیداها از یک لیست واحد به مجلس بعید به نظر می‌رسد.

علیرضا خجسته‌پور در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جامعه اسلامی مهندسان در مرحله دوم انتخابات در تهران و سایر حوزه‌هایی که به دور دوم کشیده شده‌اند، به بررسی نفرات پرداخته است و بنا دارد نفرات مورد حمایت خود را از بین چند لیست انتخاب کند.

وی افزود: این افراد از بین لیست‌هایی انتخاب خواهند شد که نفرات آن‌ها به دور دوم رقابت‌ها راه پیدا کرده‌اند؛ بر همین اساس طی سه روز آینده اسامی قطعی را که به هیئت اجرایی و شورای مرکزی ارسال شده است، به اطلاع رسانه‌ها خواهیم رسانید.

قائم‌مقام جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به لیست‌های راه‌یافته به مرحله بعدی انتخابات تصریح کرد: جامعه اسلامی مهندسین در دور قبل فقط از لیست شورای ائتلاف و شورای وحدت حمایت کرد اما این بار لیست‌ها تغییر کرده‌اند و بنا داریم ترکیبی ۱۶ نفره از لیست شانا، امنا، جبهه صبح ایران و شورای ائتلاف را ارائه دهیم و تنهانفرات یک لیست را معرفی نخواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: هنوز برای پیش‌بینی انتخابات زود است، چرا که رقابت تنگاتنگ و سختی بین شورای ائتلاف، شانا، جبهه صبح ایران و امنا در پیشاست، بنابراین تحلیل می‌شود که ترکیبی از انتخاب نفرات این لیست‌ها را شاهد باشیم و به نظر می‌رسد نفرات یک لیست واحد به مجلس راه پیدا نکنند.

کد خبر 747174

دیگر خبرها

  • محمدی: بعید می‌دانم بین یزدانی و قاسم‌پور مسابقه برگزار شود
  • بازگشت آخرین پادشاه مصر پس از ۷۲ سال غیبت (+عکس)
  • راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • فرار اسب‌های گارد سلطنتی انگلیس + فیلم
  • جامائیکا نیز کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • بلینگام 31 میلیون یورو به دورتموند می‌دهد
  • کره جنوبی نانوماهواره پرتاب کرد
  • علی دایی؟ فکرش را هم نکنید!