Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@16:38:17 GMT

مصاف ذوب‌آهن و شهرخودرو؛ جام حذفی به صرف انتقام

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۸۵۰۸

مصاف ذوب‌آهن و شهرخودرو؛ جام حذفی به صرف انتقام

گروه استان‌ها- تیم فوتبال ذوب‌آهن صفهان در مرحله یک‌شانزدهم نهایی رقابت‌‌های جام حذفی میزبان تیم شهرخودرو مشهد است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مرحله یک شانزدهم نهایی فصل جدید جام حذفی از روز پنج‌شنبه 21 اسفندماه آغاز می‌شود که در یکی از این رقابت‌ها، تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه فولادشهر میزبان تیم فوتبال شهرخودرو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مرحله یک‌ شانزدهم نهایی فصل جدید رقابت‌های جام حذفی ذوب‌آهن در نخستین گام باید به مصاف شهرخودور مشهد برود. دیداری نفس‌گیر و حساس که برای ذوبی‌ها با توجه به اتفاقات رخ داده در آخرین تقابل 2 تیم، دوئلی انتقامی به شمار می‌آید و از طرف دیگر شاگردان مجتبی حسینی قصد دارند با پیروزی مقابل شهرخودرو روند موفقیت‌های خود را ادامه‌دار کنند.

آخرین تقابل ذوب‌آهن و شهرخودرو به هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر بازمی‌گردد که سبزپوشان اصفهانی با وجود مثبت شدن نتیجه تست کرونای تعداد زیادی از بازیکنان‌شان، مجبور شدند مقابل شهرخودرو به میدان بروند و در یک بازی نه‌چندان دلچسب مقابل شاگردان رحمتی با نتیجه 2 بر صفر شکست خوردند.

ذوبی‌ها در تقابل قبلی خود مقابل شهرخودرو عملکرد مناسبی نداشته و نتوانستند نمایش خوبی را از خود ارائه دهند و همین امر موجب می‌شود به دنبال جبران مافات در جام حذفی باشند.

سبزپوشان که تا به این جای فصل در نتیجه‌گیری چندان موفق نبوده و عملکرد ضعیفی داشته‌اند، از انگیزه بالایی برای حضور موفق در جام حذفی برخوردار بوده و به دنبال رسیدن به پنجمین قهرمانی خود در این جام هستند.

ذوب‌آهن تیمی است که در 2 هفته اخیر از انسجام و نظم تاکتیکی خوبی برخوردار شده و در فاز هجومی عملکرد قابل قبولی دارد و از مهاجمان خوبی بهره می‌گیرد. سبزپوشان اصفهانی همانند فصل گذشته در تلاش هستند با واگذار کردن مالکیت توپ به حریف کنترل فضاهای زمین را در دست گرفته و بازی‌سازی را از زمین خودی شروع کنند و با پاسکاری‌های متعدد و کشاندن بازی به جناحین، از سرعت بالای هافبک‌ها و مدافعان کناری خود نهایت بهره را برده و با استفاده از ارسال‌های بلند، ضربات ایستگاهی و شوت‌های از راه دور خلق موقعیت کنند.

شاگردان حسینی در فاز دفاعی اما همچنان با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند، ساختار دفاعی ذوب‌آهن اگرچه بعد از حضور حسینی در رأس کادر فنی این تیم تا حدودی بهبود یافته اما مدافعان ذوب‌آهن همچنان اشتباهات مرگباری مرتکب می‌شوند که ممکن است برای حسینی و تیمش دردسرساز شود.

در آن سو شهرخودرو در فصل جاری با وجود آنکه مهره‌های کلیدی چندانی در اختیار ندارد، همانند فصل گذشته فوتبالی خوب، منطقی و نتیجه‌گرا ارائه می‌دهد. شاگردان رحمتی از نظم تیمی و هماهنگی خوبی برخوردار بوده و در هنگام حمله یا دفاع، پرتعداد ظاهر می‌شوند. نکته مثبت دیگر بازیکنان شهرخودرو، بهره‌وری بالا از فرصت‌های گلزنی است. مهاجمان این تیم از کوچک‌ترین فرصت‌ها به خوبی بهره برده و قدر موقعیت‌های ایجاد شده را می‌دانند. در فاز دفاعی اما شهرخودرو ضعیف ظاهر شده و در 17 هفته گذشته 20 گل دریافت کرده‌اند که عملکرد ضعیفی به شمار می‌آید.

ذوبی‌ها می‌دانند که اگر به دنبال پیروزی در این دیدار هستند، علاوه بر داشتن تمرکز روانی و نظم دفاعی بالا باید از کوچک‌ترین موقعیت‌های گلزنی بیشترین بهره را ببرند.

دیدار ذوب‌آهن و شهرخودرو بازی حساس، جذاب و سختی خواهد بود. اتفاقات بازی 2 تیم در نیم‌فصل نخست موجب شده حساسیت این دیدار دوچندان شود و بازیکنان هر 2 تیم انگیزه بالایی داشته باشند. باید منتظر ماند و دید که نتیجه این دیدار حساس به نفع کدام تیم رقم خواهد خورد.

روایت تصویری تسنیم از دیدار تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و ماشین‌سازی تبریز حسینی: قول می‌دهم پایان خوبی در لیگ داشته باشیم/ ذوب‌آهن نگاه ویژه‌ای به جام حذفی دارد ذوب‌آهن چطور به نخستین برد خانگی‌اش رسید؟/ آرامش موقت در اردوگاه سبز

مصدومان و محرومان:

هر 2 تیم ترکیب کامل خود را در اختیار داشته و بازیکن محروم و یا مصدومی ندارند.

برترین گلزنان:

دارکو بیدوف با 4 گل و امین قاسمی‌نژاد با 8 گل، برترین گلزنان ذوب‌آهن و شهرخودرو هستند.

ترکیب احتمالی ذوب‌آهن:

شهاب گردان، سیدعبدالله حسینی، مسعود ابراهیم‌زاده، قاسم حدادی‌فر، میلاد جهانی، رضا محمودآبادی، پیمان رنجبری، مهرداد قنبری، فرشاد محمدی‌مهر، محمد سلطانی‌مهر و مجتبی حقدوست.

سرمربی: سیدمجتبی حسینی

ترکیب احتمالی شهرخودرو:

میلاد فراهانی، علی نعمتی، فرشاد فرجی، محمدعرفان معصومی، حسین مهربان، مهرداد بایرامی، محمدعلی فرامرزی، معراج پورتقی، یوسف وکیا، صادق صادقی و امیرحسین کریمی.

سرمربی: سیدمهدی رحمتی

برنامه سایر دیدارهای مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی به شرح زیر است:

پنج‌شنبه 21 اسفندماه

ماشین سازی تبریز - فولاد خوزستان

نساجی مازندران - سایپا 

پیکان تهران - استقلال تهران

گل‌گهر سیرجان - مس کرمان

جمعه 22 اسفندماه

مس نوین کرمان - پرسپولیس تهران

اتحاد کامیاران - قشقایی شیراز

پارس جنوبی جم - پاس همدان

شهرداری برد‌سکن - خوشه‌طلایی ساوه

تراکتور تبریز- شهرداری‌ ماهشهر

نفت مسجدسلیمان - خیبر خرم‌آباد

استقلال ملاثانی - شاهین بندرعامری بوشهر

سپاهان اصفهان - مس رفسنجان

ملوان بندرانزلی - ویستا توربین تهران

آلومینیوم اراک - هوادار

شنبه 23 اسفندماه

صنعت نفت آبادان - پارسه تهران

انتهای پیام/170/ف

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ذوب آهن و شهرخودرو شانزدهم نهایی جام حذفی مرحله یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۸۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوزونیدیس: فرودگاه شهر را فقط برای رقیب باز کردند

به گزارش ورزش سه، گل‌گهر سیرجان فردا در اولین مسابقه هفته بیست و ششم لیگ برتر میزبان شمس آذر قزوین خواهد بود. مارینوس اوزونیدیس در نشست خبری پیش از این بازی گفت: فردای روبروی تیم خیلی خوب و خطرناکی بازی داریم. باید در این بازی تمرکز داشته باشیم و با تاکتیک بازی کنیم. مثل قبل مشکلات و مصدومانی داریم و باید ببینیم تا فردا چه اتفاقی رخ می‌دهد. حتما می‌خواهیم برنده شویم اما از طرفی به بازی حذفی هم فکر می‌کنیم. درباره ۲-۳ بازیکن باید وارد تمرین شویم و ببینیم شرایط‌شان چطور است.

او با اشاره به برگزاری بازی گل‌گهر در روز یکشنبه گفت: بعضی مسائل خیلی مهم است. برای من خیلی عجیب است که چرا فقط ما فردا بازی می‌کنیم؟ ما بازی حذفی داشتیم و با رفسنجان هم بازی کردیم اما یک روز کمتر از همه تیم‌ها استراحت کردیم. چرا؟ آخر فصل، یک روز خیلی مهم است‌. این چیزی است که من خوشم نمی‌آید، اما فعلا شرایط اینطور است. ما سعی می‌کنیم که نسبت به این شرایط برنامه‌ریزی کنیم.

ویدئو: 331794

اوزونیدیس همچنین با گلایه از شرایط موجود در سیرجان افزود: بعضی اتفاقات در دوره گذشته برای من عجیب بوده است. من شنیدم که تیم حریف‌مان مستقیم به سیرجان پرواز می‌کند. شاید فرودگاه اینجا برای تیم رقیب باز می‌شود، اما برای ما نه.

سرمربی گل‌گهر در پایان درباره حضور بهنام برزای در پست غیرتخصصی و شرایط مسيح زاهدی عنوان کرد: آرتا هنوز آماده نیست و مسیح را هم باید در تمرین ببینم و امیدوارم آماده باشد. با برزای هیچ مشکلی نداریم، چون هر جایی که او را می‌گذاریم، بهترین خودش را ارائه می‌دهد. شرایط مسیج را باید در تمرین ببینیم و درباره او تصمیم‌گیری کنیم، چون خیلی مهم است که بازی را از اول شروع کند و بتواند به آمادگی کامل برسد.

دیگر خبرها

  • ترکیب احتمالی استقلال برای مصاف با ذوب‌آهن
  • سرمربی فصل بعد پرسپولیس کیست؟
  • پرسپولیس تمدید با اوسمار را جدی گرفته است
  • برتری 2-1 چلسی مقابل لیورپول و قهرمانی در جام حذفی انگلیس (5 می، 2012) / فیلم
  • (ویدئو) خلاصه بازی لیورپول ۴ - ۲ تاتنهام؛ انتقام بازی رفت گرفته شد
  • جامی که خیلی زود شگفتی‌ساز شد
  • رونالدو:‌ رکوردها به دنبال من هستند
  • دستان مطمئن ژاپن را به المپیک برد
  • اوزونیدیس: فرودگاه شهر را فقط برای رقیب باز کردند
  • قهرمانی آرسنال در جام حذفی انگلیس با برتری مقابل چلسی (4 می، 2002) / فیلم