Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@19:57:37 GMT

قاچاقچیان لوازم یدکی خودرو در قم نقره داغ شدند

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۸۹۶۵

قاچاقچیان لوازم یدکی خودرو در قم نقره داغ شدند

ایسنا/قم مدیر کل تعزیرات حکومتی استان قم از ضبط خودرو و جریمه یک میلیارد و ۹۶۸ میلیون تومانی قاچاقچیان لوازم یدکی خودرو در قم خبر داد.

مهدی ریاضی در گفت و گو با ایسنا عنوان کرد: مامورین کاشف در حین کنترل خودروهای عبوری در محور اتوبان قم به تهران، به یک دستگاه کامیون مظنون شدند و در بازرسی از آن مقادیر قابل توجهی از انواع لوازم یدکی خودرو به ارزش ۶۸۴ میلیون تومان را به ظن قاچاق کشف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از آن مراتب برای سیر مراحل رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم ارسال شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم اظهار کرد: پس از تشکیل پرونده، شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی قم، ضمن احضار و استماع اظهارات و دفاعیات متهمان، به دلیل عجز متهمان از ارائه مدارک مثبته، پس از رسیدگی، شعبه اتهام قاچاق را محرز و مسلم دانست.
وی ادامه داد: شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی قم، متهمان را علاوه بر ضبط محموله کشف شده قاچاق به نفع دولت، با احتساب جزای نقدی بدل از ضبط خودرو، جمعاً به پرداخت مبلغ یک میلیارد و ۹۶۸ میلیون تومان جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.
ریاضی تصریح کرد: بر اساس قانون، کلیه کالاهای کشف شده قاچاق توسط مرجع کاشف، به اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان تحویل داده شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم، از تشدید برخورد با هرگونه سوء استفاده از سوی واحدهای صنفی متخلف در طرح نظارتی ایام پایانی سال و نوروز ۱۴۰۰ در قم خبر داد

وی عنوان کرد: گشت‌های مشترک تعزیرات قم در طرح نظارتی نوروز امسال از ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ با همکاری دستگاههای نظارتی آغاز شده و تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۰ ادامه دارد.
وی ادامه داد: در این طرح در ساعات خارج از اوقات اداری و روزهای تعطیل به صورت کشیک در قالب گشت‌های مشترک تخلفاتی مانند گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه، عدم درج قیمت، اخفاء و امتناع از عرضه کالا و ... مورد بررسی و در صورت کشف تخلف، پرونده ها خارج از نوبت رسیدگی و با متخلفین برخورد قانونی می‌شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم اظهار کرد: شعب رسیدگی کننده در برخورد با تخلفات، مجازاتهایی مانند جزای نقدی، نصب پارچه تخلف، پلمپ، تعطیلی و لغو پروانه کسب تعیین می‌کند.

وی در پایان افزود: از همشهریان گرامی می‌خواهیم مراتب هرگونه تخلف از سوی اصناف را به شماره ۱۲۴ بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اطلاع بدهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی قاچاق لوازم یدکی خودرو تعزيرات حكومتي تعزیرات حکومتی استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۸۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگرداندن ارز دولتی به خزانه بیت المال در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، تقی حسام مدیرکل تعزیرات حکومتی قم با بیان اینکه پرونده ایفا نکردن تعهدات ارزی یک شرکت بازرگانی متخلف به ارزش ۱۳۵ هزار و ۳۵۷ یورو معادل ۵۰ میلیارد ریال در شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی قم رسیدگی شد افزود: شعبه به دلیل ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر بازگرداندن همه ارز دریافتی به بانک شاکی، مدیرعامل شرکت را از فعالیت بازرگانی به مدت ۶ ماه محروم کرد.

تقی حسام گفت: این گزارش تخلف را اداره حقوقی و وصول مطالبات معوق مدیریت شعب بانک ملت پیرامون ایفا نکردن تعهدات ارزی شرکت یادشده برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی قم ارسال کرد.

دیگر خبرها

  • محکومیت ۱.۵ میلیاردی قاچاقچی سوخت در دماوند
  • محکومیت بیش از یک میلیارد ریالی قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • بازگرداندن ارز دولتی به خزانه بیت المال در قم
  • مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • محکومیت قاچاقچی پوشاک در ماکو
  • ضبط ۱۸۰ راس دام زنده قاچاق در میاندوآب
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در مهریز
  • قاچاقچی کالا در همدان نقره داغ شد
  • تعزیرات گران‌فروشان بازار ‌زنجان را نقره داغ کرد
  • تعزیر قاچاقچی البسه در نهبندان