Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام ربانی گفت: کسی که در مسجد روحیه گرفته است با ایمان محکم و قوی در مسئولیت های خود حضور می یابد و می توانند با احساس وظیفه بیشتری و روحیه جهادی بیشتری وظایف و کارهای خود را انجام دهد.

خبرگزاری شبستان_ گروه سیاسی_ فرزانه تهجا: مسجد به عنوان نمونه کوچکی از جامعه اسلامی و به عنوان محلی برای اجتماع تمام اقشار جامعه همواره می تواند در حل بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه پیش گام بود و در ساخت جامعه و کشوری سالم موثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حقیقت مسجد می تواند با تربیت و پروش جوانان و نوجوانان متعهد و متخصص پیام آور ساخت ایران قوی باشد در همین رابطه گفتگویی با حجت الاسلام مهدی ربانی، امام جمعه محلات به شرح زیر ارایه می شود.

 

نگاه به مسجد در اسلام چگونه در جامعه دیده شده است؟

وقتی به مسجد در صدر اسلام نگاه می کنیم از حیث روایات و سیره پیامبر گرامی اسلام این گونه برداشت می شود که محل و مکانی برای حضور مومنان و نه فقط برای عبادت بلکه برای بسیاری از اموری که مربوط به حکومت اسلامی است  مسجد قرار  دارد، مسجد محل برگزاری تمام برنامه ها و اجرای آنهاست و وقتی مومنین در محل مقدسی مانند مسجد حضور می یافتند، علاوه بر اینکه احساس تعهد و وظیفه می کردند از معنویت مسجد، قدرت و قوتی نیز کسب می کردند که این قوت و قدرت موجب می شد تا در اهداف و برنامه هایشان توان بیشتری پیدا کنند؛ این موضوع از نظر معنوی کاملا روشن است.

 

جایگاه امروز مسجد در جامعه را چگونه ارزیابی می کنید؟

امروز نیز مساجد ما محل هایی است که جوانان مومن وقتی حضور می یابند روحیه قوی پیدا می کنند و این روحیه قوی برای انجام برنامه ها، کارها و وظایف آنها بسیار بسیار موثر است؛ ضمن اینکه اگر مسجد با برنامه ریزی فرهنگی بتواند علاوه بر قدرت معنوی ای که به مومنین حاضر در مسجد القا می کند، بتواند نیروهایی را پرورش دهد که دارای قدرت روحی و معنوی کامل باشند و در کنار آن به نیازمندی های جامعه پاسخ داده و در راستای این پاسخگویی آموزش ببینند، این افراد قاعدتا می توانند در آینده با انگیزه و با اهداف مقدس و روحیه قوی کارها و وظایف خود را به خوبی انجام دهند. این در واقع نوعی کادرسازی برای آینده حکومت و نظامی اسلامی است.

 

مسجد در ساختن ایران قوق چه نقشی دارد؟

قطعا کسی که در مسجد پرورش یافته است و بسیار آموزش دیده و در مسجد روحیه گرفته است با ایمان محکم و قوی وقتی در مسئولیت های خود حضور می یابند، می توانند با احساس وظیفه بیشتری و روحیه جهادی بیشتری وظایف و کارهای خود را انجام دهد و این بهترین نقشی است که مسجد می تواند در ساختن ایران قوی و نیروهای مومن قوی برای آینده نظام داشته باشد.

 

مهمترین مولفه مسجد برای ساخت ایران قوی چیست؟

برخی از وظایف وظایفی است که تنها دولت و حکومت نمی تواند آن را در جامعه انجام داده و در جامعه پیاده کند. قطعا مسجد می تواند در کنار مسئولان نظام، حکومت اسلامی و نظام اسلامی بسیاری از نقش های موثر اجتماعی را ایفا کند؛ به عنوان مثال در بحران ها و حوادثی که به وجود می آید، این مومنان هستند که با فعالیت های خود در مسجد به عنوان کانون و محور فعالیت ها گام های موثری بر می دارند.

 

نمونه ای از فعالیت موفق مساجد در ادوار گذشته بفرمایید؟

نمونه این فعالیت ها را در دوران دفاع مقدس به خوبی لمس کرده ایم. نقشی که مساجد در پشتیبانی از جبهه ها داشتند. اکنون نیز مساجد می توانند در کنار مسئولان نظام جامعه اسلامی در بحران ها نقش موثری ایفا کنند و محوریت مساجد در این مسایل می تواند بسیار موثر باشد.

 

با توجه به توسعه جامعه و گسترش آسیب های اجتماعی مساجد چه نقشی در حل معضلات اجتماعی دارند؟

در کنار برنامه های اجتماعی در موضوع آسیب های اجتماعی نیز مساجد می توانند با برنامه ریزی فرهنگی آموزش های لازم، پشتیبانی و حمایت از خانواده هایی که تحت تاثیر آسیب های اجتماعی قرار گرفته اند،  داشته باشند و می توانند در آن موارد نیز بسیاری از آسیب های اجتماعی را کم کنند و در نهایت به نظام اسلامی کمک شایانی بکنند.

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایران قوی ایران مسجد آسیب های اجتماعی ایران قوی برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۹۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق

موتورچی دبیر جشنواره سراسری تئاتر مردمی گفت: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با شرکت ۱۴ گروه از هنرمندان عرصه تئاتر در مساجد سراسر کشور قرار است از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار شود. 

وی با بیان اینکه شعار این دوره جشنواره پانزدهم «خانه هنرم مسجدم» است افزود: از بین کار‌های رسیده چهارده اثر نهایی شده و به اجرا در خواهد آمد.

موتورچی ادامه داد: افتتاحیه در کنار مزار شهدای گمنام شهر بافق خواهیم داشت و اجرا‌ها هم در امامزاده عبدالله خواهد بود.
 
جشنواره سراسری تئاتر مردمی گفت: هر گروه بعد اجرای داوری سه اجرا در مساجد بافق و یزد خواهند داشت، مساجد یزد و امامزاده‌ها شاهد اجرا‌ها خواهند بود. 
 
وی بیان کرد: در طول جشنواره برای بچه‌های انجمن نمایش بافق دو کارگاه طراحی کردیم و آنجا کارگاه نمایشنامه‌نویسی و دوره کارگردانی برگزار می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • سرلشکرسلامی: رفع محرومیت تنها با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی و عمل انقلابی امکان‌پذیر است
  • نصراللهی با اعتقاد به «ما می‌توانیم» روحیه جهادی را معنا می‌کرد
  • برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • دستگاه‌ها به مسئولیت‌ در قبال آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند
  • مد خوب، مد بد!
  • شش پیشنهاد ایران به سران کشور‌های اسلامی در خصوصی رژیم صهیونیستی