Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی به حمله اخیر انصارالله یمن به عربستان، مسائل مربوط به افغانستان، فلسطین و رژیم صهیونیستی، لبنان و ونزوئلا پرداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی با اشاره به حملات اخیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن وابسته به جنبش انصارالله به عربستان گفت که این حملات "غیر قابل قبول" و "خطرناک" هستند و جان غیر نظامیان و آمریکایی‌ها را تهدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با چشم‌پوشی از تجاوزات ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی به ملت بی‌سلاح یمن، مدعی شد: چنین حملاتی اقدامی نیست که توسط یک گروه جدی در زمینه صلح انجام شوند و حوثی‌ها باید این حملات را متوقف کرده و آمادگی‌شان برای ورود به روند سیاسی و مذاکره برای دستیابی به صلح را نشان دهند.

پرایس درباره افغانستان نیز گفت: زلمای خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان دوشنبه به اسلام آباد سفر کرد و این سفر را برای حمایت از روند مذاکره با طالبان انجام داد.

وی تصریح کرد: دولت آمریکا به همراه میانجیگران در پاکستان و قطر برای موفقیت آمیز بودن روند مذاکرات صلح افغانستان تلاش می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره مسئله فلسطین نیز تأکید کرد: هدف همچنان تحقق راه حل "دو کشوری" است و دو طرف را به ازسرگیری مذاکرات دعوت می‌کنیم و "اسرائیل" از سال ۱۹۶۷ کرانه باختری را اشغال کرده است.

وی ادامه داد: ما در دولت آمریکا به دنبال توسعه همکاری با تشکیلات خودگردان فلسطین هستیم و ترتیبات حضور دیپلماتیک آمریکا در "اسرائیل" و قدس را بار دیگر بررسی می‌کنیم و درصدد از سرگیری حمایت مادی و بشردوستانه از آوارگان فلسطینی هستیم.

وی درباره چشم‌انداز دولت آمریکا درباره ونزوئلا نیز اظهار کرد: دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا از خواسته‌های دموکراتیک ملت ونزوئلا حمایت می‌کند و از طریق کمک‌های بشردوستانه به حمایت از آنها پایبندیم و رفتارهای نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا در راستای منافع ملت این کشور نیست.

پرایس در بخش دیگری از اظهاراتش درباره لبنان نیز تصریح کرد: واشنگتن در کنار شرکای بین‌المللی دیگر اوضاع لبنان را زیر نظر دارد و سیاستمداران این کشور را برای ایجاد یک راه حل برای خدمت به ملت لبنان تشویق کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا دولت بایدن حمله انصارالله به ریاض مسئله فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۹۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای امروز تهران

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۶ روز هوای قابل قبول داشته است.

به گزارش مهر، همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۷۵ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۳۴ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

دیگر خبرها

  • سوئیس: روسیه به مذاکرات صلح اوکراین دعوت نشده است
  • کیفیت هوای مشهد «قابل قبول» است
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد
  • تنفس هوای قابل قبول در تهران
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • هوای تهران قابل قبول است
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • هوای مشهد قابل قبول است
  • کیفیت هوای امروز تهران