Web Analytics Made Easy - Statcounter

معتقد گفت: در حال حاضر بیمارستان سینا با حدود ۲۰۰ تخت مجهز و با کادر درمانی متبحر و کارآزموده آماده مقابله با این بیماری بوده و امیدوار است گام مثبتی در جهت مهار بیماری کرونا بردارد.

«مهیار معتقد» به خبرنگار شبستان در همدان گفت: از اولین روزهای بروز عفونت حاد تنفسی با ویروس کرونا و انتخاب بیمارستان سینا به عنوان بیمارستان مرکزی و ریفرال کرونا در استان، پزشکان، پرستاران و کلیه همکاران شاغل در این مرکز به حالت آماده باش درآمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس بیمارستان سینا ‌همدان افزود: جلسات متعدد کمیته مدیریت خطر، حوادث و بلایا تشکیل شد و تصمیمات کاربردی جهت پیشگیری، مقابله و درمان این بیماران اتخاذ گردید که ازجمله این تصمیمات عدم پذیرش بیماران الکتیو در شرایط اوج بیماری، اختصاص درمانگاه جسمی مرکز به بیماران عفونی، انتقال موقت بخش‌های نورولوژی و مسمومیت و داخلی به بیمارستان‌های پشتیبان(بعثت و بهشتی) و افزایش ظرفیت بیمارستان جهت پذیرش موارد مشکوک کرونا ویروس بود و در حال حاضر بیمارستان سینا باحدود 200 تخت مجهز و با کادر درمانی متبحر و کارآزموده آماده مقابله با این بیماری بوده و امیدوار است گام مثبتی در جهت مهار بیماری کرونا بردارد.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش بی‌سابقه مصرف اکسیژن در بخش‌هاي بستري بیمارستان جهت بالا بردن ایمنی بیماران کرونایی  و افزایش ظرفیت تولید اکسیژن، یک دستگاه اکسیژن ساز بیمارستانی جدید به ظرفیت 350 لیتردر این مرکز نصب و راه‌اندازي شد و با اضافه شدن این دستگاه به اکسیژن مرکزي بیمارستان، مشکل فشاراکسیژن که در زمان‌های اوج بیماری و افزایش مراجعات و بستری‌های بیمارستان و رسیدن بیمارستان به ظرفیت کامل در برخی بخش‌ها دچار افت شده بود مرتفع گردید.

 

وی اظهارکرد: نصب این دستگاه در درجه اول باعث تامین ایمنی و آسایش بیماران و در وهله بعد باعث کاهش هزینه خرید اکسیژن، کاهش هزینه نقل و انتقال کپسول، صرفه جویی در انرژي و عدم استفاده از نیروي انسانی براي جابجایی کپسول اکسیژن می‌شود.

 

رئیس بیمارستان سینا همدان با بیان اینکه تمامی کادر درمان در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند، گفت: سیده زهرا موسوی یکی از همکاران دلسوز و فداکار بیمارستان سینا (فرشچیان) ایثارگرانه جان خویش را فدای دفاع از سلامت مردم کرد.

 

وی افزود: کادر درمان بیمارستان سینا فرشچیان از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا آموزش دیده و طی این مدت چندین کارگاه آموزش تخصصی هم برای آنها برگزار شده است.

 

 معتقد ادامه داد: پرسنل این بیمارستان در همه رده‌ها از پزشک و پرستار تا نیروهای خدمات و پشتیبان همه با تمام وجود به ارائه خدمت می‌پردازند و تعداد شیفت‌‌های زیادی را برای رسیدگی به بیماران تحمل می‌کنند و برخی از آنها زمان استراحت خود را در بیمارستان می‌گذرانند تا در دسترس باشند.

 

وی گفت: آمارها به صورت روزانه به ستاد دانشگاه اعلام می‌گردد و در شرایط خاص که بیمارستان به ظرفیت کامل رسیده با هماهنگی ستاد از پشتیبانی سایر مراکز در پذیرش بیماران استفاده می‌شود.

 

وی،‌ از دیگر اقدامات انجام شده در جهت ارتقاء خدمات چشم پزشکی، خرید و راه اندازی یک دستگاه تصویر برداري OCT در بیمارستان سینا فرشچیان می‌باشد.

 

رییس بیمارستان سیناهمدان تصریح کرد: این دستگاه یکی از ضروري‌ترین دستگاه‌ها در زمینه تصویربرداري شبکیه و قرنیه چشم و با وضوح بالا است که به منظور افزایش سطح کیفیت خدمات ارائه شده به بیماران چشم پزشکی مرکز به عنوان مرکز و مرجع چشم پزشکی استان در درمانگاه چشم پزشکی نصب و راه‌اندازي شد و این دستگاه تصاویر با وضوح بالا و امکان اندازه‌گیري‌هاي دقیق را فراهم می‌آورد و ابزاري بسیار موثر براي تشخیص و درمان است.

پایان پیام/155

منبع: شبستان

کلیدواژه: دستگاه اکسیژن ساز بیماران کرونایی بیمارستان سینا بیمارستان سینا کادر درمان چشم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۹۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوزستان نیازمند بیمارستان تخصصی چشم و قلب

حامد(میلاد)منصوری: به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین: خوزستان و خاصتا اهواز که مرکز استان است و میشه گفت که مرکز جنوب غرب کشور هم است از وجود بیمارستان مجهز مدرن و بروز چشم و قلب محروم است

در صورتی که در چندین استان می بینیم که بیمارستان های مجهزی وجود دارد که مردم خوزستان با وجود دوری و سختی راه برای درمان خود به این استان ها جهت درمان مراجعه میکنند

باید دید دلیل علت عدم پیگیری مسئولان ارشد استان و بخصوص نمایندگان مجلس و دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای ایجاد بیمارستان چشم و قلب در مرکز استان چیست؟

ایا حق خوزستانی ها نیست که یک بیمارستان مجهز با امکانات بروز و پزشکان متبحر داشته باشند

خوزستانی که قلب تپنده ایران بوده و هست و همیشه محرومیت در این استان بیداد میکند و هیچ وقت از ثروتی که دارد برای مردمش در جهت امکانات رفاهی و سلامت استفاده نشده است و مردم همیشه مجبور هستند صدها کیلومتر را طی کنند تا برای درمان و سلامتی خود به تهران،اصفهان یا شیراز بروند.

علت این کم کاری و بی توجهی ها به سلامت مردم چه چیزی است؟

استانی که در مجلس ۱۸ نمانیده و در خبرگان ۶ نماینده دارد و معاون اول دولت هم یک خوزستانی است ولی توان پیگیری ساخت چند بیمارستان مجهز را در مرکز استان ندارند

شهرستانی جدید کرخه خوزستان بدون بیمارستان و درمانگاه دولتی شبانه روزی است و مردم برای درمان مجبور به تردد به شوش یا اهواز هستند

شوش با جمعیت بالایی که دارد یک بیمارستان قدیمی بدون امکانات کافی دارد که نیازهای مردم را بخوبی برطرف نمیکند و همیشه مورد انتقاد مراجعین بوده و بارها شاهد بودیم که نارضایتی مردم را به همراه داشته است

لذا امیدواریم دولت، نمانیدگان خبرگان ،مجلس و مسئولان کشور برای ساخت بیمارستان های مجهز در خوزستان اقدامی انجام دهند که مقداری از محرومیت این استان ثروتمند جبران شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902055

دیگر خبرها

  • خوزستان نیازمند بیمارستان تخصصی چشم و قلب
  • مانور پیشگیری از آبگرفتگی احتمالی و کمک به دفع آب‌های سطحی در معابر و خیابان‌های اهواز
  • افتتاح بیمارستان درمان تالاسمی در ننگرهار
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • «قلیان اکسیژن» در مرحله آزمایش است/ برای نتیجه‌گیری زود است
  • جذب ۱۱۰۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • شرایط درمانی و تمرینات حسین طیبی خوب است
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی