Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@14:17:40 GMT

رشد470 درصدی کشفیات صید غیر مجاز در هرمزگان

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۹۹۲۵

رشد470 درصدی کشفیات صید غیر مجاز در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد حسن آزادی با بیان اینکه هرمزگان گسترده ترین استان و باطول بیش از 2500 کیلومتر نوار ساحلی با جزایر 14 گانه  کشور است افزود: استان هرمزگان دارای 22بندر صیادی و موج شکن  و 39 مرکز تخلیه صید،برخورداری از  چهار هزار و 500 فروند شناور صیادی و بالغ بر 32 هزار نفر صیاد  که از طریق صید و صیادی امرار معاش می نمایند و مهمترین وظیفه و ماموریت یگان حفاظت از منابع و ذخایر آبزیان در آبهای تحت حاکمیت جهموری اسلامی ایران اعم از آبهای داخلی ، مرزی و دریایی می باشد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از کشف 26 دستگاه تور پرساین، پنج  دستگاه تور پرده،188دستگاه تور و تخته ترال قایق ، بالغ بر 14 دستگاه تور و تخته ترال لنج  و بالغ بر دوهزار 293 طاقه تور منوفلامنت توسط یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان از ابتدای سال تا نیمه اسفند ماه سال 99 خبر داد .

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان، همچنین از  توقیف 190 فروند شناورغیرمجازو متخلف شامل 55 فروند قایق، 14 فروند کشتی و 116 فروند شناور لنج صیادی(معرفی شده به کمیسون تخلفات صیادی) و پنج فروند شناور لنج بی هویت از ابتدای سال تا نیمه اسفندماه سال 99 خبر داد .

وی با بیان اینکه همچنین میزان کشفیات با انجام عملیات های مناسب  علیرغم کمبود نیروی انسانی و امکانات رشد 470 درصدی داشته است افزود : در این مدت بالغ بر 327  نفر  صیاد غیرمجاز متهم شناسایی و دستگر و همچنین 209 پرونده به شناورهای متخلف به کمیسون تخلفات صیادی معرفی شده اند .

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان با بیان اینکه  در این مدت حدود 130 تن آبزی شامل ماهی و میگو نیز کشف شده است افزود: در این بین همچنین سه دستگاه تراکتور فعال در زمینه صید پره که تراکتورهادر راستای دستور مقام محترم قضایی مصادره گردیده و دوخودرو نیمه سنگین  حامل آبزیان غیر مجاز نیز کشف و توقیف گردید .

 سرهنگ آزادی با تاکید بر اینکه صیادان زحمت کش و سخت کوش ، جامعه ای شریف را تشکیل می دهند که به یکی از حلال ترین روش ها کسب در آمد می کنند گفت : صیانت از حقوق صیادان ، آرامش ، امنیت و حفظ منابع در آمد زایی آنها برای امروز و آینده از افتخارات یگان حفاظت منابع آبزیان است که این یگان با تمام توان خود در مقابل سود جویان صید غیر مجاز می ایستدو با متخلفین صید و صیادی غیرمجاز برخورد و به مراجع قضایی معرفی می نماید .

 وی افزود:  شماره تلفن  ستاد یگان استان33331434 آماده دریافت هر گونه اخبار و اطلاعات در راستای صید و صیادی و خدمات رفاهی به جامعه صیادی است.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: شیلات هرمزگان یگان حفاظت منابع آبزیان هرمزگان یگان حفاظت منابع آبزیان دستگاه تور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۹۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان لرستان از دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیر مجا‌ز در شهرستان پلدختر خبر داد.   محمد صالحی گفت: در پی گشت و کنترل نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در سطح حوزه استحفاظی شهرستان پلدختر به دو گروه شکارچی غیر مجاز برخورد کردند که پس از شناسایی این متخلفان و در یک عملیات تعقیب و گریز موفق به دستگیری آن ها شدند. 

وی افزود: از گروه صیادان غیرمجاز ١٠٠ قطعه ماهی رودخانه ای به همراه نه عدد تور و قلاب ماهیگیری کشف و ضبط شد.   فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان لرستان ادامه داد: اداوت گروه شکارچیان نیز  کشف و ضبط شد.   صالحی تصریح کرد: پس از تشکیل پرونده متخلفان به منظور انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع و با دستور مقام قضایی روانه بازداشتگاه شدند.

وی از هم استانی ها و نیز هموطنان عزیز خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی با سامانه تلفنی شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس گیرند تا در اسرع وقت نسبت به آن رسیدگی شود.

دیگر خبرها

  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود
  • سارقان ۱۰ میلیاردی مترو تهران دستگیر شدند؟
  • دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر
  • دستگیری سارقان کابل‌ های مترو تهران
  • دستگیری سارقان کابل‌های مترو
  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • سرقت میلیاردی از مترو تهران
  • دستگیری باند سارقان کابل‌های مترو
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری
  • نجات ۲۹ دریانورد در آب‌های هرمزگان