Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@20:49:17 GMT

قطعه‌بندی مرغ توسط صنوف ممنوع

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۶۰۸۱۷

قطعه‌بندی مرغ توسط صنوف ممنوع

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فرهاد دلق‌پوش امروز در جلسه شورای اداری سازمان، متشکل از معاونین و روسای ادارات صنعت، معدن و تجارت ۱۵ شهرستان گیلان با تأکید بر کنترل بیشتر بازار در ایام نوروز اظهار کرد: با متخلفین بازار مرغ به‌شدت برخورد می‌شود و به‌هیچ‌وجه قطعه‌بندی مرغ نباید توسط صنوف انجام شود و این کار تخلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه افزایش عرضه و توزیع کالاهای اساسی در ایام پایانی سال در دستور کار روسای ادارات صمت شهرستان به‌عنوان اولویت نخست قرارداد، گفت: تا زمانی که آرامش کامل بازار، میزان عرضه مرغ تحویلی از جهاد کشاورزی به بازار مرتب رصد شود تا دسترسی همه مردم به خرید مرغ مسجل شود.

رئیس سازمان صمت از توزیع ۳۰۰ تن مرغ منجمد و ۱۷۴ تن گوشت قرمز منجمد از ۲۰ اسفند سال جاری خبر داد و افزود: این میزان گوشت و مرغ به‌تدریج در بازار باهدف تعادل بخشی بازار توزیع می‌شود و باید به نحوی برنامه‌ریزی شود که نظام تأمین و توزیع به‌درستی انجام‌شده و روزانه بر اساس فرمت مشخصی، روسای ادارات شخصاً بر اقلام توزیع‌شده کنترل کنند.

دلق‌پوش پیوستن همه فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای و حتی جهاد کشاورزی را به سامانه جامع تجارت جهت کنترل ورودی و خروجی اقلام ضروری و الزامی دانست و تصریح کرد: نباید مغایرتی در تخصیص و تحویل اقلام باشد وگرنه معاونت نظارت و بازرسی مکلف است پرونده تخلف برای واحد صنفی، تولیدی و حتی ارگان دولتی تشکیل دهد و پرونده را به دستگاه قضایی و دادستانی علاوه بر تعزیرات ارسال کند.

وی به مراقبت بیشتر بر خروج مرغ از گیلان اشاره کرد و گفت: به علت فاصله قیمتی مرغ در استان‌های هم‌جوار، مرغ تخصیصی گاها از استان خارج می‌شود که همه دستگاه‌های نظارتی و نیروی انتظامی نسبت به موضوع حساسیت و آمادگی لازم را برای منع خروج مرغ و تعادل بازار گیلان داشته باشند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان مرغ بازار کشاورزی رئیس سازمان صمت توزیع گوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۰۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان

سیاوش آقاجانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت همزمان با هفته کار و کارگر افزود: مهمترین تکلیف وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی صیانت از نیروی کار است؛ این موضوع جنبه‌های متعددی دارد و به لحاظ ابعاد مختلفی که برای آن قابل تعریف است دستگاه‌های مختلفی چون تامین اجتماعی، بانک رفاه کارگران، سازمان بهزیستی، صندوق بازنشستگی کشوری و فنی حرفه ای زیر نظر وزارت مشغول به کار هستند.

وی گفت: اشتغال به صیانت از نیروی کار کمک می کند؛ یکی از شعارهای مهم و اصلی دولت سیزدهم ایجاد اشتغال یک میلیون شغل در سال بوده که طی سال‌های اخیر دولت در این راستا تلاش‌های جدی انجام داده و موفق شده شعارش را به عمل برساند.

آقاجانی ادامه داد: بطوریکه، در استان گیلان بر اساس برش یک میلیون شغل با مشارکت دستگاه‌های مختلف و مشارکت بخش خصوصی اشتغال مورد نیاز استان درحد قابل قابولی تامین شده است؛ بخش زیادی از این مشاغل ،مشاغل صنفی بودند که حمایت دولت از تسهیل صدور مجوزها قطعا نقش بسزایی در تسهیل اشتغال در این حوزه داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان بیان کرد: بخش زیادی از اشتغال با کمک تسهیلات دولتی و ارزان قیمت برای حوزه صنایع بنگاه‌های تولیدی، کشاورزی، خدماتی و مشاغل خانگی بود که به موضوع اشتغال، اشتغال دانش بنیان و احیای بنگاه های راکد و تعطیل کمک کرد.

آقاجانی تاکید کرد:آمارهایی که در سامانه رصد اشتغال وزارت تعاون ثبت می شود طی سه مرحله نظارت می شود و نگاه دولت نگاهی است که اشتغال، اشتغال واقعی باشد و اگر جز این بود شاهد کاهش نرخ بیکاری نبودیم.

وی بر اساس فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری گفت: دولت سیزدهم به امنیت شغلی کارگران کمک کرده است چون اگر یک کارخانه یا یک کارگاه دایر باشد به امنیت شغلی کمک می کند و ایجاد اشتغال هم همین نقش را دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  • عجیب‌ترین دستور در یک استان؛ منشی‌های خانم ممنوع شدند!
  • منشی زن در ادارات دولتی ممنوع شد
  • دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»
  • دستوری تازه در مورد استفاده از منشی‌های زن: «در ادارات دولتی ممنوع شد!»
  • بکارگیری منشی‌های خانم در این استان ممنوع شد!
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • تامین و توزیع اقلام ضروری امدادی در سراسر استان سمنان
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت