Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیر پالایشگاه یازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد که از ابتدای سال تاکنون، بیش از 13 میلیارد مترمکعب گاز در این مجموعه تولید و فرآورش شده است.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمد سعیدیان گفت: پالایشگاه یازدهم (فاز 13) مجتمع گاز پارس جنوبی از پالایشگاه‌های جدید پارس جنوبی است که اکنون با ظرفیت کامل در مدار تولید است و توانسته سهم به‌سزایی در سبد تولید مجتمع گاز پارس جنوبی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به مقدار تولید و صادرات محصولات در این پالایشگاه، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از 13 هزار و 102 میلیون متر مکعب گاز تولید و فرآورش شده و در همین بازه زمانی، بیش از 257 هزار و 136 تن اتان نیز به پتروشیمی‌های همجوار ارسال شده است.
مدیر پالایشگاه یازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: با تلاش متخصصان و کارکنان این پالایشگاه، از ابتدای امسال تاکنون همچنین 17 هزار و 10 تن گوگرد دانه‌بندی‌ و نزدیک به 12 میلیون بشکه میعانات گازی نیز تولید شده است.
سعیدیان در ادامه، به دیگر اقدام‌ها و دستاوردهای مهم امسال در این پالایشگاه اشاره کرد و گفت: گذر از شاخص تولید 50 میلیون مترمکعب روزانه گاز، کاهش حداکثری و به حداقل رساندن مقدار مشعل‌سوزی پالایشگاه، راه‌اندازی و بهینه‌کردن واحد 108 و کاهش ارسال گازهای اسیدی به مشعل، راه‌اندازی خط ارسال مایعات گازی گرم و آغاز صادرات آن، از جمله اقدام‌ مهم و شاخص امسال است.
وی همچنین با اشاره به همکاری تأثیرگذار با شرکت‌های سازنده داخلی و دانش‌بنیان در سال 99، تصریح کرد: ایجاد کارگروه تعمیرات مکانیک برای همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان همسو با ساخت داخل تجهیزات خارجی که پتانسیل ساخت داخل دارند، طبق دستورعمل و رویکرد ساخت داخل وزارت نفت، در دستور این مجموعه پالایشگاهی قرار گرفت.
مدیر پالایشگاه یازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی ادامه داد: ارتباط با ستاد تعمیرات و استفاده از پیمان‌های داخل آنها برای ساخت و بررسی مشکلات تجهیزات پالایشگاه مانند استفاده از قرارداد بازساخت قطعات پمپ‌های گریز از مرکز دوربالا (سانداین) با شرکت داخلی و تجمیع تجهیزات و قطعات یدکی و دعوت از سازندگان داخل برای بررسی نمونه و ارائه پیشنهاد فنی با رویکرد ساخت داخل (که در حال انجام است) از دیگر موارد مهم در این حوزه است.
سعیدیان با تأکید بر اینکه همراه با تولید مستمر و پایدار گاز ، موارد ایمنی و بهداشت در پالایشگاه یازدهم نیز به طور کامل رعایت شده است، گفت: شناسایی تعداد قابل توجهی پانچ در زمینه ایمنی و آتش‌نشانی و بهداشت و محیط زیست، اندازه‌گیری پارامترهای بهداشتی مانند نور، تهویه و... مطابق با استانداردهای مربوطه، اندازه‌گیری پارامترهای محیط زیستی از سوی پیمانکاران صاحب صلاحیت، اختصاص و آماده‌سازی محلی برای استقرار اتاق مدیریت بحران و سفارش‌گذاری تجهیزات مربوطه، سفارش‌گذاری خرید تجهیزات حفاظت فردی و وسایل و ابزارآلات ایمنی و آتش‌نشانی و تدوین و برگزاری رزمایش‌های ERT و ERC به‌طور منظم از موارد مهم در این حوزه است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مجتمع گاز پارس جنوبی پالایشگاه یازدهم ساخت داخل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۱۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ کشته و ۷۵ مجروح در سقوط باورنکردنی آسانسور

همشهری آنلاین _ حوادث: به نقل از خبرگزاری فرانسه، آسانسور معدن پلاتین راستنبرگ در شمال غربی ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی در حین انتقال کارگران از اعماق زمین به بالا بود که ناگهان از ارتفاع حدود ۲۰۰ متری سقوط کرد.

این اتفاق در پایان شیفت کاری کارگران معدن و زمانی رخ داد که آنها پس از یک روز کاری قصد خروج از معدن و رفتن به خانه‌هایشان را داشتند.

در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که ایجاد اشکال در چرخ‌دنده‌های آسانسور باعث سقوط آن شده است. تا جایی که مکانیزم عملکرد آسانسور معکوس شد و شتاب گرفت و باعث شد بالابر با سرعت زیاد به پایین سقوط کند. آسانسور معدن، آسانسوری بزرگ با ظرفیت ده‌ها نفر است که در زمان حادثه بیش از ۸۰ نفر داخل آن بودند.

به دنبال این حادثه، تیم‌های امدادی وارد عمل شدند و تمامی کارگران مجروح به بیمارستان انتقال یافتند.

نیکو مولر، مدیر عامل شرکت امپالا پلاتینیوم هولدینگ، در بیانیه‌ای گفت: «این تلخ‌ترین اتفاقی بود که در تاریخ شرکت تجربه کردیم. تحقیقات در مورد علت سقوط آسانسور ادامه دارد و تمام عملیات‌های معدن تا اطلاع ثانوی متوقف است.

به گفته وی، برخی از کارگران به شدت مجروح شده‌اند که بیشتر آنها ار ناحیه مچ پا و ساق پا دچار شکستگی شدند. بقیه با خراش‌های جزئی از بیمارستان مرخص شدند.

یوهان ترون، معاون شرکت امپالا گفت: آسانسور تقریبا ۲۰۰ متر سقوط کرد و از ۸۶ کارگری که داخل آن بودند، ۱۱ نفر جان باختند. آفریقای جنوبی عمیق ترین معادن جهان را دارد و بسیاری از آنها آسانسورهایی دارند که می‌توانند بیش از ۱۰۰ نفر را در یک زمان حمل کنند.

در این حادثه سیستم «اضطراری» نتوانست آسانسور را متوقف کند و این مساله اعتراضات زیادی را درباره ایمن نبودن تجهیزات معدن برانگیخته است.

کد خبر 847560 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها آفریقای جنوبی حوادث جهان معدن

دیگر خبرها

  • تولید گاز در سکوی شماره ۲۳ پارس جنوبی در خلیج فارس
  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد
  • ۱۱ کشته و ۷۵ مجروح در سقوط باورنکردنی آسانسور
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی