Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مهران شنتیائی روز سه شنبه با اعلام این مطلب افزود:مطابق قانون نگهداری، حمل، عرضه، خرید، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا کشته و اجزای آنها، بدون اخذ مجوز قانونی بوده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با عاملین به شدت برخورد می‌شود.
وی یادآورشد : بر اساس برنامه ریزی های بعمل آمده، این اداره کل با همکاری نیروی انتظامی، شهرداری ها، ادارات کل دامپزشکی و اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان،  با افزایش گشت و کنترل و نظارت مستمر بر مراکز خرید و فروش ماهیان زینتی و پرنده فروشی‌ها توسط ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست، تلاش می کند تخلفات خرید و فروش غیر مجاز گونه های جانوری و گیاهی وحشی را در ایام پایان سال کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شنتیائی ادامه داد: سمندر لرستانی از گونه های منحصر بفرد ایران است که فقط در محدوده کوچکی از استان لرستان و خوزستان زیست می نماید و جمعیت آن در سال های اخیر کاهش یافته و در معرض خطر انقراض قرار دارد

به گفته وی برخی از گونه ها، نظیر لاک‌پشت گوش قرمز و گیاه سنبل آبی مهاجم بوده و با ورود به زیستگاههای آبی حیات سایر زیست مندان را به خطر می‌اندازد.
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت:  از عموم مردم درخواست می‌شود ضمن خودداری از خرید این گونه‌های جانوری و گیاهی همچنین رهاسازی این حیوانات و گیاهان در محیط‌های آبی طبیعی، در صورت مشاهده هرگونه خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی، مراتب را به یگان حفاظت اداره کل و ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها و واحدهای تابعه اعلام نمایند.

شنتیائی افزود: با فرارسیدن روزهای پایانی سال متاسفانه برخی افراد سودجو در کنار فروش ماهیان زینتی، ماهی قرمز و وسایل تزئینی سفره هفت سین، اقدام به عرضه و فروش غیرمجاز برخی گونه‌های جانوری وحشی از جمله سمندر لرستانی، لاک‌پشت گوش قرمز، مار آبی و برخی گونه‌های گیاهی مهاجم مانند سنبل آبی می‌کنند.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست فصلنامه زیست شناسی جانوری لاک پشت استان قزوین گونه گیاهی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست لاک پشت سازمان حفاظت محیط زیست لاک پشت استان قزوین گونه گیاهی اخبار کنکور گونه های جانوری حفاظت محیط زیست خرید و فروش گونه ها اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۱۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد

 عبدالرحمن زحمتی گفت: هر سال با شروع فصل بهار، زاد و ولد حیوانات وحشی آغاز می‌شود و زیر چتر حمایت و حفاظت محیط‌بانان حفاظت محیط زیست به زندگی خود ادامه می‌دهند و زنده‌گیری نوزادان حیات‌وحش پیگرد قانونی دارد.

معاون حفاظت محیط زیست خراسان شمالی هم در این باره با اشاره به آغاز فصل زایش وحوش گفت: محیط بانان پارک‌های ملی سالوک و ساریگل در شهرستان اسفراین نخستین بره‌های متولد شده‌ی امسال را مشاهده کرده اند.

روح الله لایق افزود: بارندگی‌های مناسب اسفند و فروردین ماه سبب رویش گیاهان و پوشش مناسب گیاهان در مراتع شده وشرایط برای زیست گونه‌های علفخوار همچون قوچ و میش اوریال، آهو و کل و بز مناسب است.

وی در ادامه گفت: فصل بهار گردشگران بیشتردر طبیعت حضور می‌یابند که توصیه می‌شود در صورت مشاهده نوزادان حیات وحش در طبیعت از لمس آنها خودداری کنند، زیرا موجب جدا کردن این نوزاد از چرخه طبیعی خواهد شد.

معاون حفاظت محیط زیست استان اضافه کرد: هر ساله در فصل بهار و زمان زادآوری حیات وحش، به علت نبود آگاهی بسیاری از مردم نسبت به برخورد صحیح هنگام مشاهده نوزادان حیات وحش در طبیعت، بسیاری از نوزادان از چرخه طبیعت خارج می‌شوند.

لایق از طبیعت گردان خواست از نزدیک شدن و نوازش بره‌ها و نوزاد وحوش خودداری کنند، چون نوزادان حیواناتی که با لمس و نوازش کردن و یا در آغوش گرفتن بوی انسان به خود گرفته اند، تلف می‌شوند.

در طبیعت و مناطق حفاظت شده‌ی خراسان شمالی ۶۵ گونه از پستانداران زیست می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • تاثیر هنر در حفاظت از محیط زیست
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی زنجان