Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@22:41:25 GMT

اجرای طرح "هزار روستا هزار تعاون" در بانه

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۶۱۳۹۱

اجرای طرح 'هزار روستا هزار تعاون' در بانه

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،فرشاد دباغی رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بانه گفت:طرح "هزار روستا هزار تعاون" در روستا‌های بانه با استفاده از ظرفیت‌های صنایع دستی و گردشگری اجرا می‌شود که این طرح در روستای کریم آباد بانه آغاز شد.

او افزود:در اجرای این طرح  یک برند مخصوص دارد که این برند با توجه به ظرفیت‌های که در روستا وجود دارد شناسایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بانه گفت: در هر روستای شهرستان بانه یک برند خاص وجود دارد تلاش می‌کنیم ظرفیت و استعداد زنان روستایی را برای شناسایی برند بسنجیم و برای هر روستا یک برند تعریف کنیم.

دباغی  با اشاره به اینکه در اجرای این طرح زنان روستایی تعاونی تشکیل می‌دهند، گفت: شناسایی برند روستایی با همکاری شرکت تولیدی شیلان بانو انجام می‌شود این شرکت تولیدی کار آموزش بانوان روستایی را انجام می‌دهد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بانه گفت: محصولات تولیدی روستایی مراحل مختلفی دارد که هر کدام از مراحل توسط یکی از زنان که در این زمینه مهارت دارد انجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت شیلان بانو نیز گفت: کار شناسایی استعداد زنان روستای کریم آباد از یک سال قبل آغاز شد و بانوان این روستا در هر رده سنی می‌توانند در این تعاونی سهم داشته باشند.

زریران عثمانی افزود: زنان روستایی استعداد‌ها و توانایی‌های زیادی در زمینه تولید دارند که شکوفایی این استعداد‌ها می‌تواند در توانمند سازی زنان روستایی موثر باشد.

او گفت: با ایجاد تعاونی روستایی بسیاری از مشکلات زنان روستاها حل می‌شودو واسطه‌های که محصول آن‌ها را باقیمت پایین می‌خرند از بین می‌رود و زنان می‌توانند محصول تولیدی خود را با قیمت مناسب و برند مخصوص روستا به بازار عرضه کنند.

عثمانی افزود: برای عرضه محصولات زنان روستایی با دی جی کالا قرار دادی منعقد کردیم و در این سایت برای محصولات تولیدی بازاریابی می‌شود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنایع دستی اشتغال روستایی تعاونی روستایی زنان روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۱۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان گفت: فراهم بودن امکانات زیر ساختی و زمین‌های حاصلخیز موجب رغبت اهالی به زندگی در این روستا شده است.
مرادی همچنین از اجرای طرح هادی در ۳۷۱ روستا با اعتبار ۴ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال خبر داد.
به گفته وی، از ۸۰۱ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی روستایی در استان ۵۶ درصد مقاوم سازی شده است.

دیگر خبرها

  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • ۲۰ هزار تن گندم استان فارس از آسیب باران و سیل در امان ماند
  • صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین
  • ۲۰ هزار تن دسترنج گندم‌کاران فارس از دستبرد سیل مصون ماند
  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • کمترین خسارت به گندم‌های نگهداری شده در مراکز روباز خوزستان
  • روستای "سویرو" بانه شهری برای لک‌لک‌ها