Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@03:35:22 GMT

افتتاح طرح‌های آبرسانی به 42 روستای خوزستان

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۶۱۵۴۰

افتتاح طرح‌های آبرسانی به 42 روستای خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز،صادق حقیقی پور ظهر امروز درباره آبرسانی به ۴۲ روستای استان خوزستان و افتتاح این پروژه ها توسط وزیر محترم نیرو اظهارکرد:فردا آبرسانی به ۴۲ روستای خوزستان توسط وزیر محترم نیرو در خوزستان افتتاح می شود.

وی افزود:این روستاها در در ۵ شهر که شامل ۱۱ روستا در رامشیر که شامل روستاهای شاوه ها چای عوفی،۶ روستا در بخش های مرکزی و غیزانیه اهواز که شامل روستاهای حاشیه دز و شعیط و ملچ، ۱۴ روستا در جفیر شهرستان هویزه، ۹ روستا در روستاهای ام السراجینه و کاییدیه شهر باوی و ۲ روستای حومه غربی رامهرمز شامل بخش اول آبرسانی ما در خوزستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیان کرد: از این ۴۲ روستا فوق،۲۶ روستا با جمعیت یک هزار و ۷۷۲ خانوار و جمعیتی بالغ بر۷۲۴۱ نفر حضور داشته است که فاقد شبکه آبرسانی و با تانکر سیار آبرسانی میشدند که ما با اقدام این پروژه ها، مشکل این خانواده ها در تامین آب شرب از طریق شبکه را برطرف کردیم.
حقیقی پور تصریح کرد:این پروژه ها با خط انتقالی به طول ۹۷ کیلومتر و ۹۸ کیلومتر شبکه توزیع اجرا شده است که میزان تولید آب آشامیدنی ۴۰ لیتر در ثانیه است و با افتتاح این پروژه ها بیش از ۱۱ هزار نفر از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند می شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان خاطرنشان کرد:این پروژه ها از اعتبارات صندوق توسعه ملی از سال ۹۸ اجرا شده اند و بیش از ۳۷ میلیارد تومان اعتبار این پروژه ها بود.
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان خوزستان روستا وزیر نیرو پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۱۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت؛ آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان در قالب پروژه‌های ملی،استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) در استان درحال‌ انجام است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رضا داودی امروز _ سه شنبه یازدهم اردیبهشت _ با اشاره به اینکه خدمات آبرسانی در حوزه محرومیت‌زدایی‌از طریق سه حوزه استانی، ملی و پروژه‌های ذیل قرارگاه امام‌حسن مجتبی (ع) انجام‌می‌شود گفت: در سه حوزه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در کرمانشاه و شهرستان‌های غربی آبرسانی به ۸۲۰ روستا در دست اجرا است که موضوعی بی‌سابقه بوده.

وی گفت: از مجموع طرح‌های آبرسانی به ۸۲۰ روستای که طی دوسال در دست اجرا بوده‌، ۳۲۰ روستا آماده افتتاح و بهره‌برداری است که ۲۱۰ روستای آن در قالب طرح‌های اجرایی قرارگاه امام‌حسن مجتبی (ع) و ۱۱۵ طرح نیز در قالب پروژه‌های ملی و استانی بوده است که طی یکی دو ماه آینده به بصورت رسمی به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تا به امروز در ۳۲۰ پروژه روستایی ۶۲۵ کیلومتر لوله‌گذاری، ۱۵۳ باب مخزن، ۴۹ باب ایستگاه پمپاژ و ۴۶ حلقه چاه حفر شده است و در مجموع ۴۵ هزار نفر از نعمت آب شرب بهره‌مند شده‌اند.

وی پروژه امام علی (ع) یک، در کرمانشاه را به عنوان محرومترین پروژه در این شهرستان عنوان کرد و گفت: این پروژه ۱۸ روستا را تحت پوشش دارد و تا پایان اردیبهشت‌ماه افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

داودی اضافه کرد: با اجرای این ۱۸ پروژه روستایی که تا به امروز آبرسانی به هشت روستای آن انجام گرفته و ۱۰ روستای دیگر نیز تا پایان اردیبهشت به بهره‌برداری خواهد رسید، در مجموع بیش از ۲۰۰۰ هم‌استانی که تا به امروز، هیچگونه دسترسی به آب شرب نداشتند از نعمت آب سالم بهره‌مند خواهند شد.

وی می‌گوید: پیش از این آبرسانی به این روستاها به صورت سیار انجام می‌گرفت یا مردم از چشمه‌های محلی غیربهداشتی استفاده می‌کردند که با افتتاح این پروژه از نعمت آب سالم برخوردار شدند.

کد خبر 749549

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است
  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان کرمانشاه در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار در روستای توتک شهرستان مروست
  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • آبرسانی به ۷۶۶ روستای خوزستان در جهاد آبرسانی
  • رفع تنش آبی ۱۰ روستا از مجتمع نرژی چقابور
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان