Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در دومین جلسه شورای عالی حفظ حقوق بیت المال که در دماوند برگزار شد، با اشاره به طرح کاداستر گفت: با برنامه ریزی‌هایی که سازمان ثبت اسناد و املاک انجام داده است تا آخر سال ۱۴۰۰ موضوع کاداستر کشور به نتیجه خوبی می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدامات با سرعت خوبی در حال انجام است و در رابطه با اراضی دولتی و حریم شهر‌ها، روستا‌ها، رودخانه‌ها و تالاب‌ها اقدامات خوبی انجام شده و لازم است محدوده شهر‌ها در اختیار سازمان ثبت قرار گیرد.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: کاداستر باید با جدیت بیشتری دنبال شود و نسبت به حریم شهر هم باید بگویم که کاری جدی باید صورت گیرد. مسئله فقط به استانداری و شهرداری تهران ارتباط ندارد، بلکه تمام مراکز استان‌ها در این حوزه مورد بحث هستند و وزارت کشور باید آن‌ها را در دستور کار قرار دهد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: شهرداری و استانداری تهران باید در رابطه با حریم شهر‌ها اقدامات لازم را انجام دهند و اینکه مشخص نباشد حریم شهر چگونه هستند و افراد سودجو از این موضوع سوء استفاده کنند، درست نیست و لازم است شهرداری و استانداری تهران کاری مشترک انجام دهند و حریم تهران را مشخص کنند و منتظر وزارت کشور هم نباشند.

وی افزود: ما باید منافذ شهر را ببندیم، زیرا این منافع مشکلات جدی را برای حاشیه شهر ایجاد کرده‌اند، اگر مسئولان چارچوب‌ها را ایجاد کنند، افراد مطابق با همین چارچوب‌ها عمل می‌کنند و باید متخلف را سر جای خود نشاند، اما اگر اختلاف بین فرمانداری، شهرداری، شورای شهر و مسئولان شهر مشخص نشود، از منافذ سوء استفاده می‌شود.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه کار‌هایی که در زمان خود انجام نشده‌اند قابلیت بررسی دارند تصریح کرد: اگر این اقدامات انجام شود باید نسبت به آن‌ها بررسی‌های لازم را انجام داد.

وی ادامه داد: آب و خاک دو سرمایه بسیار ارزشمند هستند و نباید ارزان در دسترس قرار گیرند، باید به نحوی باشد که قدر این سرمایه عظیم شناخته شود و هزاران هکتار در حال فرسوده شدن هستند و بخشی در اختیار ما نیست، اما می‌توانیم در مقابل بخشی دیگر بایستیم، اما مردم دستگاه‌ها را مورد سوال قرار می‌دهند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه موضوع آب و خاک مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است گفت: لازم است برنامه ریزی انجام شود و جدیت در آن‌ها لحاظ شود تا برای مردم و دست اندرکاران این موضوع تبیین شود و با جدیت برای آن اقدام شود.

رئیس قوه قضاییه بیان کرد: زمین ارزش سرمایه پیدا کرده است و باید با جدیت وارد قضیه شد تا جلوی خسارت را گرفت، در کشور می‌توان با همکاری، هماهنگی و همگرایی بخش‌های مختلف پیگیری‌های لازم را انجام داد.

وی ضمن اشاره به تعاونی‌ها گفت: باید نسبت به آن‌ها حساس باشیم، برخی می‌روند زمینی را برای تعاونی خود دریافت می‌کنند و از آن سوء استفاده می‌کنند که ما گفته‌ایم که افراد نمی‌توانند در حوزه تعاونی‌ها تخلف کنند و تعاونی‌ها باید کنترل شوند.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: در دادگستری‌ها تنها صد‌ها پرونده در حوزه تعاونی‌ها وجود دارد و تعاونی‌ها هم باید موضوع را رعایت کنند و آن‌ها نمی‌توانند هر کاری که می‌خواهند انجام دهند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه رعایت قانون از سوی تعاونی‌ها لازم است گفت: در قانون گفته شده و تعاونی‌ها باید در حوزه‌های مختلف اقدامات لازم را انجام دهند و برای تعاونی‌ها موضوع نظارت تعریف شده است. در اقتصاد تعاونی مواردی مطرح شده که در بخش ساخت و ساز مسکن و چه در بخش‌های دیگر تعاونی‌ها باید مورد نظارت قرار گیرند و اگر این نظارت‌ها انجام نشود تخلفات اشخاص در حوزه تعاونی‌ها مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه نمی‌توان وارد حوزه قضایی شد و در آن پرونده های مربوط به حوزه تعاونی مسکن را ندید، افزود: باید در حوزه تعاونی‌ها تجدید نظر شود، هرچند کار تعاون به تنهایی بسیار خوب است، اما نباید این موضوع منجر شود تا با همکاری یکدیگر و به اسم تعاونی تخلف صورت گیرد.

رئیس قوه قضاییه درباره طرح هادی بیان کرد: این موضوع قانون است، اما باید در آن بازنگری صورت گیرد و نقش استانداری‌ها و فرمانداری‌ها نمی‌تواند مستثنی باشد و باید با نگاه به اقتضائات استان، شهر و منطقه این کار را انجام داد و باید با همکاری بنیاد مسکن در این حوزه بازنگری صورت گیرد.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه دستگاه قضا حجت الاسلام و المسلمین حوزه تعاونی ها رئیس قوه قضاییه لازم را انجام انجام دهند صورت گیرد حریم شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۲۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قوه قضاییه به دنبال اصلاح رویه‌ها در برخورد با فعالان اقتصادی

رییس قوه قضائیه گفت: در قوه قضاییه دنبال اصلاح رویه‌های معیوبی هستیم که در برخورد با فعالان اقتصادی از گذشته مانده و موجب می‌شود چرخه تولید متوقف شود.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای پیش از ظهر جمعه در نشست با رؤسای مناطق آزاد، کارآفرینان و صنعتگران هرمزگان با تاکید بر لزوم داشتن صراحت لهجه در طرح مسائل و مشکلات، اظهار داشت: همه ما مأموریت داریم تلاش کنیم شعار سال تحقق پیدا کند و این هدف نیز با حرف و لفظ تحقق پیدا نخواهد کرد.

وی افزود: بدون نقش سپاری به مردم و بخش خصوصی نمی‌توانیم به جهش تولید دست پیدا کنیم از این رو تحقق شعار سال مستلزم رعایت الزامات و فراهم کردن پیش نیازهایی است که بخشی از آن متوجه فعالان اقتصادی و صنعتگران است و بخشی دیگر نیز متوجه حاکمیت می‌شود.

محسنی اژه‌ای با تاکید بر لزوم تلاش برای اصلاح کسانی که در حوزه صنعت یا اقتصاد دچار لغزش و خطا می‌شوند، خطاب به حاضرین گفت: شما بهتر از قاضی و بازپرس قادر به تشخیص هستید که هم صنفی‌تان با هدف ضربه به کشور دچار خطا شده با لغزش او حاصل از طمع بوده است.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: وقتی کسی بر اثر طمع دچار لغزش می‌شود باید نخست از سوی همکارانش یاری شود تا بتواند خطای خود را جبران کند، در صورتی هم که تعمداً جرمی مرتکب شده درخواست داریم قوه قضائیه را در تعقیب جرم و مجرم یاری کنید تا مجازات متناسبی برای خاطی و مجرم در نظر گرفته شود.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه قوه قضائیه خود را ملزم می‌داند که اصل تناسب در مجازات را در مواجهه با همه رعایت کند، بیان‌کرد: فرض کنید یک فعال اقتصادی مالیات پرداخت نکرده و یا از او شکایتی در حوزه مالی ثبت شده است، در این مواضع باید تناسب در برخورد رعایت شود چرا که اقدام به ممنوع‌الخروجیِ وی ممکن است اعتبار فرد را از بین ببرد و خسارات جبران ناپذیری به وی وارد شود.

وی با انتقاد از بازداشت فعالان اقتصادی به صرف قرار گرفتن در مظان اتهام و تاکید بر لزوم همراهی با تولیدگران گفت: در قوه قضائیه دنبال اصلاح کلیه رویه‌های معیوبی هستیم که بعضاً از گذشته مانده است و موجب می‌شود چرخه تولید متوقف شود چنانچه پیش‌تر قوانینی داشتیم که با اندازه معینی اتهام مالی حکم به دستگیری می‌شد و ما این قوانین را اصلاح کردیم.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر لزوم تغییر نگرش حاکمیت به فعالان بخش اقتصادی و خصوصی، گفت: تلاش همه ارکان حاکمیت باید معطوف به مانع‌زدایی از پیش روی تولیدگران باشد و در این راستا باید جلوی بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های خلق‌الساعه را که امکان پیش‌بینی نسبت به آینده تولید را می‌گیرد؛ گرفته شود.

محسنی اژه‌ای قراردادهای ضعیف را یکی از موانع امنیت سرمایه‌گذاری در کشور دانست و اظهار داشت: همه قراردادها به ویژه قراردادهای دولتی بایستی در نهایت اطمینان‌بخشی منعقد شوند و به حدی دارای استحکام باشند که تغییر دولت‌ها در آن‌ها خدشه وارد نکند.

دیگر خبرها

  • اطمینان دستگاه قضا به مردم برای برخورد با مفسدین گردن کلفت
  • قوه قضاییه به دنبال اصلاح رویه‌ها در برخورد با فعالان اقتصادی
  • بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات
  • دستور رئیسی برای برخورد قاطع با متخلفین در محیط زیست
  • برخورد قاطع و موثر با سرقت/ هوشمند سازی در دستور کار پلیس
  • پیگیری استقرار اداره ثبت اسناد و املاک در بشاگرد
  • شناسایی و کشف ۲۰۳ تخلف اضافه تناژ در جاده‌های مازندران
  • انتقال فناوری به حوزه کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد
  • اقدامات لازم برای خروج اتباع غیرمجاز استان تهران از کشور در حال انجام است
  • ۵ نکته مهم درباره برخورد دستگاه قضایی به دانه درشت ها