Web Analytics Made Easy - Statcounter

مطالعاتی درباره رمزپول ملی، سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۵۴۳ هزار تومان، دولت نمی‌تواند در قیمت گذاری میوه دخالت چندانی داشته باشد، توزیع و قیمت گذاری میوه در اختیار وزارت جهاد کشاورزی نیست برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز سه شنبه ۱۹ اسفند شبستان به شرح زیر است:

تحقق برنامه بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی

بانک کشاورزی بیش از ۱۰۰ درصد برنامه تعهدی خود در زمینه پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی را  به ا نجام رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تسهیلات پرداختی این بانک برای تجهیز و تکمیل ناوگان ماشین آلات کشاورزی در سال جاری  تا نیمه اسفند ماه بالغ بر ۳۱ هزار میلیارد ریال است که صرف خرید بیش از ۳۰ هزار دستگاه ماشین آلات کشاورزی شده است.

 

مطالعاتی درباره رمزپول ملی/ ایجاد وسیله تبادل ارزش دیجیتالی

علی هاشمی، فعال حوزه فناوری اطلاعات با اشاره به لزوم شتاب تصمیم گیری در خصوص رمز ارزها در کشورمان، گفت: ما اولین کشوری نیستیم که در دنیا به این موضوع می پردازد. وقتی به سمت بانکداری دیجیتال و تجربه دیجیتالی شدن حرکت می کنیم و بانک را به خانه می بریم، باید فضایی هم فراهم باشد که پول را بتوانیم دیجیتالی کنیم. در دنیای امروز همه عناصر دیجیتالی می شوند.

وی تصریح کرد: آیا در این اکوسیستم نباید پول به عنوان وسیله تبادل ارزش را در ساختاری مشخص دیجیتالی کنیم و به این روند تسریع ببخشیم؟ البته حوزه پول بسیار سنگین است که اقتصاددانان باید در این حوزه صحبت کنند، اما واقعیت این است که در اقتصادهایی که بانک مرکزی با حمایت از رمز ارز به معنی رمز پول کشور اقدام کرده اند نتایج خوبی حاصل شده است.  

وی ادامه داد: روند کار به این صورت است که معادل یک ریال پول فیزیکی که بدهید، پول سوخته شود و به جای آن توکن یک ریالی دریافت می کنید که مفهوم خلق پول نداشته باشد. مطالعاتی در اینباره در شرکت خدمات انفورماتیک انجام و به بانک مرکزی هم عرضه شده است.  

این فعال حوزه فناوری اطلاعات گفت: آنچه براساس آنالیز فنی به دست آمد این بود که اگر یکی از همسایگان ما رمز پول ملی خود را قبل از ما ارائه دهند، می تواند خطر جریان خروج سرمایه از کشور را رقم بزند. در صورتی که ما می توانیم در یک بازه زمانی معقول، پیش دستی کنیم و رمز ارز ملی خودمان را داشته باشیم تا از این جریان جلوگیری کنیم یا اگر هم این اتفاق افتاد یک معادلی این سو داشته باشیم که قابلیت تعادل بین این دو فضا را داشته باشد.  

هاشمی اقدم با تاکید بر اینکه بانک مرکزی همیشه باهوش بوده است، گفت: وقتی دو سال پیش در پژوهشکده پولی بانکی انقلاب بلاکچین رو شروع کردند اینطور برداشت شد که بانک مرکزی به موقع این نیاز را حس کرده و حالا فرصت خوبی است که باید از آن بهره برد. ما هم منتظر هستیم که حداقل در حوزه رمز ارز ملی ایران تصمیم گیری انجام شود چرا که این موضوع جزو آن دسته از مقرراتی است که می تواند به عنوان حمایت از فین تک ها اتفاقی را در این کشور رقم بزند؛ بنابراین نباید فرصت سوزی کرد.  

 

سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۵۴۳ هزار تومان/دلار ۲۴ هزار و ۳۲۱ تومان

امروز (سه شنبه ۱۹ اسفند) هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۲ هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی ۱۶۸۸ دلار، هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۵۴۳ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است.

 

امروز (سه شنبه ۱۹ اسفند) در بازار ارز دلار ۲۴ هزار و ۳۲۱ تومان، یورو ۲۹ هزار و ۲۹۱ تومان، پوند ۳۴ هزار و ۴۴۲ تومان، درهم امارات ۶۸۱۸ تومان، یوان چین ۳۸۱۰ تومان، لیر ترکیه ۳۲۱۰ تومان است.

 

این در حالی است که روز گذشته (دوشنبه ۱۸ اسفند) هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۲۸ هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی ۱۷۰۵ دلار، هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون و ۳۷۱ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۴۶۷ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۲۴۹ هزار تومان بود.

 

دولت نمی‌تواند در قیمت گذاری میوه دخالت چندانی داشته باشد

عباس قبادی دبیر ستاد تنظیم بازار در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: بدلیل نامناسب بودن وضع مالی کشاورزان فقط ۴۰ درصد باغداران و کشاورزان محصولات خود را ذخیره می‌کنند، اما بقیه محصول خود را می‌فروشند.


وی افزود: در بازار عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت است و به عنوان دولت نمی‌توانیم در قیمت گذاری میوه دخالت چندانی داشته باشیم.


وی ادامه داد: برای مدیریت روز‌های پایانی سال از ستاد‌های تنظیم بازاراستانی میزان نیاز میوه آن‌ها را استعلام می‌گیریم و آن را ذخیره می‌کنیم.


قبادی با بیان اینکه نظام توزیع ما مشکل دارد گفت: براساس تقاضای استان‌ها امسال به کمتر از ۴۰ هزار تن سیب و پرتقال برای ذخیره سازی نیاز داشتیم که ما ۲۰ درصد به آن اضافه کردیم.


دبیر ستاد تنظیم بازار نیز گفت: بحث فروش و توزیع محصولات کشاورزی برعهده وزارت صمت است، اما زمانی که تولید میوه گران تمام می‌شود چه باید بکنیم.


وی اضافه کرد: در عرضه محصولات کشاورزی دلالی وجود دارد، اما زمانی که امکانی برای ذخیره سازی محصولات کشاورزی برای تولید کننده وجود ندارد مجبور است آن را به دلال بدهد.


قبادی افزود: در ۲۵۳ میدان میوه و تره بار شهر تهران میوه به قیمت مناسب بدست مصرف کننده می‌رسد و در همه شهر‌ها نیز میادین مرکزی میوه وجود دارد که میوه‌ها را حداکثر با سود ۳۵ درصد می‌فروشند.

 

توزیع و قیمت گذاری میوه در اختیار وزارت جهاد کشاورزی نیست

محمد مهدی برومندی، سخنگوی وزارت جهاد کشاروزی در برنامه گفتگوی ویژه شبکه دو سیما با اشاره به اینکه  تولید بیشتر میوه‌ها امسال درمقایسه با سال گذشته یک تا پنج درصد افزایش یافته است، گفت: امسال ۶۰۹ هزار تن سیب و ۵۳۰ هزار تن پرتقال در سردخانه‌ها ذخیره کرده ایم.

وی با بیان اینکه توزیع و قیمت گذاری میوه در اختیار وزارت جهاد کشاورزی نیست افزود: براساس دستور العمل‌ها ذخیره سازی میوه بر عهده وزارت صمت است.   برومندی گفت: کمیته ویژه‌ای در وزارت جهاد کشاورزی برای کمک به وزارت صمت در جهت تامین و عرضه محصولات کشاورزی و دامداری تشکیل شده است.
وی افزود: کالا به مقدار زیاد وجود دارد، اما نظام توزیع مشکل دارد، زیرا در یک نقطه از تهران قیمت‌ها یک عدد و در منطقه دیگر از این شهر قیمت‌ها چیزدیگری است.
سخنگوی وزارت جهاد کشاروزی افزود: براساس قانون وظیفه وزارت جهاد کشاورزی فقط تولید است.
وی ادامه داد: برای تولید مرغ باید نهاده در اختیارداشته باشیم، اما در ۱۱ ماه سال ۹۹ درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته ثبت سفارش نهاده‌ها ۳۶ درصد، تخصیص ارز ۱۸ درصد و خروج نهاده‌ها از گمرک ۱۹ درصد کاهش یافته است و در واردات جو که ۵۰ درصد به آن وابستگی داریم یک و نیم میلیون تن عقب افتادگی داریم.
برومندی افزود: براساس مصوبه تنظیم بازار باید در بهمن ۱۳۰ میلیون قطعه جوریزی انجام می‌دادیم که این کار براساس پایش میدانی و آمار‌ها صد در صد انجام شده است و نهاده‌ها را برای مرغداران تامین کرده ایم.
وی گفت: نهاده‌ها را با قیمت ارز ۴ هزارو ۲۰۰ تومانی بدست مرغداران رسانده ایم.
او اضافه کرد: تا مرحله کشتارگاه تولید مرغ برعهده وزارت جهاد کشاورزی است و ما تولید را انجام داده ایم.
سخنگوی وزارت جهاد کشاروزی افزود: تعداد مرغی که وارد کشتارگاه می‌شود باید با آن چیزی که از کشتارگاه خارج می‌شود در سامانه ثبت شود.
وی درباره آمار بانک مرکزی مبنی بر تخصیص ارز کامل به نهاده‌های کشاورزی در امسال گفت: تخصیص ارز بانک مرکزی مانند بارانی است که در طول سال نمی‌بارد، اما یکباره نازل می‌شود در صورتی که این تخصیص ارز باید در زمان‌های متعدد انجام می‌شد.   پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی عیار یک میلیون داشته باشیم تنظیم بازار گرم طلای بانک مرکزی هزار تومان تخصیص ارز نهاده ها رمز ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۲۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است

نماینده مردم مهاباد گفت: مردم برای تامین هزینه‌های اولیه زندگی مانند رهن منزل استیجاری نیاز به حمایت و دریافت وام دارند که در حال حاضر بانک‌ها حاضر به همکاری نیستند و باید هرچه زودتر برای این وضعیت چاره‌اندیشی شود.

به گزارش ایلنا، جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت تسهیلات در سال جدید و اینکه آیا با وجودعدم تصویب بودجه و نهایی شدن برنامه هفتم افزایش‌ها در آن اعمال می‌شود، به ایلنا گفت: در این مساله سردرگمی در بحث وام ازدواج و فرزندآوری وجود دارد، البته افزایش آن تصویب شد، اما معمولا در ابتدای سال بانک‌ها اعتبارات لازم برای پرداخت آن را دریافت نکرده‌اند و در نتیجه از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج استنکاف می‌ورزند.

وی ادامه داد: البته این موضوع شامل انواع دیگر تسهیلات بانکی هم می‌شود و به کلی پرداخت وام در کشور تعطیل شده است، برای بخش تولید مشاهده می‌کنید که نرخ سود تسهیلات از ۱۸ درصد به ۲۳٪ رسید و ۵٪ افزایش پیدا کرد. از سوی دیگر مردم برای تامین هزینه‌های اولیه زندگی مانند رهن منزل استیجاری نیاز به حمایت و دریافت وام دارند که در حال حاضر بانک‌ها حاضر به همکاری نیستند و باید هرچه زودتر برای این وضعیت چاره‌اندیشی شود.

دیگر خبرها

  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • موفقیت بانک ملی ایران در جذب سرمایه اجتماعی با پرداخت تسهیلات خرد
  • اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده
  • اعطای ۲۱ هزار فقره وام قرض الحسنه بانک ملی ایران در ۱ ماه
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون ضامن