Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک اقتصاددان عدم عضویت در لوایح FATF را هزینه بر دانست و گفت: حتی اگر تحریم ها برداشته شود اما ایران عضو FATF نشود پرداخت ها امکانپذیر نمی‌شود و 20 تا 40 درصد هزینه نقل و انتقال پول های بین المللی از جیب مردم صرف می‌شود.

به گزارش پول نیوز، تصویب و یا رد لوایح FATF ماه ها بی تکلیف در شورای نگهبان باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی رئیس جمهور اصرار به تصویب فوری این کنوانسیون دارد و از طرف دیگر برخی با طرح استدلال خود به مخالفت با FATF می پردازند.

 

 آلبرت بغزیان، اقتصاددان در اینباره بیان کرد: FATF مشابه بحث مبارزه با پولشویی در داخل کشور است. مثلا اگر قصد انتقال مبلغی بیشتر از 200 میلیون را داشته باشید این پول بلوکه می‌شود تا منشأ و مدارک آن مشخص شود. بانک مرکزی بر تمامی تراکنش ها نظارت می‌کند و همین موضوع را می توان به خارج کشور از تعمیم داد. FATF انتقال پول میان بانک های کشورهای مختلف را رصد می‌کند.

 

وی ادامه داد: FATF با توجه به ماهیت وجودی اش، بحث مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریست را دنبال می‌کند. بانک های کشورهای عضو در این کنوانسیون، اصول چندگانه ای را پذیرفته و نقل و انتقالات خود را گزارش می‌دهند.

 

این اقتصاددان افزود: اگر کشوری عضو FATF نباشد و آن را نپذیرد؛ نمی تواند معاملات مالی اش را در حوزه بین المللی انجام دهد و یا باید با صرف هزینه بیشتری نظیر دور زدن تحریم ها به فعالیت بپردازد.


بغزیان با بیان این که به عنوان یک اقتصاددان ایرادی درعضویت FATF نمی‌بینم تصریح کرد: FATF اعتقاد به تسهیل، رفع موانع تجارت و نقل و انتقالات پولی است.

 

وی با بیان این که در حال حاضر سرنوشت FATF به مسائل سیاسی گره خورده گفت: این کنوانسیون کشورها را به ارائه گزارش از منشأ نقل و انتقالات مالی اجبار کرده و کمک به گروه های تروریستی را ممنوع می‌کند.

 

این استاد دانشگاه بیان کرد: مشکل ایران، نپذیرفتن این گروه ها به عنوان تروریست است. ضمن این که تمایل به رصد تبادلات بین بانکی داخلی و بین المللی نیز از سوی ایران وجود ندارد. بحث FATF در کشور سیاسی شده و باید دید مسئولان ارشد کشور تصویب آن را صلاح می دانند و یا نه.

 

بغزیان عدم عضویت در این کنوانسیون را هزینه بر دانست و گفت: حتی اگر تحریم ها برداشته شود اما ایران عضو FATF نشود پرداخت ها امکانپذیر نمی‌شود و 20 تا 40 درصد هزینه نقل و انتقال پول های بین المللی از جیب مردم صرف می‌شود.

 

این اقتصاددان در پایان تاکید کرد: پذیرفتن FATF و رفع تحریم ها همزمان کارگشا است. اما سرنوشت این دو موضوع در گرو تصمیم مسئولین شورای نگهبان است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: پولشویی معاملات مالی تبادلات بین بانکی تحریم نقل و انتقال انتقال پول بین المللی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۲۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محاسبه هزینه حمل بار بین المللی

تین نیوز

در کل دنیا برای محاسبه هزینه حمل بار بین المللی یکسری عوامل مشترک را بررسی میکنند تا بر اساس آن قیمت حمل کالاها را محاسبه نمایند.

نحوه محاسبه اضافه بار هواپیما محاسبه هزینه حمل بار بین المللی

فرمول ثابتی برای محاسبه هزینه حمل بار بین الملی وجود ندارد و بایستی بر اساس عوامل مختلفی قیمت بدهیم.

هزینه های حمل بر مبنای ابعاد(طول، عرض، ارتفاع به سانتی متر)، وزن(به کیلوگرم) کشور مقصد تعیین میگردد.یعنی هم وزن واقعی بار ( همان چیزی که روی ترازو نشان داده می شود) و هم وزن حجمی معیار محاسبه قرار می گیرد.

به گزارش تین نیوز، بهترین راهکار برای اینکه بتوانید در سریع ترین زمان استعلام قیمت داشته باشید این است که اطلاعات بار را به کارشناسان فروش ما اعلام کنید تا شما را راهنمایی کنند. اما در ادامه یک سری فاکتورها آورده شده است که می توان با استفاده از آنها درک بهتری از قیمت های اعلامی داشته باشیم.

برای پیدا کردن قیمت بار اضافه همراه مسافر به صفحه نحوه محاسبه اضافه بار هواپیما مراجعه نمایید.

عوامل تاثیر گذار در قیمت

قیمت حمل به چندین عامل مختلف بستگی دارد و‌ بطور کلی فرموله کردن این عوامل در حال حاضر غیر ممکن است. و شما باید شرایط فیزیکی/ ‌زمانی بار و نوع حملتان را به ما اطلاع دهید تا بتوانیم قیمت دهیم.

اما برای اینکه قیمت حمل و نقل بین المللی تعیین شود به اطلاعات زیر نیاز داریم:

ادرس دقیق مبدا ادرس دقیق مقصد نوع بار وزن بار حجم بار نوع حمل

این موارد جز عوامل تاثیرگزاری برای تخمین زدن هزینه های حمل می باشند.

سایر عوامل موثر در محاسبه هزینه حمل

زمان آماده شدن بار و هزینه سوخت از فاکتورهای مهم در تعیین قیمت می باشند.مثلا نزدیک به سال نو میلادی یا شمسی معمولا قیمت افزایش پیدا می کند و یا مواقعی که قیمت سوخت بنا به هر دلیلی(جنگ، کمبود منابع و … ) افزایش پیدا می کند، نه تنها هزینه های حمل به شکل عجیبی بالا می رود بلکه اسپیس گرفتن هم کار سختی می شود.

محاسبه هزینه حمل برای بارهای بزرگ و سنگین(پروژه)

کلیه ی عواملی که برای تعیین قیمت در بالا از آنها یاد شد برای بارهایی است که وزن و ابعاد و مقدار نرمالی دارند. اما سوالی که مطرح می شود این است که به چه باری نرمال و به چه بارهایی بزرگ یا پروژه گفته می شود؟

در حمل دریایی بارهای نرمال معمولا در کانتینرهای ۲۰ و ۴۰ فوت قرار گرفته و جابجا می شوند.

به بارهایی که از لحاظ ابعادی در هیچکدام از کانتینرهای یک کشتی جا نشود یا اینکه وزن بار به قدری باشد که در یک کانتینر (حداکثر وزن ۲۰ تن)قرار نگیرد و یا اینکه محموله بیش از ۱۸ هزار تن باشد و به چارتر کردن کشتی نیاز داشته باشیم بارهای پروژه می گویند.

پس در حمل دریایی برای بارهای پروژه باید کشتی را اجاره کرد و بدست اوردن کرایه حمل برای چنین بارهایی دشوار است و به اطلاعاتی فراتر از انچه در بالا گفته شد نیاز است.

چارتر کردن هواپیما هم برای بارهایی که زمان تحویل آنها دچار محدودیت است و وزن و حجم بالایی دارند استفاده می شود که معمولا هزینه های بالایی هم دارند.

برای بارهای دریایی پروژه به چه اطلاعاتی نیاز داریم؟ مدت زمان بارگیری یعنی تعداد روزهایی که برای انتقال بارها به کشتی لازم است. مدت زمان تخلیه یعنی تعداد روزهایی که لازم داریم تا بار را از کشتی خارج کنیم. و‌ اینکه ایا برای حمل بار کشتی کرین دار(جرثقیل) میخواهید یا بدون کرین. تاریخ آماده بودن بار تاریخ توافقی بین صاحب شناور و صاحب بار برای شروع بارگیری

این شرایط برای بارهای هوایی هم صادق است.چنانچه بارتان حدود ۷۰ -۸۰ تن است و میخواهید در یک لگ و با یک بارنامه حمل شود لاجرم بایستی بار را چارتر کرده و با یک هواپیما حمل کنید.در این شرایط هم حداقل به یک پکینگ لیست درست و دقیق نیاز است.اما بطور کل حمل چارتری هوایی کمی راحت تر از چارتر کردن کشتی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • محاسبه هزینه حمل بار بین المللی
  • عضو انجمن اقتصاددان ایران: سنگینی بار عدم پرداخت بدهی گازی پتروشیمی‌ها بر دوش مردم است
  • ۷۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ۲ طرح آبرسانی مرکزی هزینه شده است
  • عضو انجمن اقتصاددان ایران: سنگینی بار عدم پرداخت بدهی گازی پتروشیمی ها بر دوش مردم عادی است
  • ظریف: تصور نکنیم اگر FATF را نپذیرفتیم تنبیه نمی‌شویم
  • سمنان|وقتی تحریم‌ باعث کاهش هزینه مواد اولیه یک شرکت می‌شود
  • ساخت فرودگاه هایی که تبدیل به لانه پرندگان شد
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • اجازه ندهید این روایت دروغ را پخش کنند!
  • ارسال ارزان و سریع بار با شرکت پست بین‌المللی اسپیدکس