Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان یک استاد دانشگاه منابع انسانی را مهم ترین منبع در اختیار شرکت ها دانست و گفت: این منبع می تواند موجب حداکثر بهره و حتی حداکثر هدر رفت کسب و کارها در یک شرکت شود؛ منابع انسانی توانمند می تواند بهره مندی را افزایش دهد که نیازمند مهارت و دانش در حوزه مدیریتی است.

دکتر احمدی امروز سه شنبه (19 اسفند ماه) در وبینار باشگاه تعاونی که به همت واحد اشتغال جهاددانشگاهی استان و با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: اگر تعاون در ایران به معنای واقعی تعبیر و تفسیر شود می تواند تا حد زیادی گره گشای مشکلات اقتصادی باشد، چرا که در کشورهایی که اعتماد به تعاون به معنای واقعی وجود دارد مشکلات اقتصادی کمتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاد دانشگاه با اشاره به اهمیت دانش و یادگیری مدیریت سازمان عنوان کرد: کسانی که وقت خود را در شرکت ها و تعاونی ها به سر می برند باید ایجاد الگوی مناسب برای سازمان را بشناسند.

وی با بیان اینکه منابع امکانات محدود و انتظارات نا محدود که هر روز به آن افزوده می شود، نا معادله ای است که حل کردن آن از خصوصیات مدیر موفق و آگاه بوده که باید نحوه بهره مندی از منابع و الگوی مناسب را با دانش خود برای موفقیت تیم به کار گیرد.

احمدی منابع انسانی را مهم ترین منبع در اختیار شرکت ها دانست و گفت: این منبع می تواند موجب حداکثر بهره و حتی حداکثر هدر رفت کسب و کارها در یک شرکت شود؛ منابع انسانی توانمند می تواند بهره مندی را افزایش دهد که نیازمند مهارت و دانش در حوزه مدیریتی است.

وی با اشاره به لزوم دانش در رابطه با ایجاد تیم گفت: تیم ها می توانند زمینه استفاده از بهرمندی منابع را فراهم آورند چرا که تیم ها احساس تعلق بالایی به منابع انسانی می دهند و این امر نیز می تواند باعث ارتقای کمی و کیفی عملکرد نهاد ها و تشکل ها شد.

 این استاد داشگاه به مفهوم "کوچینگ تیم سازی" اشاره کرد و افزود: کوچینگ به معنی استخراج راهکار مناسب  از دل و ذهن طرف دارای مشکل برای برون رفت از مشکلات است، در این روش خود فرد، استنباط و راهکار را لمس می کند و متعهدتر خواهد بود و با راهکار خود احساس توانمندی و اعتماد به نفس می کند تا اینکه دیگری به آن راهکار دهد.

وی با اشاره به اینکه می توان از این ظرفیت در تیم سازی استفاده کرد افزود: در تیم، نقش ها باید تکمیل کننده یکدیگر باشند در حالی که در گروه به این گونه نیست، در تیم افراد برای هم دلسوزی و مدارا می کنند اما در گروه رقابت بیشتر است.

به گفته احمدی، در تیم های موفق، نقش ها، مکمل یکدیگرند نه متمم، بنابراین تناسب اجزا در تیم بسیار مهم است و باید با هم جور باشند.

وی نقش هایی که همدیگر را پوشش می دهند و تیم موفق را می سازند در 9 عامل معرفی کرد و گفت: شناسایی افرادی که می توانند چند نقش مکمل را ایفا کنند، نقش شکل دهنده که طی افراد پویا و شکل دهنده دیگر اجزا را به حرکت در می آورند، نقش نوآوران که افرادی ناقد و خوش فکر هستند، نقش افراد هماهنگ کننده که از گسستگی تیم جلوگیری می کنند، نقش افراد تحلیلگر و ارزیاب، نقش افراد تدارک کننده، نقش افراد پویا و خستگی ناپذیر، نقش افراد مجری، نقش کاربران تیم که ارتباط دهنده هستند، نقش افراد تمام کننده، نقش متخصص که افراد فنی هستند و باید بر اساس رسالت سازمانی حرفی برای گفتن داشته باشند، از جمله عوامل مهم موفقیت در تیم است.

وی همچنین تیم سازی، اقناع، مذاکره و ارتباط موثر را از خصویات و مهارت های نرم تیم سازی ذکر کرد و افزود: این خصوصیات در شرایط امروز برجسته تر می شوند.

این استاد تمام دانشگاه بیان کرد: استفاده بهینه از منابع در اختیار از مهارت تیم سازی است و باید بتوان در این زمینه ظرفیت ها را برای بهره مندی از نقش های 9 گانه مذکور شناسایی کرد، تحقق این امر می تواند زمینه ای برای بهبود و اصلاح معماری کسب و کار شود.

محمد یاره در ادامه این وبینار با تاکید بر اینکه تعادل بین منابع انسانی باعث افزایش کارایی شرکت ها و نهادها می شود، اظهار کرد: تعادل بین نقاط قوت افراد تیم موجب انجام کارهای غیر ممکن می شود که هم در گروه ها و هم در سازمان ها کاربرد دارد.

وی افزود: نقاط قوت و توانمندی هر یک از اعضای تیم در کنار هم توانایی مضاعفی ایجاد می کند، که در تیم ها و گروه ها صدق می کند و نباید پنداشت که یک گروه قائم به یک شخص است بلکه باید با اعتماد به کارایی و عملکرد خود و با الگوی مناسب به اهداف گروه رسید.

رییس اداره توسعه تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان، هدف اصلی این جلسات را در مرحله اول ایجاد کسب و کار با اولویت تشکیل تعاونی ها ذکر کرد و افزود: کار تعاونی جدا از تیم و تیم سازی نیست و مباحث مطرح شده می تواند به الگوبرداری از شرکت های تعاونی بیانجامد، لذا در خواست می شود که در مرحله اول تصمیم به انجام کسب و کار جدید شود و بر روی تشکیل تیم و گروه سازی فکر کنید تا با ایده های متفاوت بتوان به هدف نهایی که راه اندازی کسب و کار و ایجاد شغل برای اطرافیان است برسیم.

وی اعلام کرد: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آمادگی حمایت از تشکیل تعاون با 7 نفر نیرو را دارد که در این راستا متقاضیان می توانند با بهره گیری از مشاوره های اداره تعاون در شهر ستان ها فکر و ایده ها را به منصه ظهور رسانده و  زمینه راه اندازی کسب و کار و درآمد پایدار در استان را فراهم کنند.

یاره بیان کرد: کمبود سرمایه از دغدغه های کارآفرینان است، که برای حل این موضوع با کمک بانک توسعه تعاون تسهیلاتی در قالب تسهیلات بانکی با نرخ مصوب در اختیار کارآفرینان قرار می دهد، همچنین در بحث تضمینات بانکی برای اخذ وام با وجود شرکت های اجتماعی و صندوق سرمایه گذاری بخش تعاون حل شده است و به طور کلی اخذ صدور سرمایه از طریف صندوق برای بانک های مرجع آسان تر است.

وی در پایان یادآور شد: به فکر راه اندازی کار برای خود و اطرافیان باشید چرا که تا خود نخواهید کسی از بیرون برای شماایجاد شغل نمی کند. امید است با دانش و خلاقیت جوانان کردستانی تعدای از مشکلات و چالش ها در زمینه ایجاد شغل از راه تعاونی که راه استفاده از مزیت ها است حل و فصل شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منابع انسانی بهره مندی نقش افراد کسب و کار تیم سازی شرکت ها تیم ها نقش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۳۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد

همشهری آنلاین – مجیدجباری: در حالی که وسعت و تعداد آتش سوزی عرصه های جنگلی و مرتعی کشور در سال ۱۴۰۱ به نسبت سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ کاهش چشمگیری را تجربه کرد و به نسبت، سال آرام طبیعت ایران نام گرفت، اما سال ۱۴۰۲ آتش سوزی طبیعت ایران هم به لحاظ تعداد و هم از نظر وسعت با افزایش چشمگیری مواجه شد. این درحالی است که براساس آخرین داده‌های آماری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به صورت میانگین سالانه بیش از ۲۱هزار هکتار جنگل‌ و مرتع ایران در آتش می‌سوزد.

حالا علی ملکی آهنگران، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور از وقوع هزار و ۷۰۴ فقره آتش سوزی به مساحت ۱۲ هزار و ۴۳۰ هکتار در عرصه‌های منابع طبیعی طی سال گذشته خبر داد و گفت:« بررسی این آمار در مقایسه با سال قبل از آن افزایش ۸۲ درصدی تعداد آتش سوزی ها و ۳۲۳درصدی مساحت آتش سوزی‌ها را نشان می دهد. آتشی که به گفته عباسعلی نوبخت، ‌رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور عامل ۹۵درصد آن عامل انسانی دارد.

سیدناصرالدین عمادی،مشاور رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اما درگفت‌وگو با همشهری آنلاین درباره آتش سوزی مراتع و جنگل‌های کشور بیان کرد: «حریق در عرصه‌های منابع طبیعی را می‌توان به شکل‌های سطحی، تنه‌ای، تاجی و زیرزمینی مشاهده کرد که در کشور ما اکثر آتش‌سوزی‌ها در عرصه‌های طبیعی به شکل سطحی اتفاق می‌افتد.»

قلب سبز ایران، هیزم آتش کباب و قلیان | ۸.۵ میلیون مترمکعب جنگل در سال ذغال می‌شود | روزانه ۵۰۰ هکتار از جنگل‌های کشور ازبین می‌رود + اینفوگرافیک

او افزود: «عوامل مختلفی در بروز و توسعه حریق در منابع طبیعی وجود دارد. حضور دامداران، جنگل‌نشینان و روستاهای داخل جنگل، بی‌احتیاطی رهگذران، شکارچیان و چوپانان، افزایش جمعیت گردشگران طبیعت و حوادث ناشی از آن و همچنین افراد سودجو و فرصت‌طلب که عرصه‌های طبیعی را به‌خاطر افزایش اراضی زراعی خود به آتش می‌کشند، ازجمله مهم‌ترین عوامل آتش‌سوزی در طبیعت کشور به‌حساب می‌آید.»

او تصریح کرد: «گسترش اراضی احیاشده با گونه‌های سوزنی‌برگ و وجود درختان پوسیده، شکسته و افتاده در جنگل که احتمال وقوع حریق را افزایش می‌دهد، ضعف در اجرای موارد فنی نظیر عملیات بهداشتی و پرورشی توسط بخش‌های مربوطه و مجریان طرح‌ها به‌ویژه در سطح جنگل‌کاری‌ها، بروز پدیده خشکسالی‌های پی در پی طی سالیان اخیر و کمبود نیرو و امکانات و غیره... از دیگر عوامل آتش سوزی در طبیعت و عرصه‌های منابع طبیعی کشور است.»

مشاور رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به ساعات آتش سوزی در طبیعت ایران اشاره کرد و گفت: «با بررسی آمارهای موجود، بیشترین ساعات حریق در شبانه‌روز بین ساعت ۱۲ظهر تا ۱۸ است. ضمن اینکه در عرصه های شمالی کشور ماه‌های آذر، دی و بهمن و در عرصه های خارج از شمال، خرداد، تیر و مرداد، حادترین ماه‌های حریق هستند و روزهای تعطیل و آخر هفته نیز بحرانی‌ترین روزهای وقوع حریق در هفته به حساب می آیند.»

کد خبر 847542 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها منابع طبیعی آتش‌ سوزی گیاهان و درختان محیط زیست جنگل حریق محیط زیست ایران محیط زیست سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور

دیگر خبرها

  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • تعاونی های تولیدی، محور اقدامات بخش تعاون هستند
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • سن مناسب برای فرزندآوری؛ از تصویر تا واقعیت