Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- گام چهارم بسیج ملی طرح شهید سلیمانی برای مدیریت، مهار و کنترل همه گیری کرونا از امروز (سه شنبه) با تشدید نظارت‌ها و افزایش اقدامات تشخیصی و پیگیری افراد مشکوک آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، مراسم آغاز گام چهارم بسیج ملی طرح شهید سلیمانی، امروز با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفان و آقای دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در وزارت بهداشت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آقای علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا و معاون وزیر بهداشت در این مراسم جزئیات اجرای این طرح را از جمله تشدید نظارت‌ها در اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی، حمایت‌های هوشمندانه از خانواده‌های متاثر از کرونا، پیگیری و رهگیری اعضای خانواده و همکاران افراد مشکوک و ناقل کرونا، افزایش محدودیت‌های تردد و مسافرت‌های بین شهری، افزایش تست‌های تشخیصی، استفاده بیشتر از ظرفیت مطب‌ها و آزمایشگاه‌های خصوصی اعلام کرد.
سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستصعفان نیز در این مراسم اعلام کرد: سپاه و بسیج در اجرای این طرح در کنار دولت و وزارت بهداشت است و هیچ محدودیتی برای این همکاری ندارد.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز بر خطر تشدید بحران کرونا بر اثر ویروس جهش یافته تأکید کرد و از مردم خواست به هیجوجه به سفر نروند.
طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین همزمان با دوم آذر و آغازین روز از هفته بسیج در سراسر کشور به اجرا درآمده است.
در این طرح بسیجیان و کارشناسان حوزه بهداشت با مراجعه به افراد نیازمند و تأمین نیاز‌های اولیه آنها، به اجرای بهینه طرح قرنطینه معکوس یاری می‌دهند.
اطلاع رسانی به موقع و تشخیص مخاطرات در فوریت‌ها می‌تواند جان انسان‌های در معرض خطر را در شرایط اضطراری به شرط اعمال مداخلات مؤثر، سریع و هماهنگ نجات بخشد.
در این زمینه بهترین و مؤثرترین راه جلب مشارکت اجتماعی از طریق بهره گیری از کمک نیرو‌های بسیج و داوطلب مردمی و سازماندهی محله محور مردم است.
این مشارکت محله محور باید بگونه‌ای طراحی شود که ضمن جلب اعتماد مردم، اهداف و فعالیت‌ها توسط گروه‌های مردمی نیز به تحقق برسد. در این راه اطلاعات مرتبط با پیشگیری و مقابله با مخاطرات باید به روشی مورد قبول و منطبق بر فرهنگ و توانایی مردم محله به آنان ارائه شود.
موضوعی که مقام معظم رهبری هم بر آن تأکید و یادآور می‌شوند: بهره گیری از کمک نیرو‌های بسیج و داوطلب مردمی، کمک بزرگی به رهایی کشور از این عارضه (ویروس کرونا) همه گیر خواهد کرد.
طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با محتوای مدیریت و کنترل همه گیری کرونا و برای جلب مشارکت مردم از طریق انتخاب یک سفیر سلامت برای هر خانوار و یک رابط سلامت محله برای هر 40 سفیر خانوار با محوریت بسیج امکانات محله و در جهت بهبود وضعیت اجتماعی (از جمله سلامت)، اقتصادی و فرهنگی جامعه مطرح شد تا با مشارکت مردم و نهاد‌های مردم محور، محلات از محرومیت خارج شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آغاز شهید سلیمانی درمان و آموزش پزشکی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۳۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش یمن برای آغاز مرحله چهارم نبرد با رژیم صهیونیستی

نیروهای مسلح یمن همزمان با آغاز حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح از فعال سازی مکانیسم بند دوم مرحله چهارم درگیری با رژیم صهیونیستی خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نیروهای مسلح یمن همزمان با آغاز حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح از فعال سازی مکانیسم بند دوم مرحله چهارم درگیری با رژیم صهیونیستی خبر داد. 

 براساس بند فوق کلیه شناورهای هر شرکت کشتیرانی بین المللی که کشتی هایش به بنادر رژیم صهیونیستی وارد شود در فهرست اهداف نیروهای مسلح یمن قرار گرفته و تردد آنها در محدوده عملیاتی نیروهای مسلح یمن ممنوع خواهد شد.

افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و اسرائیل در یمنفرمانده اروپایی: مدرن‌ترین سامانه‌ها در برابر یمن عاجز استپروژه آمریکا برای مهار مقاومت یمن چیست؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی و مقابله با بیماری های هاری و وبا در شهرستان میاندوآب 
  • حمله رژیم صهیونیستی به غرب شهر رفح ۵ شهید برجای گذاشت
  • چند شهید و مجروح پس از آغاز حمله اشغالگران به رفح
  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • آماده باش یمن برای آغاز مرحله چهارم نبرد با رژیم صهیونیستی
  • تماس منافقین برای تخلیه اطلاعاتی پرستار بیمارستان محل حضور شهید سلیمانی‌ | بشنوید
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • کشتارهای جدید اشغالگران در غزه با هدف قرار دادن ۱۱ خانه در رفح و یک مدرسه آنروا
  • برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود