Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رویداد فرهنگی" از زیارت تا دلتنگی" اسفندماه امسال برای دانشجویان استان همدان برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، 20 اسفندماه سالروز یکی از سفرهای تاریخی امام خامنه‌ای به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در ایام راهیان نور است که به همت شورای فرهنگ عمومی کشور به نام "روز ملی راهیان نور" نامگذاری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مقام معظم رهبری همواره سفرهای مختلفی به یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب کشور داشته‌اند و در جمع زائران کاروان‌های راهیان نور سخنرانی کرده‌اند.

 روایت‌های رهبر معظم انقلاب از عملیات‌های مختلف، حماسه رشادت‌های رزمندگان و توصیه‌هایی که در مورد سفرهای راهیان نور داشته‌اند همواره تأکیدی بر توجه جدی به حرکت فرهنگی راهیان نور بوده است.

رهبر معظم انقلاب در اسفندماه سال 92 در دیدار با مسئولان اردوهای راهیان نور فرمودند که "دست‌اندرکاران عرصه‌ دفاع مقدس اجازه ندهند این حماسه دستخوش فراموشی و تحریف بشود چرا که فراموشی و تحریف دو آسیب و خطر بزرگی است که در کمین هر حادثه بزرگ تاریخی قرار دارد و نخبگان، فرزانگان و دست‌اندرکاران عرصه‌ دفاع مقدس، با شناساندن دقیق این ذخیره و گنجینه‌ فرهنگی، اجازه ندهند این حماسه دستخوش فراموشی و تحریف بشود و نباید اجازه داد حادثه‌ عظیم دفاع مقدس نیز دستخوش فراموشی شود. ... معنی ندارد که برخی از آثار فرهنگی و هنری که به نام دفاع مقدس تولید می‌شود و یا همایش‌هایی که برگزار می‌گردد در تعارض با ماهیت و اصل این حرکت عظیم باشد".

مقام معظم رهبری در فروردین ماه سال 1378  نیز فرمودند که اگر این شهدایی که شلمچه، یادگار آنها و این بیابانهای خونین، حامل نشانه‌های آنهاست، نبودند، امروز در این کشور، از استقلال ملی، از شرف ملت، از اسلام و از هیچ چیز ایرانی، نشان برجسته‌ای نبود.  رهبر معظم انقلاب همواره تأکید داشته‌اند که نکته‌ اصلی و کلیدی در اردوهای راهیان نور، ایجاد زمینه برای "زیارت با معرفت" است.

از بهمن ماه سال گذشته با شیوع  ویروس کرونا در کشور اردوهای راهیان نور اسفندماه سال گذشته لغو شد و اسفندماه امسال نیز برای دومین سال متوالی سفر مذهبی و معنوی راهیان نور برگزار نشد.

با شیوع ویروس کرونا و تحت تاثیر قرار گرفتن برنامه راهیان اسفندماه سال گذشته و امسال برنامه های فرهنگی و شهدایی ویژه جا ماندگان از سفر راهیان نور برگزار شده است.

دانشجویانی که هر سال با شوق فرارسیدن اسفندماه را به انتظار می‌نشستند تا شاید برای اولین یا چندمین بار در سفر راهیان نور این سفر پربار معنوی، مذهبی و شهدایی شرکت کنند و در آن روزهای انتهایی سال در مناطق عملیاتی که قدم به قدم به خون پاک و مطهر شهدا عطرآگین شده است با شهیدان و آرمان های آنها تجدید میثاق کنند، امسال نیز دل هایشان جا ماند و این سفر معنوی برگزار نشد.

شلمچه، کربلای ایران برای جاماندگان از کربلا در روز اربعین اباعبدالله الحسین (ع)، تسلی دل تنگشان بود اما حالا دو سال است که این دلتنگی با برگزار نشدن اردوهای راهیان نور به دلیل ویروس کرونا چند برابر شده است.

حالا که جاماندگان از راهیان نور دلتنگ شب‌های بارانی شلمچه، غروب آفتاب کربلای 4، موج‌های خروشان و روضه‌های اروند، رمل‌های فکه، سه راهی شهادت طلائیه هستند، در این ایام شهرهای خود را با برنامه‌های معنوی و شهدایی مزین به عطر و بوی راهیان نور می ‌نند.

در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و توجه به مسئله راهیان نور معاونت فرهنگی بسیج دانشجویی استان همدان اقدام به برگزاری رویداد فرهنگی" از زیارت تا دلتنگی" کرده است.

در این رویداد دانشجویان می‌توانند عکس، دلنوشته و کلیپ راهیان نور سال‌های گذشته را از طریق درگاه @javanegomnam313 در تلگرام و ایتا برای معاونت فرهنگی بسیج دانشجویی استان همدان ارسال کنند.

تیم تخصصی تولید محتوای استان مرکزی برای تولیدات مجازی راهیان نور به مناطق عملیاتی اعزام شدنداردوهای راهیان نور تداوم راه و خط شهدا است/ راهیان نور پیروی از مکتب اهل‌بیت (ع)برنامه‌های راهیان نور در استان مرکزی تشریح شد

 

مهلت ارسال آثار 28 اسفندماه است و آثار ارسالی در صفحه اینستاگرم "مثل جهاد" به آدرس instagram.com/meslejahad به نمایش گذاشته می‌شود و به آثاری که مورد بیشترین پسند قرار گیرد جوایز ارزنده ای اهدا می‌شود.

انتهای پیام/745/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اردوهای راهیان نور راهیان نور اسفندماه سال دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۴۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد خشتانه در دانشکده هنر و معماری یزد

فهیمه السادات میرجلیلی مسئول برگزاری رویداد خشتانه گفت: نخستین جشنواره معماری همزمان با هفته بزرگ داشت معماری به همت انجمن علمی معماری (مهرازان) دانشکده هنر و معماری دانشگاه برگزار شد.

وی افزود: رویداد خشتانه می‌تواند علاوه بر تجربه ساخت عناصر معماری در قالب کوچک؛ دانشجویان علاقه‌مند با انجام کار‌های تیمی که یکی ازنیاز‌های رشته‌ی معماری است آشنا شوند. 

میرجلیلی تصریح کرد: هدف این رویداد را انجام کار تیمی دانشجویی با مواد و مصالح جذاب (خشت‌های کوچک و ملات) عنوان کرد که با حضور ۱۵ نفر؛ در قالب سه گروه تیمی به رقابت پرداختند. 

گفتنی است: نخستین دوره جشنواره معماری دانشگاه آزاد یزد همراه با اجرای برنامه‌های متنوعی همچون برگزاری سمینار‌های علمی با حضور اساتید صاحب نظر؛ بازدید از بافت تاریخی یزد و برگزاری ورکشاپ‌های تخصصی متناسب با رشته مهندسی معماری است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع)
  • ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • تکیه خاتون‌آبادی، محور دومین رویداد تکیه‌گرد
  • برگزاری رویداد خشتانه در دانشکده هنر و معماری یزد
  • اجتماع امام رضایی‌ها در کرج برگزار می‌شود
  • برگزاری رویداد «خشتانه» در واحد یزد
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • برگزاری جشنواره‌های ویژه گردشگری در اردبیل برنامه‌ریزی می‌شود