Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه بیستم اسفندماه هر سال به مناسبت اولین حضور مقام معظم رهبری در یادمان هویزه در بیستم اسفندماه سال ۷۵، روز ملی «راهیان نور» نامگذاری شده است اظهار کرد: بعد از جنگ تحمیلی تا سال ۷۵ اعزام‌های کمی توسط ایثارگران، رزمندگان و برخی خانواده‌های آنها به مناطق جنگی انجام می‌شد اما از بیستم اسفندماه ۷۵ با حضور مقام معظم رهبری، راهیان نور حالت رسمی پیدا کرد و کار در این زمینه آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بعد از این مناسبت اولین اعزام دانشجویی در سال ۷۷ آغاز شد و تا سال ۸۴ تقریبا ۴ هزار نفر به این اردوی معنوی اعزام شده بودند گفت: از سال ۸۴ تا ۹۲، حدود ۴ میلیون نفر از راهیان نور دیدن کردند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه در سال ۸۴ اساسنامه اولیه ستاد مرکزی راهیان نور توسط مقام معظم رهبری به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ابلاغ شد افزود: بعد از این اقدام سال ۹۰ راهیان نور دانش‌آموزی در قالب محتوای آموزشی وارد مدارس و درس عملی آمادگی دفاعی تدریس شد.

وی ‌با اشاره به اینکه این مسئله تاکنون ادامه داشته و سند ملی راهیان نور در سال ۹۷ توسط رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ شد و براساس آن برای برخی از ادارات و نهادها وظایفی پیش‌‌بینی شده است گفت: سال ۹۹ به دلیل وضعیت بیماری کرونا راهیان نور مجازی دانشجویی آغاز شد و در سراسر کشور قریب به ۱۶ میلیون نفر از مناطق مختلف جنگی در فضای مجازی بازدید کردند.

رستمی با بیان اینکه از سال ۹۱ تاکنون ۱۰۳ هزار نفر از دانش‌آموزان استان به اردوی راهیان نور اعزام شدند و تعداد دانشجویان ۲۳ هزار نفر و از محلات و اقشار ۵۲ هزار نفر، تصریح کرد: در حال حاضر راهیان نور مجازی پیش‌بینی شده که همکاران راهیان ما به منطقه بازی‌دراز اعزام شدند و تصویربرداری انجام شده تا روز چهارشنبه در شبکه شاد برای دانش‌آموزان پخش ‌شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در مورد اهمیت کار راهیان نور می‌فرمایند «نگذارید یاد دوران دفاع مقدس از یادها برود. آمدن به این مناطق جنگی، چه در تعطیلات نوروزی و چه در دوره‌ سال؛ که بحمدالله حالا در دوره‌ سال هم افرادی از کشور به این مناطق مسافرت می‌کنند و این سرزمین‌ها را زیارت می‌کنند، بسیار کار پسندیده‌ و عاقلانه‌ای است که ملت ایران انجام می‌دهند؛ خاطره‌ این سرزمین‌ها را زنده نگه دارید» افزود:‌ خوشبختانه از پیام رهبری الهام گرفته‌ایم و راهیان نور رونق داشته است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در جایی می‌فرمایند که راهیان نور بستری مناسبی برای شناخته شدن و شناساندن ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دفاع مقدس به نفع جامعه است گفت: راهیان نور باعث شد بتوانیم ایثارگری‌ها و جانبازی‌ها را به نسل جوان برسانیم تا آنها از گذشته درخشان سرزمین خود و مردمانش اطلاع داشته باشند.

هرچه داریم از ولایت فقیه است و منویات ولایت برای ما راه‌گشاست

وی با بیان اینکه ما هرچه داریم از ولایت فقیه است و منویات ولایت برای ما راه‌گشاست عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که یک نگرانی در خصوص دفاع مقدس وجود دارد که این حادثه بزرگ را دستخوش دو تهدید اساسی می‌کند، یکی فراموشی و دیگری تحریف.

رستمی با اشاره به اینکه رهبری فرموده‌اند دشمنان انقلاب از طریق رسانه‌ها و تبلیغات خود به دنبال کم‌رنگ کردن دفاع مقدس هستند یعنی بی اعتبار کردن اسطوره‌های دفاع مقدس و همان مهندس معکوسی که تئوریسین غربی اشاره می‌کند افزود: رهبری در مورد تحریف می‌فرمایند «تحریف حقایق جنگ در اثر کم‌توجهی و بی‌توجهی متولیان فرهنگی و وارونه نشان دادن حقایق و تغییر ماهیت یک پدیده در درازمدت و کاهش اثرگذاری آن است».

وی با بیان اینکه دشمن تحریف می‌کنند که ما چرا جنگیدیم گفت: اگر نمی‌جنگیدیم آیا این استقلال، عزت و عظمت و جایگاه را در دنیا داشتیم، قطعا پاسخ منفی است، اگر ما به سوریه نمی‌رفتیم و از جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی دفاع نمی‌کردیم، داعشی‌‌ها در سرزمین ما بودند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با تاکید به اینکه برخی‌ به دنبال این هستند که حادثه بزرگ دفاع مقدس را هم به فراموشی بسپارند و یا تحریف کنند افزود: راهیان نور مانع اصلی این حرکت خبیثانه دشمنان انقلاب است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه راهیان نور دستاورهای زیادی داشته و مصداق زیادی بر این دیدگاه وجود دارد خاطرنشان کرد: بیمه شدن نسل جوان و خانواده‌ها در برابر فعالیت غربی دشمن، توسعه امنیت در سراسر کشور، حفظ و حراست از دستاوردهای دفاع مقدس، غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌‌آموزان  و تجدید پیمان با شهدا از جمله دستاوردهای این سفر معنوی است. 

رستمی با اشاره به اینکه وقتی دانش‌آموزی در آن بستر قرار می‌گیرد حس استقلال‌طلبی و دفاع از مملکت به او دست می‌دهد و این توسعه امنیت کشور را به دنبال دارد گفت: اگر می‌خواهیم دستاوردهای دفاع مقدس را حفظ کنیم باید در منطقه حضور داشته باشیم و از نزدیک ببینیم و احساس کنیم.

وی با بیان اینکه راهیان نور بهترین بستر غنی‌سازی اوقات فراغت؛ تجدید پیمان با شهدا، تربیت جوانان در تراز انقلاب، تقویت روحیه جهادی و کمک به خودسازی نسل جوان است گفت:  آشنایی با ایثارگری‌ها و جانبازی‌های گذشتگان این مرز و بوم و مناطق عملیاتی و انواع عملیات‌ها، نحوه عملیات‌ها، روایت‌‌گری از موضوعات مورد توجه در راهیان نور است.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه وقتی روایت‌گری انجام می‌شود دانش‌آموز و نسل جوان تحت تاثیر قرار می‌گیرند افزود: تقویت روحیه شهادت‌طلبی و سلحشوری و اصلاح و هدایت جوانان به صورت مستقیم از دستاورهای مهم دیگر در راهیان نور است.

وی با تعریف موردی از تحول یک جوان با حضور در منطقه راهیان نور گفت: این فرد که دانشجوی رشته پزشکی و فردی بدحجاب بود را به منطقه طلائیه آورده بودند، در آن منطقه به هر کدام مقداری خاک به عنوان تبرک می‌دهند، او خاک را می‌گیرد و به اردوگاه می‌آورد، به دیوار می‌زند و به حالت تمسخر می‌گوید «این چیست، خاک خاک است دیگر! چه فرقی با بقیه دارد».

رستمی ادامه داد: اخیرا با این پزشک مصاحبه کرده بودند که تعریف می‌کند در عالم رویا یکی از شهدا را می‌بیند که می‌گوید «چه کسی تو را به اینجا دعوت کرده، برای چه آمده‌ای، هرکسی به اینجا آمده کسی او را دعوت کرده؛ پس تو هم دعوت‌شده‌ای» وقتی از خواب بیدار می‌شود می‌گوید باید بروم و از شهدا عذرخواهی کنم، شبانه او را به طلائیه برمی‌گردانند تا عذرخواهی کند.

وی گفت: این خانم با حضور در این مکان، محجبه می‌شود و در حال حاضر هم جزو بهترین پزشکان کشور است که به مردم خدمت می‌کند، او عاشق راهیان نور شده است و هر سال راهی این منطقه می‌شود و مردم را هم به این کار تشویق می‌کند.

انتهای پیام/89026/

منبع: فارس

کلیدواژه: راهیان نور دفاع مقدس مقام معظم رهبری استان همدان مصطفی رستمی مقام معظم رهبری استان همدان دفاع مقدس راهیان نور نسل جوان هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۴۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، محور‌های هشتمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس در گلستان نقش ولایت و رهبری در دفاع مقدس، نقش اقشار مختلف مردم در دفاع مقدس، شهدا، رزمندگان، آزادگان، جانبازان و ایثارگران، مدافعان حرم و امنیت و راهیان نور است.

علاقمندان می‌توانند آثار خود را در بخش‌های هنر‌های نمایشی، هنر‌های تجسمی، فیلم، موسیقی و سرود، رادیویی و دانش آموزی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

افراد تا ۱۵ خرداد می‌توانند آثار خود را از طریق برنامه‌های سروش، ایتا، بله و شاد به شماره ۰۹۱۱۷۰۴۰۰۳ ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • علم الهدی: در بحث حجاب، اگر مردم بخواهند تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی‌شود! مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان داری کنند/ مایه تأسف است که شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در سطح مسئولان
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • میدان داری مردم و دولت پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد