Web Analytics Made Easy - Statcounter

حرمت الله رفیعی رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران به خبرنگار مهر گفت: اگر مسافرتها از طریق آژانس‌ها انجام شود نهادهای مرتبط می‌توانند بر رعایت اصول بهداشتی سفرهای نوروزی نظارت کنند. اکنون تورهای گردشگری برگزار می‌شود همان طور که بازارها را نبسته اند و می‌بینیم که در این روزها بسیار هم شلوغ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنها جایی که می‌توان از آن طریق سفرها را کنترل کرد همین آژانس‌ها هستند چون می‌توان فهمید مسافر به کدام هتل رفته و یا به کدام مناطق سفر کرده است و این سفر در چه شرایطی انجام شده است. این موارد در ستاد کرونا تصویب شده اما باز هم شاهد تناقض گویی ها هستیم یک باره می‌بینیم که سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا حرف دیگری می‌زند.

وی افزود: به ما می‌گویند صبر کنید در حالی که کمتر از دو هفته به عید مانده است. ما باید برای آن زمان فروش داشته باشیم نمی‌توانیم روز قبل پکیج سفر ببندیم و تور بفروشیم و به مسافر هم بگوییم یا سفر به آن نقطه انجام می‌شود یا نه. از یک طرف می‌گویند تور نفروشید از طرف دیگر سیستم فروش باز است.

رفیعی گفت: متأسفانه وزارت میراث فرهنگی هیچ وقت نتوانست دفاعی از صنعت گردشگری کند که برای منافع ملی مفید باشد و چرخ اقتصاد دفاتر هم بچرخد. امهال مالیات هیچ وقت انجام نشد و بسته‌های حمایتی نیز کارکردی نداشتند. به تازگی هم مشاهده کردیم که اعلام شد با کشور اندونزی تفاهم نامه امضا کردند تا تورهای گردشگری بین دو کشور برگزار شود اما بخش دیگری از همین دولت اعلام می‌کند که پرواز از مقصد اندونزی ممنوع است. جالب‌تر اینکه از ۳۰ کشوری ورود گردشگر به ایران ممنوع شده که حتی یک نفر هم از آن کشورها به ایران، ورودی نداشتیم!

این فعال صنعت گردشگری بیان کرد: از یک ماه پیش تبلیغات مسموم درباره آژانس‌های مسافرتی به وجود آمده که نمی‌دانیم دلیلش چیست به عنوان مثال یک بار گفتند تور واکسن کرونا برگزار می‌شود یک بار دیگر از برگزاری تور ترکیه با نرخ نزدیک به دو میلیارد تومانی خبر دادند. بار دیگر گفتند عروسی میلیاردی در لواسان برگزار شده در حالی که هیچکدام از اینها توسط آژانس‌های مسافرتی مجوزدار انجام نشده است. گویا جریانی برای تخریب آژانس‌ها در حال شکل گیری است.

رفیعی همچنین درباره برخی اظهار نظرها درباره نظارت بر تورها نیز گفت: سال پیش وزارت میراث فرهنگی اعلام کرد که تمام تورهای گردشگری در سامانه‌ای ثبت می‌شود اصلاً چنین اتفاقی نیفتاد و هیچ سامانه‌ای به دفاتر برای ثبت تورها معرفی نشد. از یک سو می‌گویند مسافران باید به همراه خودشان رزرو اتاق هتل به همراه داشته باشند آیا گرفتن وچر جعلی هتل کار سختی برای افراد است که یکی از شروط سفر را وچر اعلام می‌کنند؟

کد خبر 5165748 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: دفاتر خدمات مسافرتی آژانس های مسافرتی سفرهای نوروزی محدودیت های کرونایی ویروس کرونا شهرداری تهران شورای شهر تهران ویروس کرونا سازمان تامین اجتماعی محسن حاجی میرزایی وزارت آموزش و پرورش متروی تهران قوه قضاییه آزادی زندانیان ترخیص کالا سامانه بارشی نوروز شورای عالی آموزش و پرورش علی اصغر مونسان آژانس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۴۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رضا ابراهیمی، در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان غربی که با موضوع تشریح برنامه‌های هفته ازدواج برگزار شد، با بیان اینکه براساس مصوبه شورای عالی جوانان دستگاه‌های دولتی و عمومی باید ۲۰ درصد از امکانات و ظرفیت‌های خود را رایگان در اختیار زوج‌های جوان قرار دهند گفت: در این بین ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان مکلف هستند برای برپایی ازدواج آسان اماکن و سالن‌های خود را در اختیار جوانان قرار دهند.

وی اظهار داشت: ترویج ازدواج اسان یک ضرورت است که لزوم ورود بیشتر و جدی تمامی نهاد‌ها و ادارات را دارد.

وی با بیان اهمیت استفاده از ظرفیت خیرین ازدواج عنوان کرد: لازم است به صورت ساماندهی شده مجمع خیرین امر ازدواج در استان تشکیل شود تا در اوایل زندگی خیرین با حمایت مادی و یا مسکن زوجین را در زندگی مشترک یاری دهند.

ابراهیمی اضافه کرد:مراکز مشاوره غیر مجاز و بدون مجوز شناسایی و با متخلفین برخورد خواهد شد.

سجاد بیرامی، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی هم با ارائه عملکرد اداره کل ورزش و جوانان در بخش‌های مختلف جوانان گفت: در طی سال گذشته بیش از ۲ هزار نفر در مراکز مشاوره ازدواج ورزش و جوانان استان مشاوره رایگاه پیش، حین و بعد از ازدواج دریافت کرده اند.

بیرامی با اشاره به اینکه هفته ازدواج امسال از ۱۹ تا ۲۵ خرداد با برگزاری برنامه‌های متنوع برگزار خواهد شد اظهار داشت:
طرح " وصال شیرین " که مبنای آن ارزان سازی ازدواج برای جوانان است، را با همکاری یکی از سمن‌های جوانان امسال اجرایی خواهیم کرد.

 وی افزود بر همین اساس، سامانه‌ای طراحی شده که طی آن، خدمات ارزان به جوانان در شُرُف ازدواج ارائه خواهد شد، این خدمات ارزان ازدواج شامل ۱۳ مورد از جمله: گل فروشی، لباس فروشی و ... می‌باشد و در این سامانه، شرایط دریافت تسهیلات قرض الحسنه هم برای جوانان وجود دارد

بیرامی اضافه کرد؛ برای توسعه عرصه جوانان، نیاز داریم گه تمام دستگاه‌ها پای کار باشند و انتظار داریم رسانه‌ها و خبرگزاری در مسیر فرهنگ سازی ازدواج آسان، اثر گذاری داشته و مسئولان را یاری دهند

وی با بیان برنامه‌های مصوب هفته ازدواج گفت: سال گذشته در ۹شهرستان آذربایجان غربی برای ۲۸۷ زوج جشن‌های وصال را برگزار کردیم و امسال بنا داریم در ۱۷ شهرستان استان جشن‌های وصال را برگزار کنیم.

بیرامی اضافه کرد:با همکاری سمن‌های مربوطه و همکاران اداره کل، توانستیم سال گذشته رتبه اول کشور را در برپایی جشن‌های وصال کسب کنیم.

دیگر خبرها

  • انحصار فروش بلیت های قطار در اختیار ۳ اپلیکیشن؛ تمام آژانس های مسافرتی بیکار می شوند؟
  • بلیط فروشی بازی پرسپولیس و سپاهان آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • بلیط فروشی بازی استقلال و تراکتور آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • مخالفت سازمان لیگ با درخواست مالک باشگاه پرسپولیس برای خرید بلیت بازی با سپاهان
  • این آژانس فقط پس از برپایی کشور مستقل فلسطین منحل خواهد شد
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • سرقت از مردم در پوشش کمک برای خرید بلیت مترو
  • امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید