Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-29@18:37:19 GMT

وبگاه‌ های کارگشا در صنعت ساختمان

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۶۴۹۴۰

وبگاه‌ های کارگشا در صنعت ساختمان

به‌دلیل همین گستردگی است که پیشرفت‌های علمی می‌تواند کمک بزرگی به این صنعت کند و نباید از کاربرد فناوری در آن غافل شد.

مشکلاتی که ساختمان‌سازی با آنها درگیر است را می‌توان با بهره‌گیری از علوم و صنایع دیگر برطرف کرد؛ برای مثال هدررفت بالای انرژی در ساختمان‌ها، آلودگی‌های صوتی ناشی از ساختمان‌سازی، وضعیت نامطلوب فاضلاب شهری و توجه‌نکردن به محیط‌ زیست نمونه‌هایی از این معضلات هستند که خوشبختانه با ورود فناوری به این صنعت، روند امیدوارکننده‌ای در کاهش یا از بین رفتن این مشکلات به چشم می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت دانش‌بنیان «آینده‌پژوهان نوآور کارگشا» که به اختصار به آن «کارگشا» می‌گوییم، از پیشگامان استفاده از فناوری اطلاعات (IT) در صنعت ساختمانی کشور است.

عبدالرضا جباری، ریاست هیأت مدیره این شرکت را بر عهده دارد و خودش ۳۰ سال است به‌عنوان پیمانکار، مشاور یا سرمایه‌گذار، مشکلات و دوباره‌کاری‌های رایج در این حوزه را از نزدیک می‌شناسد.

گلایه اصلی او از سیستم ساختمان‌سازی کشور، این است که هرگز به این صنعت به‌عنوان یک زیست‌بوم نگاه نشده است؛ درواقع از تربیت متخصصان و مهندسان گرفته تا تولید تجهیزات و مصالح ساختمانی، همین‌طور از ضوابط و مقررات شهرداری‌ و نظام مهندسی گرفته تا طراحی و اجرای ساختمان‌ ها، شاهد یک روند پیوسته نیستیم و نتیجه آن را در هزینه بالا و طولانی بودن زمان ساخت، عمر کم ساختمان‌ها و ایجاد منظره نامتناسب شهری می‌توان به‌وضوح مشاهده کرد.

ویژگی‌های مهم «کارگشا»

جباری در خصوص ماهیت شرکت «کارگشا» و ویژگی‌های بارز آن به جام‌جم می‌گوید: «ما به‌عنوان یکی از فعالان بخش خصوصی که متخصص این حوزه هستیم، دغدغه ایجاد پایگاهی را داشتیم که بتوانیم از طریق آن، اطلاعات و ارتباطات و تخصص لازم را به کسانی که می‌خواهند وارد این حوزه شوند یا می‌خواهند کار صحیح و اصولی انجام دهند، انتقال دهیم.»

او می‌افزاید: «شرکت خلاق و فناور «آینده پژوهان نوآور کارگشا» در اواخر سال ۹۵ به‌عنوان اولین شرکت در حوزه طراحی و تولید نرم‌افزارهای آنلاین تخصصی ساختمان تأسیس شد. هدف ما در این مجموعه ارائه خدمات مهندسی در حوزه ساختمان به‌صورت آنلاین است. در چهارسالی که از عمر «کارگشا» می‌گذرد، توانسته‌ایم ۱۰وبگاه مختلف را راه‌اندازی کنیم که هرکدام از آنها پاسخ‌گوی بخشی از نیازهای صنعت ساختمانی هستند.»

امروز و فردای «کارگشا»

جباری درباره فرآیندهایی که پیوسته در حال انجام هستند می‌گوید: «تمام مجموعه وبگاه‌های «کارگشا» در حال توسعه هستند و تیم تحقیق‌وتوسعه شرکت به‌طور مداوم در حال ایده‌پردازی و همچنین پیاده‌سازی این ایده‌ها در بخش‌ها و وبگاه‌های مختلف هستند. تقریبا می‌شود گفت ما هر ماه یک سرویس جدید را در یکی از وبگاه‌ها راه‌اندازی می‌کنیم.»

وی ضمن اشاره به یکی از مهم‌ترین پروژه‌های مجموعه «کارگشا»، خاطرنشان می‌کند: «در حال حاضر مشغول توسعه پروژه‌ای به‌نام «سندباد» (www.sindbad.company) هستیم. این وبگاه یک بانک اطلاعاتی از همه شرکت‌های تولیدی، مشاوره‌ای و پیمانکاری در حوزه ساختمان در کشور است که به چهار زبان فارسی، انگلیسی، عربی و کُردی سورانی در دسترس قرار دارد. اهداف توسعه‌ای ما در این پروژه، ایجاد یک پلتفرم جامع برای کشورهای منطقه است؛ به‌طوری که این کشورها بتوانند وضعیت و شرایط خودشان را چه از نظر مصالح و قیمت‌ها، چه از نظر نیروهای انسانی و متخصصان و چه از نظر خدمات مهندسی، در این وبگاه بارگذاری کنند تا بر اساس آن، زمینه و امکان تبادل اطلاعات بین کشورهای منطقه به‌وجود بیاید.»

او در ادامه می‌افزاید: «پروژه «سندباد» با همکاری دبیرخانه توسعه صادرات سازمان نظام‌مهندسی، اتاق بازرگانی و بخش اقتصادی وزارت امور خارجه اجرا شده و در حال توسعه است. اضافه شدن زبان روسی به زبان‌های این وبگاه نیز رو به اتمام است و اکنون اطلاعات کشورهایی مانند ارمنستان، آذربایجان و ترکیه در حال بارگذاری در سایت هستند.»

رئیس هیأت‌مدیره شرکت «کارگشا» در پایان گفت‌وگو با جام‌جم اشاره می‌کند: «در حال حاضر به‌طور جدی به‌دنبال همکاری با بانک‌هایی هستیم که توانایی اعطای وام در صنعت ساختمانی کشور را به‌عنوان تأمین سرمایه دارند. همچنین به‌عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های خصوصی در زمینه کاربرد فناوری در ساختمان‌سازی، امیدواریم در آینده نزدیک همکاری با وزارت مسکن‌وشهرسازی را آغاز کنیم.»

مجموعه وبگاه‌های «کارگشا» با خدمات آنلاین

کارگشا (kargosha.com): ارائه مشاوره در حوزه صنعت ساختمان / اعزام نیروی متخصص برای انجام انواع کارهای ساختمانی (از آرماتوربندی گرفته تا نقاشی و نصب کابینت و ...).

متری چند؟ (metrichand.com): برآورد اولیه از قیمت ساختمان پیش از احداث آن/ زمان‌بندی مراحل عملیات اجرایی / برنامه‌ریزی مالی برای هر مرحله از ساخت.

اِکو ساختمان (ecosakhteman.com): انجام مطالعات امکان‌سنجی ساختمان (بررسی توجیه اقتصادی برای احداث یک ساختمان).

ویکی‌ساختمون (wikisakhtemoon.com): دسترسی به انواع اطلاعات ساختمانی و اصطلاحات رایج در صنعت ساختمان.

اُتوسازه (autosaze.com): تولید نقشه‌های سازه‌ای به‌صورت آنلاین.

آکادمی کارگشا (academy.kargosha.com): ارائه آموزش‌های تخصصی صنعت ساختمان برای شروع به کار یا ارتقای شغلی.

انستیتو کارگشا (kargoshainstitute.com): بررسی مسائل محیط‌زیستی در صنعت ساختمان (گروه پژوهشی «اِکولوژی انسانی- شهری» ثبت شده در وزارت علوم‌)

ای-دادگر (edadgar.com): مرجع داوری و رفع اختلافات در بین فعالان حوزه ساختمان (با امکان صدور رأی و پیگیری در مراجع قضایی)

کارگشا-پی‌اِم‌او (kargoshapmo.com): داشبورد مدیریت پروژه‌های ساختمانی به‌صورت آنلاین (مکا)

کمپانی سندباد (sindbad.company): درگاه ارتباط بی‌واسطه فعالان صنعت ساختمان ایران و کشورهای منطقه

فراز سهیلی آزاد - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: نشان ایرانی 2 کارگشا صنعت ساختمان ساختمان سازی وبگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۴۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدی که در «هفت‌تپه» زنده شد

ایسنا/خوزستان شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه که به دلیل واگذاری نادرست به بخش خصوصی در دولت قبل به مرز نابودی کامل رفت و تجمعات و اعتصابات کارگری آن به سر خط اخبار بین المللی تبدیل شده بود، طی سه سال گذشته با نگاه ویژه آیت الله رییسی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بار دیگر در حال بازگشت به دوران طلایی خود است.

نیشکر هفت تپه قدیمی‌ترین و بهترین کشت و صنعت نیشکری ایران بود که به دلیل مختلف از جمله واگذاری نادرست به بخش خصوصی در سال ۹۴ به حاشیه رانده شد و به دلیل سوء مدیریت‌ها در چند سال گذشته وضعیت نامناسبی پیدا کرد و طی این سال‌ها خانواده‌های کارگران نیشکر هفت تپه با مشکلات عدیده اجتماعی و خانوادگی و اقتصادی مواجه شدند. در حالی که خصوصی سازی شرکت‌ها باید به اهلش واگذار شود و توسط مسئولین امر در این واگذاری‌ها باید به تخصص و تجربه نیز نگاه شود تا خسارت‌های بیشمار پس از خصوصی سازی در پی نداشته باشد.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به عنوان اولین تولیدکننده شکر از نیشکر در ایران در هجدهم آذرماه سال ۱۳۴۰ افتتاح شد. شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با وسعتی بیش از ۲۴ هزار و ۹۰۰ هکتار در نزدیکی شهر شوش و در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال اهواز قرار دارد.

به گزارش ایسنا، اکنون و پس از پشت سر گذاشتن روزهای تلخ، کشت و صنعت نیشکر هفت ‌تپه در مسیر روزهای طلایی خود قرار گرفته و خاطرات تلخ گذشته این شرکت در حال فراموش شدن است. امید در هفت تپه زنده شده است و کارگران با همه توان برای جهش تولیدات این شرکت حتی بیش از وظایف قانونی در تلاش هستند.

داستان پر غم و غصه هفت تپه امروز به خوشی و آرامش رسیده است. روزگار تلخی که خسارت‌های جبران ناپذیری به هفت تپه و کارگران آن وارد کرده امروز جای خود را به کار و تولید داده است.

نیشکر هفت تپه پس از واگذاری به شرکت توسعه نیشکر/ مهرماه ۱۴۰۰

دکتر عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت نیشکر و صنایع جانبی می‌گوید: هفت‌تپه در سال جهش تولید پیشتاز است و جهش ۲۰۰ درصدی تولید شکر در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه را نسبت به سال گذشته شاهد خواهیم بود.

به گفته وی، تاکنون با برداشت نزدیک به ۶۰ درصدی مزارع نیشکر در هفت‌تپه، حدود ۳۸ هزار تُن شکر تولید شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت، این رقم به نزدیک ۶۰ هزار تُن برسد که در مقایسه با سال بهره‌برداری گذشته، جهشی ۲۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

و اما هفت تپه امروز چه می‌خواهد...این شرکت در ۱۸ مهرماه ۱۴۰۰ با مصوبه سران قوا به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی واگذار شد ولی روند انتقال قطعی مالکیت آن هنوز صورت نگرفته است. ۱۸ اسفندماه سال ۱۴۰۲ در جریان سفر رییس‌جمهور به شوش، کارگران هفت‌تپه خواستار واگذاری قطعی این شرکت به توسعه نیشکر شدند. آیت‌الله رییسی در این سفر در محل شرکت پاک چوب شوش با تعدادی از نمایندگان کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه دیدار و نسبت به دغدغه آن‌ها برای واگذاری قطعی این شرکت به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی قول پیگیری جدی داد.

شادی کارگران هفت‌تپه پس از خلع ید مالک قبلی/ اردیبهشت ۱۴۰۰

محمد خنیفر فعال کارگری هفت‌تپه در این اجتماع کارگران با تقدیر از زحمات آیت‌الله رییسی برای باز کردن گره کور این شرکت و بازگشت این شرکت به روزهای طلایی تولید خود، واگذاری قطعی هفت تپه به شرکت صنایع جانبی نیشکر را مهمترین خواسته کارگران از رییس‌جمهور دانست.

این فعال کارگری با بیان اینکه کارگران هفت تپه قدردان آیت‌الله رییسی هستند، چرا که بدون پیگیری‌های رییس دولت سیزدهم، مشکل هفت تپه هرگز حل نمی‌شد، گفت: کارگران این شرکت می‌خواهند تا رییس‌جمهور لطف خود را به این واحد تولیدی تکمیل کرده و با قطعی کردن واگذاری هفت‌تپه به صنایع جانبی آرامش را به هزاران خانواده این شرکت بازگرداند.

وی با بیان اینکه کارگران هفت تپه به قول آیت‌الله رییسی اعتماد دارند، ادامه داد: اکثر کارگران هفت تپه جزء خانواده شهدا و رزمندگان هستند و به دنبال هیاهو و یا تولید خوراک برای رسانه‌های خارجی نیستند.

شرکت هفت تپه که پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم به دلیل اعتراضات کارگری به سرخط اخبار تبدیل شده بود و صدها کارگر این شرکت آینده شغلی برای خود متصور نبودند، با تشکیل دولت سیزدهم و گره‌گشایی از مشکلات این شرکت، بار دیگر با شیرینی کار و تولید کام کارگران این شرکت شیرین شد.

نیشکر هفت تپه پس از واگذاری به شرکت توسعه نیشکر/ مهر ماه ۱۴۰۰

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توافق مهم ضد تروریستی ایران و پاکستان چه بود؟ | محل استقرار افسران رابط نظامی مشخص شد
  • اجرای طرح‌های مهم برای شکوفایی صنعت پتروشیمی
  • بدهی صنعت برق به بورس انرژی
  • احداث پروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا
  • جزئیات اجرای استاندارد «برچسب انرژی ساختمان» در ادارات
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • امیدی که در «هفت‌تپه» زنده شد
  • ارزش صادرات فرش ماشینی به ۲۸۰ میلیون دلار رسید