Web Analytics Made Easy - Statcounter

استخراج رمز ارزهای دیجیتال چند وقتی است با توجه به سود بالا مورد توجه اقشار مختلف قرار گرفته اما با توجه با خلأ قانونی موجود، مورد سواستفاده متخلفین قرار گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، استخراج بیت کویین و احداث مزارع ماینری یکی از موضوعات جدیدی است که در این سال های اخیر مورد توجه فعالین اقتصادی قرار گرفته، این فعالیت اقتصادی با توجه به اینکه سودآوری بسیار بالایی داشته  و از طرفی بازاری نوظهور و کم رقابت است طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده، حال این سوال مطرح می شود که بیت کویین چیست و استخراج کنندگان ارز های دیجیتال دقیقا چه کار می کنند؟

بیت‌کوین یک ارز دیجیتال است و انتشار آن در دست یک سازمان، شرکت یا دولت خاص نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه بیت‌کوین غیرمتمرکز بوده و وظیفه پردازش تراکنش‌ها و تولید بیت‌ کوین‌های جدید را هزاران کامپیوتر و دستگاه استخراج در سرتاسر دنیا، بر عهده دارند.

بنابراین  کار استخراج کنندگان بیت کویین  دقیقا همین است که زمانی که یک نفر به شخص دیگری بیت‌کوین ارسال می‌کند، باید این تراکنش‌ها به روشی تایید شوند و تغییرات لازم در شبکه صورت بگیرد. باید صحت این تراکنش بررسی شود و موجودی کیف پول‌‌ها در بلاک‌چین به روزرسانی شود.

ماینرها با دستگاه‌های خودشان کار تایید تراکنش‌ها را انجام می‌دهند که از این فعالیت بخشی از کارمزد تراکنش‌ها نیز به عنوان دستمزد به آنها می‌رسد. البته با این فرآیند تایید  و استخراج یک بلاک، مقداری بیت‌کوین نیز تولید می‌شود که بین استخراج‌کنندگان آن بلاک تقسیم می‌شود.

استخراج ارزهای دیجیتال با وجود سود اوری بالا هزینه های بالایی هم دارند که این هزینه ها شامل تهیه دستگاه ماینر و هزینه برق و .. است در کشور ما باتوجه به نوظهور بودن این بازار و فعالیت به تازگی ساز وکار های صدور مجوز استخراج ارز های دیجیتال فراهم شده و تاکنون قانون مشخصی برای مجوز های مربوط به فعالیت کنندگان این بازار و مجازات افراد متخلف در این بازار وجود نداشته است.

همین خلأ قانونی که تاکنون وجود داشته موجب این شده برخی افراد از این خلأ سواستفاده کرده و با استفاده از دستگاه‌های قاچاق و برق خانگی دارای کمک هزینه ها دولتی دست به استخراج ارزهای دولتی به صورت وسیع در به اصطلاح مزارع بیت کویین بزنند.

شناسایی ۷۰ هزار دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز

محمدحسن متولی‌زاده مدیر عامل شرکت توانیر در یک ماه گذشته در مورد کشف دستگاه های  قاچاق  و استخراج کنندگان غیر مجاز در کل کشور گفته بود که از ابتدای شروع طرح مقابله با مراکز استخراج رمز ارز غیرمجاز تاکنون ۷۰ هزار دستگاه شناسایی و جمع آوری شده است.

به گفته مدیر عامل شرکت توانیر، میزان برق مصرفی دستگاه‌های غیرمجاز جمع اوری شده استخراج رمز ارز برابر با نیاز مصرف یک کلان شهر چیزی حدود ۳۰۰ مگا وات است.

شناسایی ۸۵ مزرعه بیت کویین در استان سمنان

سید محمد موسوی زاده مدیر عامل شرکت توزیع برق استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت با تاکید بر اینکه اداره برق پیگیر شناسایی و جریمه سواستفاده کنندگان استخراج ارز های دیجیتالی است، گفت: برای شناسایی مزارع استخراج رمز ارز های دییجیتال از روش های مختلفی  از جمله بررسی روند مصرفی مشترک با استفاده از کنتورهای هوشمند قابل قرائت از راه دور، گزارش مامورین قرائت و بازرسی لوازم اندازه گبری و گزارشات مردمی استفاده می شود.

همتی با بیان اینکه در استان سمنان تاکنون ۸۵ مزرعه بیت کویین شناسایی شده است، تصریح کرد: در بازرسی ها و شناسایی اداره برق با همکاری سایر دستگاه های ذیربط تاکنون ۲هزار و ۶۰۰ دستگاه ماینر از ۸۵ مزرعه استخراج بیت کویین غیر مجاز جمع اوری شده است.


 

جریمه بیش از ۹ میلیارد ریالی برای قاچاقچی بیت کوین

رضا محمدی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان با بیان اینکه با افراد استخراج کننده ارزهای دیجیتال در صورت نداشتن مجوز از وزارت صمت و تسلیم نکردن مدارک پرداخت عوارض گمرکی طبق جرائم کالای قاچاق با انها برخورد می شود، گفت: تاکنون ۴۵ مورد پرونده استخراج ارز های دیجیتال به اداره تعزیرات سمنان وارد شده و ۴۱ مورد ان مختومه شده و برای این پرونده ها مبلغ جریمه بیش از ۹ میلیارد ریال حکم صادر شده است.

محمدی تصریح کرد: اداره تعزیرات حکومتی تعداد  ۳۶ گشت مشترک با دستگاه های امنیتی در مورد کشف مزارع استخراج ارز دیجیتال داشته که در این گشت ها ۱۸ مورد مزرعه استخراج شناسایی و ۵۰۳ دستگاه قاچاق کشف شده است.

 مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان افزود: اداره تعزیرات و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط اماده دریافت اخبار مردمی پیرامون استخراج‌کنندگان غیرقانونی رمز ارزهای دیجیتال بوده و اداره تعزیرات پیگیر جدی کشف دستگاه‌های ماینرغیرقانونی و قاچاق و جریمه متخلفین در این رابطه است.

دستگاه‌های ماینر غالباً به‌صورت قاچاق تهیه می‌شوند

سید علی‌اصغر تقوی مسئول مرکز اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی ناجا نیز پیرامون این موضوع گفت: دستگاه‌های ماینر غالباً به‌صورت قاچاق تهیه می‌شوند و ساخت کشور چین هستند که استفاده از آن به علت قاچاق بودن غیرقانونی بوده و با متخلفین برابر با قانون و احکام قضایی  برخورد می‌شود.

تقوی افزود: سامانه اطلاع‌رسانی ۱۱۰ و سایر سامانه اطلاع‌رسانی ناجا اماده دریافت اخبار مربوط به ماینر های قاچاق و افراد متخلف در این حوزه جهت برخورد با آنان است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استخراج کنندگان ارز های دیجیتال استخراج رمز ارز ارزهای دیجیتال اداره تعزیرات استان سمنان استخراج ارز اطلاع رسانی بیت کویین تراکنش ها بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۵۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب شیر آلات تنظیم فشار در روستای توتک شهرستان مروست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، منصور فلاحتی گفت: به منظور مدیریت فشار و تقسیم عادلانه آب در شبکه توزیع آب این روستا یک عدد شیر گلوپ و دو عدد شیر قطع و وصل نصب شد.   او به احداث حوضچه شیرآلات شبکه توزیع آب این روستا اشاره کرد و افزود: با اجرای این عملیات ۱۳۰ خانوار روستای توتک از توابع بخش ایثار مروست با جمعیتی بالغ بر ۵۰۰ نفر از بهبود فشار آب برخوردار شدند.   مدیر امور آبفای مروست ادامه داد: عملیات اجرایی شبکه توزیع آب روستای توتک با اعتباری حدود یک میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی به اتمام رسید.

دیگر خبرها

  • تهدیدها را در توزیع برق به فرصت تبدیل کرده ایم
  • اولین کتابخانه ملی دیجیتال جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • اولین کتابخانه دیجیتال ملی جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار در روستای توتک شهرستان مروست
  • پتانسیل ایران در استخراج رمزارز از گاز فلر
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود