Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،رضا اردکانیان وزیر نیرو در پویش هر هفته الف_ب ایران جمع خبرنگاران گفت:تنش آبی، تنش ینی رسیدن به مرحله صرفه جویی مصارف است.

او ادامه داد:شاخص کشور ما در چهار ده پیش دوهزار متر مکعب بود و افزایش جمعیت این عدد را کاهش می‌دهد، الان شاخص آب ۱۱۰۰ است و این خود تنش آب است

اردکانیان تصریح کرد:ما یک کشور خشک و نیمه خشک محسوب می‌شویم و باید رفتار‌های مصرف خود را برای آینده تنظیم کنیم تا پایان اسفند امسال موضوع و لایح کم آبی در دسترس قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نیرو بیان کرد:ما باید صنایع پر آب را مدیریت کنیم و هدر رفت توزیع آب را اصلاح کنیم، بارش‌ها نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش داریم و حجم آب موجود سد‌ها ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

او گفت:قانون آب هم هنوز در وزارت نیرو در حال لایحه گذاری است و آن را به دولت تقدیم کنیم.

اردکانیان در خصوص تالاب‌های کشور گفت:اصل ۴۵ قانون اساسی که در ارتباط با انفال است که یکی از این قانون در خصوص رودخانه و تالاب‌ها است که مالکیت این‌ها با دولت است، ولی منتهی سازمان ثبت اسناد این مالکیت را در قالب سند ثبت کند به عهده یکی از ارکان‌های دولت می‌زند یعنی نمایندگی دولت است.

وزیر نیرو افزود:صدور این مالکیت در زمینه حراست از این منابع است و در سازمان اسناد نگهداری می‌شوداین سند در خصوص عدم دست اندازی صادر می‌شود.
اردکانیان گفت:وزارت نیرو به جد به دنبال توسعه نیروگاه ها‌ی تجدید گذیر است، ولی باتوجه به تغییر نرخ ارز شاهد کاهش سرمایه گذاران شاهد هستیم

او ادامه داد:ما با افغانستان و فدرال آلمان برای تونل بادی در ایران تشکیل جلسه دادیم که بخشی از ۳۰ هزار مگاوات انرزی بادی را استفاده کنیم آینده دنیا در انرژی‌های تجدید گذیر است

قرار است تا پایان سال یک گشایش در این زمینه در سرمایه گذاری انرژی تجدید گذیر داشته باشیم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر نیرو سد کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۵۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت درباره آخرین جزئیات از لایحه عفاف و حجاب اظهار کرد:  درخصوص کلیّت لایحه عفاف و حجاب قبلاً گفتیم که قوانین موجود در حوزه‌های مختلف اجرایی، فرهنگی، تبلیغی، اجتماعی، انتظامی و قضایی روشن است.

وی افزود: شاید ضرورتی به تصویب قانون نداشته باشیم و هیچ الزامی نبود که این مسئله معطل مانده باشد تا یک قانون تصویب شود که اقدامی در این‌زمینه انجام بگیرد.

سخنگوی دولت ادامه داد: دولت با همراهی و همدلی و هم‌چنین با اصلاحات حداقلی در سریع‌ترین زمان ممکن، طبق تعیین تکلیفِ قانون اساسی مبنی بر اینکه لوایح قضایی باید از مسیر دولت به مجلس تقدیم بشود، لایحه را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

بهادری جهرمی در پایان گفت: به‌نظر می‌رسد الان و یا هر مقطع دیگری هیچ مرجعِ اجتماعی، فرهنگی، انتظامی، قضایی و اجرایی معطل تصویب قانونی در این زمینه نیست و قوانین موجود تکالیف همین مراجع را در این موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی مشخص کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی‌حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • کارگران هم مشمول «کاهش ساعت کاری» می‌شوند؟
  • سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست
  • بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست