Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالحسن نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فاروج اظهار کرد: در جلسه صورت گرفته با مدیر کل پارک علم و فناوری خراسان شمالی توافق برای ایجاد سومین پارک علم و فناوری استان در شهرستان فاروج صورت گرفت. 

وی گفت: با راه اندازی این پارک در این شهرستان در حوزه شرکت‌های دانش بنیان و صنایع فناورانه شاهد اقدامات خوبی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار فاروج به بحث کاشت زعفران در این شهرستان اشاره و تصریح کرد: سالانه سه و نیم تن زعفران در سطح شهرستان برداشت می‌شود که این عدد ۷۰ درصد زعفران تولیدی خراسان شمالی است اما هیچ اقدامی برای فرآوری و صنعتی شدن آن نشده است.

وی ابراز داشت: امیدواریم با همکاری شهرداری و شورای شهر هرچه زودتر مکانی مناسب برای ساخت و قرار دادن تجهیزات در اختیار پارک علم و فناوری قرار گیرد.

نجفی گفت: اسفراین با وجود صنایع گوناگون و قوچان با داشتن دانشگاه‌های مختلف، هنوز نتوانسته است پارک علم و فناوری را ایجاد کند که این اقدامی رو به جلو برای شهرستان می باشد.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: علم فناوری دانش زعفران پارک علم و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۶۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت

 معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت گفت: سطح زیر کشت زعفران در این استان نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافت و نسبت به ۱۰ سال گذشته نیز رشد چشمگیری دارد.چ

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار کرد: کم‌آب‌بر بودن این گیاه مزیت مهمی است که با شرایط آب و هوایی استان مرکزی سازگاری دارد و در شهرستان‌هایی مانند کمیجان یا خمین که در سال گذشته به دلیل کم‌آبی ۱۵۰ حلقه چاه آب در این شهرستان خشک شد فرصت مناسبی است.

اسدی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون شهرستان خمین در تولید زعفران استان مرکزی رتبه اول را دارد و با این کشت به نحوی با تنش‌های آبی مقابله شده است و جایگزین مناسبی برای گیاهان آب‌بر محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • برگزاری مسابقات کشتی باچوخه در شهرستان مانه
  • کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه