Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، دادگاه رسیدگی به اتهامات «دریک شووین» (Derek Chauvin) پلیس آمریکاییِ عامل قتل «جورج فلوید» هم اکنون آغاز شد.

شبکه تلویزیونی اسپوتنیک که به صورت زنده در حال پخش دادگاه مذکور است، در این باره اعلام کرد: دادگاه در مرکز شهر مینیاپولیس واقع در ایالت مینه‌سوتا در آمریکا در حال برگزاری است و احتمال دارد در جلسات آینده نیز ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالیست که قرار بود جلسه این دادگاه دیروز دوشنبه برگزار شود؛ دلیل به تعویق افتادن این دادگاه آن است که ممکن است دادگاه تجدیدنظر اتهام جدیدی مبنی بر قتل درجه ۳ را هم به پرونده «دریک شووین» اضافه کند.

گزارش ها در این باره حاکیست: چندین چهار راه منتهی به محل دادگاه توسط نیروهای امنیتی، پلیس و گارد ملی آمریکا مسدود شده است.

دریک شووین که پس از این واقعه از نیروی پلیس اخراج شد، نخستین افسر پلیس سفیدپوست در تاریخ مینیاپولیس است که به علت کُشتن یک مرد سیاه‌پوست دادگاهی می‌شود.

او با اتهام قتل درجه دو - غیرعمد- روبروست و در صورت گناهکار شناخته شدن حداکثر به تحمل ۴۰ سال زندان محکوم خواهد شد.

دادستان‌ها سال گذشته ابتدا او را به قتل درجه سه که مجازات سبک‌تری دارد متهم کردند؛ اما دادگاه در ابتدا آن را رد کرد، لیکن اکنون دادستان‌ها با ارائه خواسته خود به دادگاه تجدیدنظر، امیدوارند که این اتهام را دوباره به پرونده دریک شووین اضافه کنند تا بلکه شانس بیشتری در دادگاه داشته باشند.

کارشناسان حقوقی هم می‌گویند دادستان‌ها برای به اثبات رساندن قتل درجه سوم در دادگاه کار راحت‌تری خواهند داشت.

آن طور که گزارش شده بود، حدود ۳۷۰ شاهد ممکن است به دادگاه احضار شوند.

تخمین زده می‌شود که هر ساله نزدیک به ۱۲۰۰ نفر در آمریکا توسط ماموران پلیس کشته می‌شوند؛ اما حدود ۹۹ درصد از این موارد ماموران به هیچ جُرمی متهم نمی‌شوند.

کد خبر 5165946

منبع: مهر

کلیدواژه: مینه سوتا مینیاپولیس قتل سیاه پوستان سیاهپوستان آمریکا پلیس آمریکا جورج فلوید عراق ایالات متحده امریکا عربستان سعودی فلسطین رژیم صهیونیستی ایران سوریه روسیه افغانستان لبنان ویروس کرونا برجام جنگ 2015 یمن جو بایدن قتل درجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۶۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش در سازمان ملل به خشونت علیه دانشجویان آمریکا

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، فرانچسکا آلبانزه، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور فلسطین امروز چهارشنبه در سخنانی گفت که در خصوص مداخله شدید پلیس به اعتراضات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌ های آمریکا وحشت‌ زده شده است.

آلبانزه در حساب خود در رسانه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) با بازنشر تصاویر مربوط به برخورد شدید پلیس با دانشجویان حامی فلسطین، با اشاره به اینکه مقابله پلیس با اعتراضات در دانشگاه‌ های آمریکا که علیه یک نسل‌کشی صورت می‌گیرد، بسیار وحشت‌زده شده است، تاکید کرد که این وضعیت یک واقعیت بد است.

این گزارشگر با اشاره به اینکه دانشجویان و دانشگاهیان باید در امان باشند، گفت: اجازه دهید نسل‌ کشی (در غزه) پایان یابد. عدالت و عقل حاکم شود.

سی ان ان امروز گزارش داد که طی روزهای اخیر دستکم یک هزار دانشجوی آمریکایی معترض علیه جنگ غزه از سوی پلیس آمریکا بازداشت شده اند.

بنابراین گزارش، این دانشجویان در ۲۵ دانشگاه مختلف در ۲۱ ایالت آمریکا بازداشت شده و روانه مراکز امنیتی شده اند.

در روزهای اخیر دانشگاه های مختلف آمریکا صحنه اعتراض جدی دانشجویان علیه جنگ غزه ، تداوم جنایات رژیم صهیونیستی و همچنین حمایت های مداوم واشنگتن از تل آویو بوده است.

دیگر خبرها

  • دستبند پلیس عنبرآباد بر دستان قاتل فراری
  • (ویدئو) سیل و فروریختن یک سد در جنوب برزیل
  • یک بام و دو هوای آزادی بیان در غرب
  • انگیزه دانشجویان از تداوم اعتراضات؛ در کوی دانشگاه‌های آمریکا چه می‌گذرد؟
  • سیل در برزیل جان ۲۹ نفر را گرفت
  • بازداشت بیش از ۲۰۰ معترض در مقابل دانشگاه UCLA
  • ۱۷۰۰ دانشجو در آمریکا بازداشت شدند
  • ۱۷۰۰ نفر در تظاهرات دانشجویی در آمریکا بازداشت شدند
  • حمایت دانشگاه از غزه/ ۱۸ دانشجوی دیگر در آمریکا بازداشت شدند
  • واکنش در سازمان ملل به خشونت علیه دانشجویان آمریکا