Web Analytics Made Easy - Statcounter

رستمیان گفت: آیین رونمایی از گلزار شهدای امام زاده محمد ۲۱ اسفند ماه به صورت ویدئو کنفرانس با حضور ریاست محترم جمهوری برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از البرز به نقل از اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز، سلیمان رستمیان با گرامی داشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران و تسلیت سالروز شهادت باب الحوائج امام موسی کاظم علیه السلام، با بیان اینکه عزت و اقتدار جمهوری اسلامی در دنیا به برکت خون شهداست گفت: شهدا با بصیرت و ولایت پذیری تا آخرین قطه خون خود در مقابل دشمنان نظام و انقلاب ایستادگی و نام خود را تا ابد در تاریخ ماندگارکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهدا امروز الگویی جاودان برای جامعه میباشند تا نسل های آینده و کنونی کشور با الگو گیری از این قهرمانان ملی ضمن ایستادگی در برابر دشمنان، کشور را در تمامی عرصه ها به قله های افتخار برسانند و از آرمانهای انقلاب اسلامی پاسداری کنند.

 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز افزود: امروز اگر بخواهیم مانند شهدا عمل کنیم باید انقلابی، مجاهدانه و ایثارگرانه در میدان حاضر بوده، راه شهدا را ادامه دهیم و برای زنده نگه داشتن یاد شهدا و ترویج ارزشهای نظام اسلامی همچون فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم اینگونه انقلاب اسلامی تا ابد در برابر خطرات بیمه خواهد بود.


وی در ادامه با اشاره به رسالت بزرگ جامعه برای زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرموند «گاهی رنج و زحمت زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست»، امروز و در آستانه 22 اسفند روز برگداشت شهدا آحاد جامعه به ویژه مسئولین وظیفه سنگینی در قبال شهدا بر عهده دارند. 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا تنها یک مناسبت ثبت شده در تقویم نیست بلکه روزی مقدس و بزرگ برای بزرگداشت قهرمانانی ملی و مجاهدفی سبیل الله است که برای امنیت و ارامش ما از خون خود گذشتند. تکریم و تعظیم شهدا و عمل به وصایای آنان، نشانه احساس مسئولیت در قبال خون آنان است. در حقیقت این ما هستیم که نیازمند شهدا هستیم، نه آن‌که شهدا نیازمند ما باشند.


وی به برنامه بنیاد البرز برای گرامی داشت 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا اشاره کرد و گفت: مهمترین و محوری ترین برنامه امسال آیین رونمایی از گلزار شهدای امام زاده محمد علیه السلام است که روز پنج شنبه 21 اسفندمان از ساعت 10صبح همزمان با عید مبعث با حضور مسئولین لشگری و کشوری و به صورت ویدئو کنفرانس با حضور دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهوری برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: مراسم اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی، تعویض پرچم گلزارهای شهدا و عطرافشانی و غبار روبی مزار شهدا نیز در سراسر استان برگزار و  متمرکز آن بعد از ظهر پنج شنبه 21اسفند  از ساعت 14:30 با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و امت شهید پرور با رعایت دستور العمل های بهداشتی در گلزار شهدای امام زاده محمد(ع) برگزار و امت شهید پرور ضمن ادای احترام به مقام والای شهیدان یکبار دیگر با آرمانهای انقلاب اسلامی تجدید میثاق خواهند کرد.

 

غرس هزاران اصله نهال در طرح «نهال ایثار» به نیابت از شهدا

 

مشاور امور ایثارگران استانداری البرز در بخش دیگر با اشاره به کاشت و غرس بیش از هزار اصله نهال در سطح استان گفت: کاشت و غرس بیش از هزار اصله نهال در استان در طرح «نهال ایثار» به یاد شهدا از ابتدای هفته جاری به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری توسط مردم و مسئولین اجرا و تا 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا ادامه خواهد داشت.

 

رستمیان عنوان کرد: بر همین اساس در مراسمی 16 اسفند که با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و مسئولین در اردوگاه ایثار برگزار شد، بیش از هزار اصله نهال و یک اصله درخت سرو به یاد سردار دلها شهید حاج «قاسم سلیمانی» و شهدای گمنام امام زمان (عج) به طور نمادین کاشته شد.

 

برگزاری کنگره ملی لشکر فرشتگان تاریخ ساز

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه به برگزاری کنگره ملی «لشگر فرشتگان تاریخ ساز» اشاره کرد و گفت: کنگره ملی لشگر فرشتگان تاریخ ساز صبح امروز 19 اسفندماه با حضور معاون اول رییس‌جمهور، معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده و جمعی از مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در تالار خلیج‌فارس باغ‌موزه دفاع مقدس و به‌صورت وبیناری در سراسر کشور برگزار شد.

 

رستمیان با بیان اینکه استان البرز 58 شهیده زن، 65 جانباز و یک آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است گفت: برنامه استانی این کنگره 5 اسفندماه با حضور نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه شهر کرج در اردوگاه تفریحی ایثار واقع در کردان برگزار و از خانواده های معظم شهدا و بانوان ایثارگر تجلیل به عمل آمد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: تجلیل از فرزندان شهدا و ایثارگران در دستگاه های اجرایی از جمله برنامه هایی است که هرساله با هدف تکریم و تجلیل از فرزندان عزیز شهدا و ایثارگران شاغل در دستگاه های اجرایی اجرا میشود که امسال نیز مانند سنوات گذشته انجام خواهد شد.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه با اشاره به ویژه برنامه «پویش شهید مهربان من» به عنوان یکی از مهمترین برنامه های روز برگداشت شهدا گفت: ویژه برنامه «پویش شهید مهربان من» از جمله برنامه هایی است که با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی و کمیته امداد امام خمینی در آستانه روز شهدا آغاز و تا آخر سال ادامه خواهد داشت.

 

وی افزود:در این طرح هر یک از مردم و مسئولین به نیات از یک شهید والامقام استان البرز سرپرتی یک یتیم در استان را عهده دار خواهد شد.

 

دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز در ادامه با تاکید بر استفاده از ظرفیت حداکثری از رسانه ملی و فضای مجازی برای نهادینه کرد روز بزرگداشت شهدا در جامعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: امسال با توجه به شرایط کرونا و با توجه به رعایت دستور العمل های بهداشتی استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه ملی و فضای مجازی در دستور کار قرار دارد، رسانه ملی و فضای مجازی ظرفیتی  ویژه برای بزرگداشت روز شهدا هستند که باید بتوانیم از این ظرفیت به خوبی بهره ببریم.

 

رستمیان افزود: مستندها، فیلم های کوتاه و تیزرهایی برای بزرگداشت این روز مقدس تهیه شده است که در تاریخ های مختلف از صدا و سیما پخش خواهد شد.

 

این مقام مسئول گفت: خبرنگاران و اصحاب محترم رسانه نیز مانند همیشه در کنار بنیاد برای  بزرگداشت 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا و نهادینه کردن این رزو بزرگ در جامعه تلاش کنند.خبرنگاران و اصحاب رسانه نقش موثری در راستای ترویج فرهنگ ایاثار و شهادت دارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز انجام تبلیغات محیطی گسترده در سطح شهر را یکی دیگر از برنامه های روز بزرگداشت شهدا عنوان کرد و اظهار داشت: با هماهنگی های به عمل آمده با مسئولین متولی امر، تبلیغات محیطی به صورت گسترده ای در سطح استان انجام و ادارات و دیگر ارگانهای مردم نهاد نیز با آذین بندی و تبلیغات محیطی به استقبال 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا خواهند رفت.

 

وی در ادامه تصریح کرد: دیدار مسئولین با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در راستای «طرح سپاس»، برگزاری مسابقات مختلف ورزش، برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانیاز جمله دیگر برنامه هایی است که با مشارکت دیگر دستگاه های اجرایی جهت بزرگداشت روز شهدا در سطح استان برگزار خواهد شد.

 

رستمیان در پایان با تقدیر و تشکر از تمامی ارگان ها و افرادی که برای بزرگداشت روز شهدا نقش ایفا می کنند گفت: تمام برنامه های با رعایت دستور العمل های بهداشتی برگزار خواهد شد. امیدواریم بتوانیم با تلاش های خود شرمنده شهدا نشویم.

 

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: ۲۱ اسفند ماه گلزار شهدای امام زاده محمد رئیس جمهوری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز خانواده های معظم شهدا و ایثارگران گلزار شهدای امام زاده محمد اسفند روز بزرگداشت شهدا انقلاب اسلامی برای بزرگداشت اصله نهال خواهد شد روز شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۷۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غبار روبی گلزار شهدا خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ همزمان با گرامیداشت هفته کار و کارگر مردم و مسئولان خرمشهر با حضور در گلزار شهدا با قرائت فاتحه بر مزار شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، با ادای احترام به روح بلند و ملکوتی شهدا بار دیگر با آرمان‌های والای آنان تجدید میثاق کردند.
در این مراسم یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع و حماسه به ویژه شهدای کارگر گرامی داشته شد.
هفته کار و کارگر امسال با شعار «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی» از پنجم اردیبهشت آغاز و تا یازدهم اردیبهشت ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • حضور رئیس‌جمهور در منزل شهید مدافع حرم آقابابایی
  • ‌حضور رئیسی در منزل شهید مدافع حرم آقابابایی
  • ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به مقام شهید سلیمانی و شهدای حمله تروریستی کرمان
  • گلزار شهدای خرمشهر غبارروبی شد
  • غبار روبی گلزار شهدا خرمشهر
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام
  • «وعده صادق» یاس و ناامیدی را بیش از پیش بر دل دشمنان افکند
  • اجرا شدن مصوبات سفر رئیس جمهور در ایلام در حوزه بنیاد شهید
  • مصوبات سفر رییس جمهوری در حوزه بنیاد شهید ایلام ۱۰۰ درصد اجرا شد