Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و رسانه‌ای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: در طرح زمستانه کتاب در این استان ۱۷ هزار و ۹۵۸ جلد کتاب به ارزش ۱۰ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال فروخته شد.

«وحید حسین زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با بیان اینکه شانزدهمین دوره این طرح همزمان با سراسر کشور از ۹ تا ۱۶ اسفند برگزار شد، افزود: در اجرای این طرح ۳۹ کتابفروشی در تبریز و ۱۹ کتابفروشی از ۱۰ شهرستان استان مشارکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی و رسانه‌ای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در این طرح فروش کتاب های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی مشمول تخفیف ۲۵ درصدی بود، اظهار کرد: اعتبار در نظر گرفته شده برای کل این طرح در قالب سهمیه دولتی، ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال بود.

وی گفت: در اجرای این طرح بیشترین فروش در تبریز به ترتیب مربوط به کتابفروشی «شایسته» با بیش از ۷۹۰ میلیون ریال، «پاتوق کتاب» با بیش از ۵۴۰ میلیون ریال و کتابفروشی های «شهر کتاب» و «مولا» هر کدام با بیش از ۴۷۰ میلیون ریال است.

حسین زاده ادامه داد: بیشترین میزان فروش کتاب در شهرستان ها نیز مربوط به مراغه به میزان ۵۲۰ میلیون ریال، ملکان به میزان ۴۶۰ میلیون ریال و عجبشیر ۳۴۰ میلیون ریال است.

وی با اشاره به اجرای چهار طرح بهارانه، تابستانه، پاییزه و زمستانه کتاب در سال جاری، یادآوری کرد: این طرح ها با مشارکت ۳۰ کتابفروشی در طرح بهارانه کتاب در سطح استان آغاز و به علت استقبال کتابفروشی ها این تعداد در طرح زمستانه کتاب به ۵۸ مورد افزایش یافت.

حسین زاده مجموع فروش کتاب در چهار طرح را بیش از ۳۴ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: اعتبار در نظر گرفته شده و مصرف شده برای این طرح ها بیش از ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در قالب سهیمه دولتی بود.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: با وجود تداخل زمانی طرح زمستانه کتاب با اجرای طرح «کتاب یار» شهرداری در تبریز و احتمال افت میزان فروش کتاب در این طرح نسبت به طرح های گذشته، فروش کتاب در طرح زمستانه کتاب نسبت به طرح پاییزه حدود یک میلیارد ریال افزایش یافت.

بنابر این گزارش، در طرح زمستانه کتاب علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی با مراجعه به کتابفروشی‌های عضو این طرح و ارایه کارت ملی تا سقف ۲ میلیون ریال از یارانه ۲۵ درصدی برخوردار شدند.

گفتنی است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴، برای هدفمندکردن یارانه نشر طرح های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد؛ در این طرح ها کتابفروشی ها می توانند روی فروش کتاب به خریداران تخوفیف بدهند و مبلغ تخفیف داده شده را از وزارتخانه دریافت کنند.

این طرح‌ها که با نام طرح‌های فروش فصلی مشهور شده‌اند، کتابفروشی‌هایی که شرایط لازم را داشته باشند، پس از ثبت نام، می توانند کتاب‌های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند.

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: فروش کتاب طرح زمستانی فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح زمستانه کتاب آذربایجان شرقی کتابفروشی ها فروش کتاب میلیون ریال طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۷۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور اسکواش باز البرزی در اردوی تیم ملی دختران جوان و نوجوان

به گزارش خبرنگار مهر، اردوی تیم ملی دختران جوان و نوجوان اسکواش ایران به همت هیأت اسکواش آذربایجان شرقی، به میزبانی تبریز با حضور ۲۲ ورزشکار دختر از ششم اردیبهشت ماه در خانه اسکواش تبریز آغاز شده و تا ۱۰ اردیبهشت ادامه دارد.

یسنا ولیزاده بازیکن کمتر از ۱۳ سال البرز تنها نماینده دعوت شده به اردوی تمرینی تیم‌های ملی است که برای دومین بار متوالی در تمرینات حاضر شده است.

مستانه کرم پور و سوسن طوفانی به عنوان مربیان تیم ملی نوجوان و جوانان و حنانه حقیقی و نیره هاشمی از آذربایجان شرقی به عنوان دستیاران مربی منصوب شدند.

کد خبر 6090923

دیگر خبرها

  • ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • انفجار گاز در بستان‌آباد ۶ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی
  • حضور اسکواش باز البرزی در اردوی تیم ملی دختران جوان و نوجوان
  • «مگره و مردان محترم» در کتابفروشی‌ها دیده شدند
  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها
  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود