Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدتقی امیری خراسانی روز سه‌شنبه در حاشیه مجمع عمومی سالیانه هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی آذربایجان‌غربی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به موقعیت خاص این استان بنا داریم در سال آینده آن را به پایگاه و پایلوتی برای میزبانی رویدادهای بین‌المللی ورزش‌های سنتی و حوزه بومی محلی تبدیل و بازی‌های مختص این استان و رایج کشور و کشورهای همسایه را در قالب مسابقات بین‌المللی برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در صورت کاهش ویروس کرونا برگزاری مسابقات بین‌المللی جورابین ، دامه و کشتی سنتی در این استان برنامه‌ریزی شده تا سال آینده شاهد برگزاری آن با حضور کشورهای همسایه باشیم.

امیری خراسانی اظهار داشت: یکی از اهداف ما در سال ۱۴۰۰ استفاده از امکانات زیرساختی روستاها از جمله خانه‌های ورزش روستایی سراسر کشور در قالب برگزاری رویدادهای المپیاد این خانه‌ها و همچنین المپیاد مینی فوتبال با استفاده حداکثری از زمین‌های مینی فوتبال و سالن‌های ورزشی با اولویت برگزاری لیگ‌های کشوری بازی‌های بومی محلی و ورزش‌های روستایی و محلی است.

وی در خصوص ثبت بین‌المللی بازی‌های سنتی و محلی نیز گفت: با توجه به وجود بیش از ‌هزار بازی بومی و محلی در کشور که البته برخی از آنها تنها در گویش با یکدیگر تفاوت دارند و در ساختار تفاوتی ندارند، برای ثبت ملی و بین‌المللی آنها با توجه به کمبود مستندات برای برخی بازی‌ها، اقداماتی در راستای تهیه مستندات و ارائه آن به میراث فرهنگی برای ثبت ملی آنها پیش بینی شده است.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی افزود: یکی از برنامه‌های مهم ما همچنین برگزاری رویدادهای بین‌المللی متعدد برای بیش از پیش دیده شدن این بازی‌ها و ورزش‌ها و تبلیغ  آنهاست.

در مجمع عمومی سالیانه هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی آذربایجان‌غربی که با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان و اعضای این هیات برگزار شد، پور ایراندوست مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی نیز با اشاره به تجهیز صدها خانه ورزش روستایی در استان و همچنین احداث زمین‌های چمن مصنوعی در شهرها و روستاهای سراسر استان برای استفاده اقشار مختلف، آذربایجان‌غربی را آماده حضور و درخشش در مسابقات بومی و محلی و میزبانی از رویدادهای کشوری و بین‌المللی دانست.

یکی از اصلی ترین برنامه‌های سفر رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محل به استان، حضور در مجمع عمومی سالیانه ، دیدار با اعضای هیات و همچنین نشست با مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی برای توسعه همکاری‌های دوجانبه بود.

برچسب‌ها فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی آذربایجان غربی ارومیه وزارت ورزش و جوانان خانه ورزرش روستایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی آذربایجان غربی ارومیه فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی آذربایجان غربی ارومیه وزارت ورزش و جوانان اخبار کنکور ورزش روستایی و بازی های بومی آذربایجان غربی ورزش و جوانان بومی و محلی بین المللی بومی محلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۷۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارشیا مصدقی در ماده پرش با نیزه ششم شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدارسیون دوومیدانی، در جریان برگزاری رقابت‌های دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا که به میزبانی شهر دبی در کشور امارات در حال برگزاری است،و در دور دور نهایی رقابت ماده پرش با نیزه ارشیا مصدقی نماینده کشورمان با ثبت حد نصاب ۴.۸۰متر در جایگاه ششم این مسابقات ایستاد و به کار خود در این رویداد قاره‌ای پایان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا طی روزهای ۵ الی ۸ اردیبهشت و با حضور ۴۳ کشور از قاره کهن به میزبانی شهر دبی برگزار می‌شود.
نازنین فاطمه عیدیان، ملیکا نوروزی، الناز موسایی، مانا حسینی، سجاد آقایی، مهدی هفت چشمه، محمد حسام مظفری، سجاد آقایی نمایندگان دوومیدانی ایران در این مسابقات هستند.

کد خبر 6089474

دیگر خبرها

  • جام بین‌المللی یا آبروریزی ملی! چرا جام تختی با این شکل برگزار می‌شود؟/ شعار بیلبوردهای شهردار را باور کنیم یا میزبانی درجه۳ دبیر را ؟
  • جشنواره بومی محلی در روستای شورجستان آباده
  • تغییر احتمالی زمان و مکان جام تختی کشتی آزاد
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • ارشیا مصدقی در ماده پرش با نیزه ششم شد
  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!
  • دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب در روستای گورزانگ برگزار شد
  • درخشش کشتی‌گیر کهگیلویه و بویراحمد در رقابت‌های بین‌المللی
  • رقابت بوکسور‌های کیش در مسابقات قهرمانی کشور به میزبانی ملایر