Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@16:16:37 GMT

انتقاد مسکو از رویکرد سیاسی سازمان‌ملل علیه ایران

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۶۸۲۰۲

انتقاد مسکو از رویکرد سیاسی سازمان‌ملل علیه ایران

خبرگزاری فارس: روسیه امروز (سه‌شنبه) از رویکرد سیاسی سازمان ملل درباره موضوع حقوق بشر در ایران انتقاد کرد.

نمایندگی روسیه در سازمان بین‌المللی در ژنو در پیامی در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: «متاسفانه مدت‌هاست که مذاکره درباره پیشبرد و حمایت از حقوق بشر در ایران به شیوه‌ای سیاسی به پیش برده می‌شود و منحصرا از آن برای اهداف ژئوپلتیک استفاده می‌شود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارشگر ویژه سازمان ملل در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل به ابراز نگرانی درباره موضوع ادعایی «کوچک شدن فضای مدنی» در ایران پرداخت.

آلمان نیز در این جلسه مدعی وخیم بودن اوضاع حقوق بشر در ایران شد و درباره اوضاع اقلیت‌های مذهبی در ایران ابراز نگرانی کرد.

این ابراز نگرانی آلمان در حالی مطرح می‌شود که «آرش آبایی» از رهبران جامعه یهودیان ایران در نشستی آنلاین دانشگاه «یشیوا» در نیویورک که با حضور تعداد دیگری از خاخام‌های یهودی بود درباره وضعیت جامعه یهودیان در ایران پرداخت (جزئیات بیشتر).

وی در این مصاحبه گفت که بر خلاف تصور رایج، یهودیانی که امروزه در ایران زندگی می‌کنند با سهولت بیشتری به انجام عبادت‌های خود نسبت به پیش از انقلاب اسلامی می‌پردازند.

آبایی که مهندس عمران بوده در این کنفرانس مجازی به تشریح این اعتقاد خود پرداخت و گفت: «جمهوری اسلامی به دلیل تعهد عمیق خود به قوانین مذهبی، تعامل بهتری با شهروندانش از جمله مسیحیان و یهودیان دارد.»

 

منبع: فردا

کلیدواژه: ایران حقوق بشر روسیه سازمان ملل حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۸۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران

به گزارش جام جم آنلاین، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده از اعراب حاشیه خلیج فارس خواسته که در حمایت از رژیم اسرائیل در تقابل با ایران، دفاع هوایی یکپارچه تشکیل دهند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» بلینکن غروب دوشنبه در نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض گفت: «این حمله تهدید شدید و فزاینده ایران و ضرورت همکاری ما در زمینه دفاع هوایی یکپارچه را نشان می‌دهد».

این در حالی است که طرح تشکیل پدافند هوایی پکپارچه از چندین سال پیش مطرح شده، اما تا کنون موفقیتی در پیشبرد آن حاصل نشده است.

چند روز پیش از این معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا اجرای موفق عملیات «وعده صادق» علیه اسرائیل را نشان‌دهنده شکست طرح پدافند یکپارچه آمریکا در غرب آسیا توصیف کرده بود.

ایشان روز دوشنبه گفت: «اجرای موفق عملیات وعده صادق نشانه شکست طرح پدافند یکپارچه آمریکا در غرب آسیاست.

سردار سنایی راد گفت: «در شرایطی بودیم که، چون رژیم صهیونیستی با مانعی برای ادامه اقدامات خود را مواجه نمی‌دید و احتمال تکرار این جنایت وجود داشت لذا برای متوقف کردن این روند جنایت و ترور از یک سو و تنبیه متجاوز از سوی دیگر، عملیات وعده صادق طراحی شد.»

او در خاتمه گفت: «در طراحی این عملیات همه ابعاد ماجرا در نظر گرفته شد که ضمن ارسال پیام قدرت و ترمیم یا تثبیت بازدارندگی ما، هیچ زمینه‌ای برای بهانه جویی علیه ما وجود نداشته باشد، اگر صهیونیست‌ها می‌توانستند ۵ جنازه زن و کودک در این ماجرا در اختیار داشته باشند حتماً دنبال مظلوم نمایی و فضاسازی علیه جمهوری اسلامی ایران بودند.»

دیگر خبرها

  • تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • انتقاد شدیدالحن از حکم اعدام توماج | کسانی عمدا حیثیت نظام را بر باد می‌دهند؟
  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری