Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@23:02:28 GMT

سرفه چه زمان نگران‌کننده است؟

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۶۹۳۱۱

سرفه به افراد کمک می‌کند تا سیستم تنفسی خود را پاک سازی کنند، اما تحت شرایطی می‌تواند نگران کننده باشد. ناطقان: سرفه به شما کمک می‌کند سیستم تنفسی خود را پاکسازی کنید. اما اگر بیش از حد باشد، می‌تواند هشدار سرماخوردگی یا وضعیت جدی‌تر باشد.

بدن چندین مکانیسم دفاعی برای مقابله با بیماری دارد، در مورد گلو و مجاری تنفسی این روند با سرفه اتفاق می‌افتد، بدین ترتیب بدن آلودگی‌ها و سایر میکروارگانیسم‌ها را از بین می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام کالج پزشکی کلمبیا، عملکرد سرفه از بین بردن میکروب‌های بالقوه قبل از ایجاد عفونت است.

همانطور که گفته شد سرفه به خودی خود نشانه‌ای از بیماری نیست، بلکه پاسخی است که هنگام تحریک رشته‌های عصبی واقع در سیستم تنفسی ظاهر می‌شود.

سرفه به دو نوع تقسیم می‌شود: سرفه خشک که خلط یا بلغم ایجاد نمی‌کند، اما هنگام بلع درد ایجاد می‌کند. سرفه مولد؛ شامل خلط و ترشح یا مخاط است.

چه عواملی باعث سرفه می‌شوند؟

سرماخوردگی شایع‌ترین دلیل سرفه، خشکی گلو یا احساس خستگی است، همچنین سرفه می‌تواند پاسخی به شرایط مختلف سیستم تنفسی مانند آسم، برونشیت یا ذات‌الریه یا سایر شرایط مانند بیماری رفلاکس معده (مری) باشد.

سرفه‌ای که هنگام خوابیدن به طور قابل توجهی بدتر می‌شود می‌تواند نشانه‌ای از نارسایی قلب باشد که نیاز به مراقبت پزشکی دارد. اگرچه سرفه هر روز برای افراد سیگاری امری طبیعی است، اما نباید آن را امری طبیعی دانست و  باید به پزشک مراجعه شود. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: سرفه ، نگران کننده ، سیستم تنفسی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سرفه نگران کننده سیستم تنفسی سیستم تنفسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۹۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران در خطر است؛ ماجرا چیست؟

وضعیت بارش‌ها در برخی از نقاط کشور از جمله تهران بسیار نگران کننده است!

به گزارش تازه‌نیوز، تهران از جمله شهر‌هایی است که با متوسط بارش ۵۰ ساله فاصله زیادی دارد و ما نتواستیم به میزان بارش‌های نرمال برسیم. اگر هم به این میزان برسیم آمار مصرف در تهران بسیار بالا و نگران‌کننده است و در روز‌های گذشته ۴۰ مترمکعب بر ثانیه بوده که عددی بسیار بالاست.

تامین این میزان آب به بیش از یک میلیارد مترمکعب منابع آبی نیاز دارد که این بارش‌ها و حتی بارش‌های بیشتر هم نمی‌توانند این عدد را تامین کنند. در گذشته ۳۰ درصد منابع آب شرب تهران از منابع زیرزمینی و ۷۰ درصد از منابع آب سطحی تامین می‌شد، اما امروز این عدد برعکس شده و ۷۰ درصد آب شرب تهران از منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود و ۳۰ درصد از منابع آب سطحی.»

دیگر خبرها

  • روز جهانی آسم ۱۴۰۳ + تاریخچه، شعار و پوستر World Asthma Day
  • تهران در خطر است؛ ماجرا چیست؟
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • «آموزش، کنترل آسم را بهبود می‌دهد»؛ شعار راهبردی روز جهانی آسم در سال ۲۰۲۴
  • ۱۰ فایده پیاده روی در سلامت بدن | بهترین زمان پیاده روی چه زمانی است؟
  • نماینده مجلس نگران ترکیه شد؛ آنجا هر مرد ۱۵ شریک جنسی زن دارد؟
  • روایت ارتشبد آمریکایی از تحویل سوخو 35 به ایران
  • چند نکته نگران کننده درباره وضعیت سردار آزمون
  • فوتسال نیاز به بازی با تیم‌های بزرگ دارد/ نگران جام جهانی هستیم
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟