Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو اتاق بازرگانی ارومیه گفت: دستاورد‌های سفر آیت‌الله رئیسی به عراق و ملاقات با مقامات این کشور را می‌توان در تسریع در ترخیص تانکر‌های سوخت مؤثر عنوان کرد. آیدین امیری در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به سفر اخیرا رئیس قوه قضائیه به استان آذربایجان غربی اظهار کرد: سفر آیت‌الله رئیسی به استان آذربایجان‌غربی  به‌ واسطه هم‌جواری با کشور عراق را می‌توان ادامه سفر ماه گذشته ایشان به بغداد ارزیابی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عضو اتاق بازرگانی ارومیه بیان کرد: دستاورد‌های سفر آیت‌الله رئیسی به عراق و ملاقات با مقامات این کشور را می‌توان در تسریع در ترخیص تانکر‌های سوخت مؤثر عنوان کرد. بیشتر بخوانید: احیای کارخانه فولاد ارومیه پیرو سفر آیت‌الله رئیسی به آذربایجان‌غربی می‌تواند به رشد صادرات کمک کند وی بابیان اینکه برخی مشکلات برای افزایش تبادلات تجاری میان ۲ کشور به دلیل قرابت‌های مذهبی و تاریخی به‌ راحتی قابل‌ حل است افزود: ایجاد صف طولانی از تانکر‌های حمل سوخت پیرو برخی مشکل‌تراشی‌های طرف عراقی ایجاد شده بود اما با رایزنی رئیس قوه قضائیه شاهد تسریع در ترخیص این تانکر‌های بودیم.
امیری ادامه داد: بنزین صادراتی ایرانی با اُکتان بالا و کیفیت تایید شده بازار مناسبی در کشور‌های همسایه دارد، اما بعضاً به دلیل عدم ثبات در قوانین کشور مبدأ مشکلاتی در خصوص ترخیص سوخت وجود دارد.

عضو اتاق بازرگانی اُرومیه بیان کرد: پتانسیل استان ارومیه به لحاظ تولیدات صنعتی و کشاورزی در وضعیت مناسبی است و بازاریابی برای تولیدات این بخش‌ها ضروری است.

وی افزود: با فروکش کردن جنگ‌های داخلی در عراق و سوریه این ۲ کشور همسایه به دنبال بازسازی زیرساخت خود هستند، در شرایط فعلی می‌توان بازار این ۲ کشور را برای ایران بسیاری حیاتی از بازار‌های اروپا عنوان کرد، اما توسعه این روابط نیازمند دیپلماسی سیاسی اقتصادی طرفین است.

امیری گفت: سفر مقامات ایرانی به این ۲ کشور می‌توان به همراهی هیئت تجاری باشد تا بتوانیم سهم بیشتری از بازار ۲ کشور داشته باشیم.   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی قوه قضاییه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی قوه قضاییه سفر آیت الله رئیسی عضو اتاق بازرگانی تسریع در ترخیص ۲ کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۹۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری زنجان با سوریه

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین اتاق بازرگانی زنجان و شرکت smart investments سوریه که در زمینه تولید و صادرات و واردات زیتون فعال هستند، نیز منعقد شد.

صمد یوسفی‌اصل در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان که با برپایی غرفه در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی، ایران اکسپو (Iran Expo 2024) و با در نظر گرفتن محوریت نمایشگاه و زنجیره‌های ارزش راهبردی صادرات‌محور در حال برگزاری است، استان زنجان توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشته است.

وی افزود: آنچه که امروز در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ به‌چشم می‌خورد، این حقیقت روشن و انکارناپذیر است که بخش‌خصوصی کشور با تجربه و دانشی که از آن برخوردار و در حال ارتقای آن نیز است، به‌شرط وجود زیرساخت‌ها و سیاست‌گذاری‌های مطلوب موجب گسترش همکاری‌های تجاری خارجی و توسعه فضای اقتصادی کشور می‌شود.‌

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان، حضور اتاق بازرگانی زنجان به‌عنوان نماینده بخش‌خصوصی استان در نمایشگاه‌ها بویژه اکسپو را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در گام اول نیاز داریم، زبان و اهداف برگزاری نمایشگاه‌ها را درک و به‌درستی تفسیر کنیم و در گام بعد با ایجاد یک ارتباط و ساختار منطقی و اصولی، پتانسیل‌های واقعی استان را در کنار چالش‌ها به عرضه بگذاریم.

وی همچنین رویکرد این دوره از نمایشگاه را هوشمندانه دانست و افزود: ما در این نمایشگاه می‌آموزیم چگونه به‌طور موازی از توانایی‌ها و ضعف‌هایمان صحبت کنیم و نتیجه و دستاورد نیز، آموختن راه‌های تبدیل تهدیدها به فرصت و تقویت ضعف‌ها است.

یوسفی‌اصل با اشاره به اینکه یکی از دو زنجیره ارزش استان، متعلق به زیتون است و بر اساس محوریت این نمایشگاه نیز، این محصول کشاورزی به خوبی در غرفه استان زنجان در حال معرفی شدن است، افزود: خوشبختانه غرفه استان زنجان با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و تاجران بسیاری از کشورها از جمله چین، الجزایر، سوریه، ترکیه، عراق، روسیه و افغانستان در غرفه استان حضور پیدا کردند و بر اساس مذاکرات صورت‌گرفته، تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین اتاق بازرگانی زنجان و شرکت smart investments سوریه که در زمینه تولید و صادرات و واردات زیتون فعال هستند، نیز منعقد شد.

به گزارش ایمنا، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صادراتی کشور تا دوازدهم اردیبهشت در نمایشگاه بین‌المللی تهران ارائه خواهد شد.

کد خبر 749239

دیگر خبرها

  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۷۶ تانکر سوخت‌رسان
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری زنجان با سوریه
  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 
  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است
  • موضوعات مشترک کشور‌های عضو ACD پیگیری شود
  • اثرگذار بودن برگزاری نشست‌ها درتوسعه همکاری‌های تجاری
  • موضوعات مشترک کشورهای عضو ACD پیگیری شود
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • تعطیلی پنج‌شنبه‌ یا شنبه؛ کدام یک برای تحقق «شعار سال» سودمند است؟