Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: ‌امروز شاهد نفوذ دلالان در شبکه توزیع کالاها و محصولات کشاورزی و باغی هستیم که این مسئله باعث افزایش بیش از احد این اقلام مصرفی مردم شده است. 

وی افزود: بهترین راهکار برای جلوگیری از مسئله این است که دولت زمینه عرضه محصولات باغی و کشاورزی به بازار را توسط کشاورزان فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این کار با همراهی اصناف و شهرداری‌ها به خوبی قابل انجام است و در بعد نظارتی از ظرفیت بسیج می‌توان برای کنترل بازار استفاده کرد و این کاری است که به سهولت قابل انجام خواهد بود. 

راستینه خاطرنشان کرد: نفوذ دلالان در بازار توزیع محصولات کشاورزی باعث شده تا هم کشاورزان به ناچار با قیمت نازلی محصولاتشان را بفروشند و هم مردم با قیمت بسیار بالایی این محصولات را خریداری کنند. 

وی افزود: استان چهارمحال و بختیاری یکی از قطب‌های تولید بادام در کشور است، اما زمینه صادرات این محصول فراهم نمی‌شود که اگر این کار انجام می‌شد، با توجه به قیمت بالای ارز، منافع خوبی عاید کشور و کشاورزان می‌شد. 

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عدم فراهم آوردن بستر صادرات بادام تولیدشده توسط بخش بازرگانی وزارت صنعت باعث شد تا کشاورزان به ناچار با قیمت بسیار پایینی بادام خود را به دلالان بفروشند و ما شاهدیم که این بادام‌ها نه صادر شد و نه به بازار داخلی عرضه شد و قیمت این محصول در بازار داخلی هم بسیار بالاست.

راستینه خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین وظایف بخش بازرگانی است که بین بازار داخلی و محصولات صادراتی تعادل ایجاد کند که این کار نمی‌شود و ما شاهد هستیم که یک محصول را به طور فراوان در بازار و با قیمت بسیار پایین عرضه شده و یکبار هم شاهد هستیم که یک محصول در بازار نایاب می‌شود. 

وی افزود: اگر وزیر صنعت در این هفته چاره‌ای برای وضعیت بازار نیندیشد، ما در هفته آینده از ابزارهای نظارتی خود درباره قیمت کالاها و به ویژه محصلات باغی و کشاورزی استفاده خواهیم کرد و وزیر را برای ارائه توضیح به مجلس فراخواهیم خواند. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: احمد راستینه نماینده مردم شهر کرد در مجلس بازار میوه میوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۹۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 

ایسنا/خراسان رضوی مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه درصد کشت بهاره نسبت به کل سطح زیر کشت ۴۱ درصد است، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال میزان تولید محصولات بهاره خراسان رضوی سه میلیون و ۷۰۰ هزار تن است.

حمید حاجی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به تفکیک، سطح زیر کشت محصولات کشاورزی بهاره در خراسان رضوی شامل ۲۰ هزار هکتار چغندر قند، ۲۲ هزار هکتار ذرت علوفه‌ای، ۲۱ هزار هکتار پنبه، سبزی و صیفی و محصولات جالیزی ۵۰ هزار هکتار و یونجه ۳۰ هزار هکتار است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به تأثیر خشکسالی بر وضعیت زراعت استان عنوان کرد: میانگین بارندگی از ابتدای سال زراعی تاکنون ۱۱۷ میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته است اما نسبت به میانگین طولانی‌مدت شاهد کاهش ۳۰ درصدی بارش‌ها هستیم، لذا این کاهش بارندگی ۲۵ درصد خسارت کاهش محصول در شرایط نرمال را به همراه دارد.

حاجی‌نژاد مهمترین مشکلات بخش زراعت را خاموشی چاه‌های کشاورزی، تداوم خشکسالی و اعلام دیرهنگام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی عنوان کرد و گفت: باید با توجه به وضعیت منابع آبی استان و خاموشی چاه موتورهای کشاورزی به سمت روش‌های نوین آبیاری و افزایش بهره‌وری حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی کشاورزان باید از سطح موجود تولید را افزایش دهند و الگوی کشت خود را محصولات کم‌آب‌طلب با درآمد اقتصادی بالا قرار دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • زمینه جذب تسهیلات از بازار سرمایه باید فراهم شود
  • افزایش مشارکت مردم در ساخت مسکن با تکیه بر عرضه زمین و پرداخت تسهیلات به آن‌ها
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • رئیسی خواستار فراهم کردن زمینه حضور گسترده‌تر مردم در انتخابات مجلس شد
  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس