Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک سال از ورود شیوع کرونا به کشور ایران و بالاخص به استان کردستان می گذرد، ویروسی که ناشیانه، آشیانه بسیاری از مردم را به طریق‌های مختلفی به هم ریخت و بسیاری از مردم را به فقر دچار کرد و بودند مردانی که جانانه به میدان آمدند تا از رنج و مشقت مردم در برابر این هجمه بکاهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، یک سال از ورود شیوع کرونا به کشور ایران و بالاخص به استان کردستان می گذرد، ویروسی که ناشیانه، آشیانه بسیاری از مردم را به طریق‌های مختلفی به هم ریخت و بسیاری از مردم را به فقر دچار کرد، اما به محض فرمایشات گهربار مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بحث کمک مونانه کشور را در برگرفت و سپاه به یاری مردم و نیازمندان شتافت و تا به الان در مرحله های مختلفی به یاری مردم آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند سایه کرونا تلخ و سنگین است اما حکایت در این گوشه جهان بسیار متفاوت و بر مدار مهربانی قرار گرفته است، سفره مهربانی به وسعت دل‌های آسمانی در گوشه و کنار کشور برپا شده است، همه دست به دست هم داده‌اند، فرقی ندارد غنی هستند یا نیازمند همه در این خوان رحمت و مهربانی سهیم شده‌اند.

قرار است مرحله ی جدید دیگری از کمک های مومنانه با توزیع ۵ هزار بسته معیشتی و ۱۵۳ جهیزیه و ۵۰ هزار ماسک در استان کردستان رقم بخورد تا دردی از دردمندان به خاطر ویروس کرونا دامن مردم را نگیرد.

ماموستاهای اهل سنت کردستان بار دیگر بر این اقدام مثبت سپاه تحسین گفتند و اعلام کردند که این یک اقدام خداپسندانه است.


اقدامات سپاه در راستای کمک مومنانه یک اقدام خداپسندانه و الهی است

ماموستا امین راستی امام جمعه موقت سنندج در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت:  فقر در هر منزلی که باشد ایمان وجود ندارد لذا باید کاری کرد و به یاری نیازمندان شتافت تا فقر در جامعه ای نمایان نشود چرا که دستگیری و حمایت از فقرا از اصول سیره اهل بیت(ع) است لذا کرونا در کنار آسیب‌هایی که به اقشار ضعیف جامعه وارد کرد، تأثیرات مثبت زیادی هم از جمله نمایان شدن جوهره ایمان، یکدلی، سخاوت، انسجام، وحدت و همبستگی مردم شیعه و سنی در رزمایش کمک مومنانه  که به دنیا نشان داد که همه با هم هستیم.

وی گفت: سپاه در کمک مومنانه  بار دیگر همانند تمام اقدامات مثبتش« یکدلی، عطوفت و مهربانی» خود را به نمایش گذاشت و این امر خداپسندانه را بارها و بارها ادامه داد.

ماموستا راستی از سپاه به عنوان نهادی انقلابی و همیشه در عرصه نام برد و افزود: سپاه در تمام فراز و نشیب‌ها در صحنه حضور دارد و در کمک به فقرا و کسانی که مددخواهی کرده‌اند پیشتاز بوده است.

این عالم برجسته اهل سنت سنندج یادآور شد: تزریق امید به زندگی نیازمندان و درس عملی همدلی است افزود: به راستی دستور مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش مواسات و کمک مومنانه دستوری است که فرهنگ اسلام به این امر تاکید دارد.

 


رزمایش کمک مومنانه نمونه ای از همدردی و انسانیت مردم ایران در حق یکدیگر است

 ماموستا مصطفی شیرزادی امام جمعه شهرستان مریوان در گفتگو با خبرنگار کُردتودی،  اظهار داشت: در دین مبین اسلام به لزوم برطرف کردن فقر از جامعه توجه ویژه ای شده است و در این روزها که ویروس منحوس  کرونا بر کشور سایه انداخته است وظیفه ی هر مومنی است که با دستگیری از نیازمندان جامعه جهت  در رفع مشکلات معیشتی آنان گام بر دارد.

 وی عنوان داشت: بسیاری از کسبه این روزها در شرایط بسیار بد اقتصادی قرار گرفته اند تا جایی که کرونا دیگر رمقی برای آنان باقی نگذاشته است.

ماموستا شیرزادی عنوان نمود: خوشبختانه مردم خیر و نیکوکار کشورمان در کنار، نیروهای مسلح اعم از سپاه و بسیج در خط مقدم این رزمایش بوده اند و به تناسب احتیاجات مردم در رفع مشکلات آنان برآمدند.

 وی عنوان داشت:مردم در رزمایش مواسات و همدلی و کمک مومنانه به صحنه آمده و هر آنچه در توان داشتند، در طبق اخلاص گذاشتند و به همه مردم جهان ثابت کردند که در روزهای سخت هرگز برادران خود را به فرموده قرآن و فرمایش مقام معظم رهبری فراموش نخواهند کرد.

ماموستا شیرزادی در ادامه با اشاره به رزمایش کمک های مومنانه اظهار داشت: امیدواریم آسیب دیدگان از کرونا، در جهت این رزمایش ها، تنگناهای معیشتی را پشت سر بگذارند.


 
سپاه یکی از شاخه های تنومند و باصلابت نظام جمهوری اسلامی است

ماموستا یدالله محمدی در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: در اوایل انقلاب اولین حرکتی که از طرف حضرت امام خمینی (ره ) صورت گرفت تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود چرا که به خوبی می دانست که سپاه یکی از شاخه های تنومند و باصلابت نظام جمهوری اسلامی خواهد بود.

وی افزود: سپاه در هر زمان و درهر برهه ای از تاریخ مردم ایران و مردم مستضعف جهان را زیر پرچم خوقرار داده  و همواره دست از مساعدت مردم در همه عرصه ها نخواهند کشید.

این ماموستای اهل سنت عنوان داشت: سپاه امروز درعرصه ی کمک مومنانه و در جهت رفع نیازمندانی که درگیر ویروس کرونا شده اند وارد عمل شده است و به لطف خدا توانسته است در این باره به مانند ستاره بدرخشد و در واقع سپاه پاسداران ضمانت گر ارزش های این انقلاب است.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی، همگی در معرض یک امتحان الهی قرار داریم عنوان داشت : خوشبختانه امروز در راستای فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اجرای رزمایش مواسات، همدلی و کمک‌ مومنانه به نیازمندان و فقرا، شاهد حرکت‌های خوبی در این زمینه هستیم.

وی در ادامه با توصیه به مردم تصریح نمود: جمع آوری کمک های خیرخواهانه و دستگیری از نیازمندان از کارهای ارزشمند در عرصه اجتماعی است که می تواند در این شرایط سخت  درد آسیب دیدگان را تسکین بخشد.

ماموستا محمدی افزود: مردمان ایران زمین در طول تاریخ همیشه مردمانی از جنس سخاوت  و مهربانی بودند و در هر شرایطی که بوده پشت همدیگر را رها نکرده و همواره در کنار هم بوده اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بسیاری از مردم کمک مومنانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۰۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود ما نیست | وقتی می پرسم آیا اقدام بیشتر علیه سپاه ضروری است، پاسخ منفی است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس گفت: افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی باعث قطع روابط دیپلماتیک با ایران شده و به سود انگلیس نیست.

وی افزود: وقتی از پلیس، سرویس‌های اطلاعاتی و دیگران می‌پرسم که آیا اقدام بیشتر علیه سپاه ضروری است، پاسخ منفی است.

کد خبر 848563 منبع: تسنیم برچسب‌ها دفاع - سپاه پاسداران ایران و انگلیس خبر ویژه

دیگر خبرها

  • اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است
  • تقدیر بانوان از نیروی انتظامی کردستان در راستای اجرای طرح نور
  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم
  • همه وظیفه داریم در راستای کاهش سوانح اقدام کنیم
  • ایجاد ایست‌کار، گامی در راستای حفظ شان و منزلت کارگران
  • اهمیت توجه به خودشفقتی در چیست؟
  • شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود ما نیست | وقتی می پرسم آیا اقدام بیشتر علیه سپاه ضروری است، پاسخ منفی است
  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم است