Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاد تربیتی چهره به چهره و چکامه استان زنجان در دومین گردهمائی مجریان طرح تربیتی چهره به چهره و طرح چکامه، در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، گردهمائی و دوره آموزشی مسئولین طرح تربیتی چهره به چهره و چکامه با حضور حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فرهنگی، دینی 15 اسفندماه امسال برگزار و از ستاد استان زنجان تقدیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول طرح تربیتی چهره به چهره و چکامه استان زنجان گفت: طرح چهره به چهره و چکامه با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان امور اجتماعی وزارت کشور و موسسه ترویج فعالیت های قرآنی به منظور تحقق برنامه های خود با هدف نقش آفرینی در پیشگیری از گسترش آسیبهای اجتماعی در جامعه و با اتکاء به فرمایشات مقام معظم رهبری( مد ظله العالی ) مبنی بر اینکه «همۀ دستگاه ‌ها باید وسط میدان بیایند، همۀ دستگاه‌ها باید نقش‌آفرینی کنند، برگزار شد.

حجت الاسلام دوست علی محمدی افزود : در استان زنجان 45 حلقه تربیتی چهره به چهره و 9 حلقه تربیتی چکامه به صورت آزمایشی در سال ۹۹ در محلات هدف زنجان، خصوصا در محلات اسلام آباد و شهداء با مشارکت کانون های فرهنگی هنری مساجد فعال تشکیل شده است.

 

وی گفت: رویکرد این طرح پیشگیری نوجوانان از بزهکاری و آسیب های اجتماعی با محوریت «خانواده و اعتیاد» می باشد و همچنین هدف نخست آن پیشگیری و توانمند سازی نوجوانان، جوانان و خانواده های آنها در برابر این آسیب ها می باشد لذا تلاش شده است ضمن انتخاب مربیان متعهد مجرب به ویژه مربیانی که در طرح چهره به چهره فعالیت می نمایند نسبت به توانمند سازی آنها در حوزه آسیب های مرتبط با خانواده و اعتیاد از طریق آموزش های لازم اقدام گردد.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: از اینرو هر یک از مربیان درحلقه های مربوطه ضمن توانمند سازی جوانان درحوزه های اعتقادی، معرفتی، اجتماعی و آسیب های پیرامونی به ویژه اعتیاد و در صورت مشاهد هرگونه ناهنجاری در میان مربیان، مراتب با هماهنگی مربی به مشاورین متخصص که در کنار هر حلقه قرار دارند معرفی تا در صورت امکان مشکل مرتفع و در غیر اینصورت به مراجع درمانی مسئول معرفی گردند.

 

 این مقام مسئول اظهار کرد: اجرای این طرح در شش ماهه دوم سال جاری با رعایت پروتکل های بهداشتی منطقه ای و همچنین بهره گیری از فضای مجازی آغاز گردیده است، از این رو به منظور ارتقاء اثربخشی و ایجاد هم افزایی در فعالیت های مجریان استانی این طرح و همچنین به منظور هماهنگی، تبیین تفصیلی طرح و دستورالعمل های مربوطه، رفع ابهامات مجریان طرح و توانمند سازی هرچه بیشتر آنها ضمن دعوت از مجریان دو طرح ملی چکامه و طرح چهره به چهره با رعایت پروتکل های بهداشتی نسبت به برگزاری نشست مجریان درگروههای ۵ تا ۷ نفره و برگزاری یک دوره آموزشی اقدام شد.

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: حجت الاسلام والمسلمین ارباب سلیمانی توانمند سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۰۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا خواجه ای گفت: مقاوم سازی اماکن روستایی و مناطق محروم استان در واقع همان پیشگیری قبل از وقوع حادثه و جلوگیری از خسارات و تلفات جانی و مالی در برابر سوانح طبیعی است.

وی ابراز کرد: سهمیه استان زنجان در زمینه تسهیلات مسکن روستایی در سال جاری ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره با اعتباری بالغ بر ۴,۰۲۵ میلیارد تومان اعتبار است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: در حال حاظر میزان مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان ۵۷ درصد است که با مقاوم سازی این تعداد، این میزان به ۶۷ درصد خواهد رسید که این جهش در سابقه بنیاد مسکن کم نظیر است.

خواجه ای تاکید کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن در شهرستان‌ها نیز نسبت به تکمیل پرونده‌های خود جهت دریافت تسهیلات اقدام کنند.

وی افزود: اقساط بازپرداخت تسهیلات جدید با نرخ سود پنج درصد، حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه خواهد بود، که متقاضیان پس از تشکیل پرونده در بنیاد مسکن، به بانک مربوطه جهت عقد قرارداد معرفی می شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان، از پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن روستایی از ۳۵۰ میلیون تومان به ۴۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: مهاجرت معکوس ظرفیت و تقاضا برای ساخت و ساز در روستاها را افزایش داده است و همین مساله باعث می شود تا همه ساله و طبق قانون ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی در کشور به متقاضیان پرداخت و هر سال نیز سقف آن افزایش یابد.

کد خبر 6098020

دیگر خبرها

  • ۳ هزار زنجانی به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)اعزام می شوند
  • ۳ هزار زنجانی به مراسم سالگرد امام راحل اعزام می شوند
  • فعالیت اورژانس اجتماعی در ۵ شهرستان زنجان
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • ۴ سالن ورزش دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • چهار سالن ورزشی دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند