Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@22:56:21 GMT

جزییاتی بیشتز از برگزاری جشنواره معلمان هنرمند

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۰۳۷۷

جزییاتی بیشتز از برگزاری جشنواره معلمان هنرمند

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به برگزاری جشنواره ملی معلمان هنرمند گفت: برگزاری مسابقات در اشکال و فرم‌های متنوع از دیرباز یکی از اهرم‌های ابراز وجود در جوامع بشری و به صورت سازمان یافته تر و منسجم در سازمان‌های آموزشی و تربیتی بوده و هست.

علی رمضانی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: دنیای پیچیده، شتابزده و توام با خمیرمایه‌های علمی امروز آنچنان ساختارها و سازمان‌های آموزشی و تربیتی را تحت تأثیر قرار می‌دهد که ضرورت بازبینی و به روز سازی مستمر برنامه‌ها و فعالیت‌های روزمره را امری بدیهی و لازم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های نظام آموزشی نوین و پیشرفته توجه جدی به نیازهای متنوع مخاطبان و تمهید مقدمات برای بروز و ظهور توانمندی‌ها و استعدادهای معلمان است. برگزاری مسابقات در اشکال و فرم‌های متنوع از دیرباز یکی از اهرم‌های ابراز وجود در جوامع بشری و به صورت سازمان یافته تر و منسجم در سازمان‌های آموزشی و تربیتی بوده و هست.

رمضانی بیان کرد: اوقات فراغت حین آموزش معلمان فرصتی است مغتنم برای برنامه ریزی، استعداد سنجی و تلاش برای بروز خلاقیت‌ها و ابتکارهای فرهنگی و هنری جامعه فرهنگیان، سوق دادن معلمان برای حضور در مسابقات و جشنواره‌های فرهنگی و هنری و عرضه توانمندی‌های خود، فرآیندی آموزشی تربیتی است که می‌تواند باعث ایجاد نشاط و شادابی بیشتر برای تاثیرگذاری آموزش باشد. مجموعه مسابقات فرهنگی و هنری نیز که در آموزش و پرورش ایران اسلامی در شکل نوین خود عمری بیش از سی و چند سال در بخش دانش‌آموزان دارد عرصه ای مهیا برای تضارب اندیشه‌های فرهنگی و هنری، بروز و ظهور استعدادها و شکوفایی توانایی‌های دانش‌آموزان در طول سالیان متمادی بوده و هنرمندان و فرهیختگان فراوانی را به جامعه ایران اسلامی هدیه کرده است.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: با بهره مندی از ظرفیت‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و با استناد به آیین نامه سال ۸۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصوبه پنجاه و چهارمین جلسه کمیسیون دائمی هیات امنای بنیادی ملی نخبگان (منطقی کردن و تعریف شاخص‌های علمی، استانداردسازی معیارها و فرایندهای شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای برتر هر بخش) و برنامه‌های ابلاغی سال ۹۹ وزارت آموزش و پرورش فعالیتهای فوق برنامه، با تأکید بر تقویت نقش تربیتی و مشارکت مؤثر مدیران و معلمان در تدوین و اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها) با تاکید بر کد فعالیت ۸ - ۲، جشنواره‌های فرهنگی و هنری معلمان هنرمند با رویکرد نوین و مبتنی بر آموزش مهارت و بر اساس آسیب شناسی های مکرر با نگاهی متعالی و به منظور توانمندی‌های بی نظیر جامعه فرهنگی و هنری معلمان همچنین جلب توجه نگاه نهادها و سازمان‌های همسو در عرصه‌های فرهنگی و هنری به بزرگترین رویداد فرهنگ و هنر در کشور همچنین تلاشی برای تسهیل مقدمات ارائه آثار فاخر فرهنگی و هنری معلمان به عنوان محصولات قابل استفاده و طراز جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

وی اهداف برگزاری جشنواره را  
۱ . جربان سازی و بستر سازی برای تولید و توسعه محتوای منطبق بر فرهنگ اسلامی، انقلابی، ملی و بومی
۲ . تقویت مبانی فکری، فرهنگی و هنری معلمان
۳ . ایجاد زمینه تحرک، پویایی، شادابی و نشاط بیشتر معلمان از طریق رقابت‌های سازنده و تعالی بخش
۴ . ایجاد فضای همدلی، هم افزایی، تعامل فرهنگی و اجتماعی و تبادل دانش و مهارت بین معلمان
۵ - شناسایی معلمان علاقه‌مند به فعالیت‌های فرهنگی و هنری و ایجاد بسترهای لازم برای ارتقای دانش، بینش و مهارت‌های آنان
۶ - ارج گذاری و معرفی توانمندی‌ها و مهارت‌های علمی، ادبی و هنری معلمان
۷ - توسعه و تعمیق فعالیت‌های جمعی و گروهی و جذب حداکثری معلمان در فعالیت‌های فرهنگی و هنری
۸ - فراگیر سازی و مردمی کردن فعالیت‌های فرهنگی و هنری معلمان
۹ - استفاده از ظرفیت معلمان هنرمند در راستای اهداف برنامه درس ملی و فعالیت‌های تربیتی
۱۰ - تکریم و نکوداشت معلمان هنرمند به عنوان سرمایه‌های معنوی و ارزشمند نظام تعلیم و تربیت؛ اعلام کرد.

رمضانی شرکت کنندگان این جشنواره را معلمان تمام دوره‌های تحصیلی شاغل در آموزش و پرورش (رسمی، پیمانی، قراردادی، حق التدریس)، تمامی کارکنان و کارشناسان اداری، مدیران، معاونان، مربیان، مشاوران تربیتی تحصیلی و شغلی نیز شامل هستند، همچنین معلمان مدارس غیر دولتی که در سال جاری در مدارس غیر دولتی شاغلند، اعلاک کرد.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش نمایه رشته‌های جشنواره را رشته‌های آفرینش‌های ادبی، رشته‌های نقد ادبی و هنری، رشته‌های رسانه و فضای مجازی، رشته‌های هنرهای آوایی، رشته‌های هنرهای نمایشی و رشته‌های هنرهای تجسمی عنوان کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره معلمان هنرمند آموزش و پرورش فرهنگی و هنری معلمان وزارت آموزش و پرورش فرهنگی و هنری معلمان هنرمند توانمندی ها فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۰۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟

بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش امسال حقوق معلمان حق التدریس دوبرابر افزایش خواهد یافت. به گزارش اقتصاد آنلاین، حقوق معلمان آموزش و پرورش از موضوعات مهمی است که در صدر اخبار قرار دارد. میزان حقوق دریافتی فرهنگیان به عوامل مختلفی از جمله امتیاز رتبه بندی، سابقه کار، مدرک تحصیلی و ... بستگی دارد. این روز‌ها افزایش دوبرابری حقوق بخشی از معلمان تبدیل به خبر داغ رسانه‌ها شده است؛ اما حقوق کدام معلمان تغییر می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بر اساس اعلام آموزش و پرورش افزایش دو برابری حقوق شامل معلمان حق‌التدریس خواهد شد و بر اساس آن نرخ‌های کنونی تدریس ساعتی تا میزان دو برابر افزایش خواهد یافت. در آموزش و پرورش عده‌ای به صورت حق‌التدریس مشغول به کار هستند بر اساس آخرین اعلام این وزارت خانه حقوق معلمان حق التدریسی با مدرک کاردانی در ازای هر یک ساعت تدریس ۱۸ هزار تومان، میزان حقوق معلمان حق التدریسی با مدرک کارشناسی در ازای هر یک ساعت تدریس ۲۰ هزار تومان، میزان حقوق معلمان حق التدریسی با مدرک کارشناسی ارشد در ازای هر یک ساعت تدریس ۲۳ هزار تومان و میزان حقوق معلمان حق التدریسی با مدرک دکتری تخصصی و حرفه‌ای در ازای هر یک ساعت تدریس ۲۳ هزار تومان است. این ارقام همواره با اعتراض معلمان حق‌التدریس مواجه بوده است به طوری که آموزش و پرورش افزایش حقوق دو برابرای معلمان حق التدریس را در دستور کار قرار داده است.

در همین رابطه علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به موافقت سازمان اداری و استخدامی با افزایش مبلغ حق‌التدریس، از افزایش دوبربرای حقوق این معلمان خبر داد.

وی در این باره گفته بود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

یکی از موضوعات دیگر در آموزش و پرورش کمبود معلم است که بنابر اعلام سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با افزایش میزان حقوق احتمال ضریب به اشتغال معلمان برای اضافه تدریس بیشتر می‌شود که می‌تواند نیاز‌های آموزش و پرورش برای تدریس را تامین کند.

همچنین سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد. بر این اساس حقوق معلمان رسمی با توجه به افزایش حقوق کارمندان محاسبه خواهد شد، اما مبلغ اضافه تدریس و حقوق معلمانی که فقط به صورت حق التدریس در آموزش و پرورش مشغول به کار هستند افزایش دو برابری خواهد یافت.

دیگر خبرها

  • معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • «آرامش در سکوت» هنرمند ناشنوا برپا می‌شود
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان