Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به نامه ۱۴۰ قانونگذار آمریکایی مبنی بر ایجاد توافقی فرابرجامی با ایران واکنش نشان داد.

خبرگزاری میزان - به تازگی ۱۴۰ قانونگذار آمریکا از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه این کشور از دولت بایدن درخواست کرده اند که به دنبال اجماعی دوحزبی باشد.

این نمایندگان تاکید کردند که این اقدام باید به منظور حصول توافقی جامع با ایران در دستور کار قرار گیرد که در آن نه تنها به مسئله هسته‌ای بلکه به «مشکلات امنیت ملی آمریکا» رسیدگی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نامه که به آنتونی بلینکن ارسال شده به امضای ۷۰ عضو از حزب جمهوری‌خواه و ۷۰ عضو دیگر از حزب دموکرات رسیده است و آن‌ها خواستار حصول توافق یا مجموعه توافقاتی با ایران شده‌اند.

«ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، به این نامه واکنش نشان داده و مدعی شد «این نامه با رویکردی که واشنگتن در قبال ایران اتخاذ کرده سازگاری دارد.»

بیشتر بخوانید: قانونگذاران آمریکایی بدنبال دستیابی به توافق جامع با ایران وزارت خارجه آمریکا: در انتظار پیشنهاد سازنده تهران درباره برجام هستیم

وی مدعی است «گام نخست پایبندی در برابر پایبندی است و سپس تلاش خواهیم کرد تا مفاد توافق با ایران بیشتر شود.»

در همین حال دولت جدید آمریکا به ریاست جمهوری «جو بایدن»، نخستین تحریم‌ها علیه ایران را اعمال کرد؛ «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا دیشب از تحریم ۲ نفر از مقامات سپاه پاسداران خبر داد.

بر اساس گزارش رویترز، بلینکن با مطرح کردن ادعا‌های واهی حقوق بشری، این ۲ مقام سپاه پاسداران را به فهرست تحریم‌های آمریکا افزوده است.

در همین حال شبکه الجزیره گزارش داد که ۲۱ نفر از قانون گذاران حزب جمهوری خواه با ارائه طرحی هرگونه اقدام برای لغو تحریم‌های ایران از سوی دولت این کشور را مشروط به بررسی کنگره کردند.

این قانونگذاران در طرح خود مدعی شدند «کنگره باید در اقدامی پیش دستانه در راستای بررسی تلاش‌های جو بایدن برای تعامل با ایران، اقدام کند.»

 

انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات بین الملل برجام

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا تحولات بین الملل برجام خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۰۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت مقام سابق موساد از «زیرساخت باور نکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران»

به گزارش جام جم آنلاین، رئیس سابق بخش جنگ اقتصادی در سازمان جاسوسی موساد افزود: طی سال‌های متمادی با هماهنگی قاسم سلیمانی، ایرانی‌ها زیرساختی باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ ها و انتقال پول به سراسر دنیا ایجاد کردند.

وی ادامه داد: تحریم‌ها علیه ایران تا اندازه زیادی بی‌اثر بوده‌اند زیرا آنها تنها اعلام شده‌ و هرگز اجرا نشده‌اند. 

لووی اضافه کرد: بسیاری از کشورها در دنیا احساسشان این بود که تحریم‌های آمریکا انگیزه‌های سیاسی دارند.در صدر آنها کشورهای اروپایی قرار داشتند که احساسشان این بود که آنها بابت تجارت با ایران تحت فشارهای شدید قرار می‌گیرند و حتی مجازات می‌شوند در حالی که آمریکا هیچ تحریمی علیه برخی کشورهای دیگر مانند قطر که در آنجا منافع دارد اعمال نمی‌کند.

دیگر خبرها

  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران
  • مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
  • روایت مقام سابق موساد از «زیرساخت باور نکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران»
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم