Web Analytics Made Easy - Statcounter

رتبه‌بندی دانشگاهی جهانی کیو اس به اختصار QS یک نظام رتبه‌بندی دانشگاهی است که هر سال توسط شرکت کاکارلی سیموندز منتشر می‌شود. بر اساس آمار جدید این دانشگاه، رتبه دانشگاه‌های ایرانی در ۳ زمینه مهندسی- فناوری، علوم زیستی- پزشکی و علوم طبیعی ارتقا یافته است. خبرگزاری میزان _ روزنامه کیهان نوشت: محمدجواد دهقانی از حضور رو به رشد دانشگاه‌های ایرانی در رتبه‌بندی موضوعی «کیواس» خبر داد و گفت: ۱۵ دانشگاه ایرانی در ۱۷ حیطه موضوعی حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به نقل از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: پایگاه رتبه‌بندی کیو‌اس (QS) یازدهمین دوره رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه‌های جهان را منتشر کرد.   وی افزود: در این رتبه‌بندی موضوعی، ۵ حوزه کلی و ۵۱ موضوع خاص ارزیابی شده‌اند. از کشور ایران ۱۵ دانشگاه در ۱۷ حوزه موضوعی حضور دارند.   دهقانی گفت: رتبه‌بندی کیواس یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی است که توسط مؤسسه کاکارلی سیموندز انگلستان صورت می‌گیرد و یکی از رتبه بندی‌های مهمی که این پایگاه به صورت سالانه انجام می‌دهد ارزیابی و سنجش دانشگاه‌ها در حوزه‌های موضوعی مختلف است.   وی افزود: رتبه بندی موضوعی کیواس بر اساس چهار شاخص بررسی شهرت دانشگاه، ارزیابی کارفرمایان، تعداد استناد‌ها به ازای هر مقاله و h-index صورت می‌پذیرد و این شاخص‌ها هر کدام با وزنی متناسب با هر حوزه موضوعی، جهت معرفی بهترین دانشگاه‌ها مشخص می‌شوند.   سرپرست ISC اظهار داشت: بخشی از اطلاعات مورد نیاز رتبه بندی موضوعی کیو‌اس از طریق پایگاه استنادی اسکوپوس و بخش دیگر نیز از اطلاعات حاصل از نظرسنجی‌ها به دست می‌آید.   دهقانی اظهار داشت: رتبه‌بندی کیواس در سال ۲۰۲۱ میلادی دانشگاه‌های برتر دنیا را در ۵۱ حوزه موضوعی در قالب ۵ حیطه کلی علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم زیستی و پزشکی، علوم اجتماعی و هنر و علوم انسانی مورد رتبه‌بندی قرار داده است.   سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: در رتبه‌بندی که در ۵ حیطه کلی علوم طبیعی؛ مهندسی و فناوری؛ علوم زیستی و پزشکی؛ علوم اجتماعی و هنر و علوم انسانی صورت پذیرفته است، دانشگاه‌های ایران همانند سال ۲۰۲۰ در ۳ حیطه مهندسی- فناوری، علوم زیستی- پزشکی و علوم طبیعی دارای رتبه در بین دانشگاه‌های برتر دنیا شده‌اند که نتایج آن قابل مشاهده است.   دهقانی گفت: همانطور که در جدول دیده می‌شود، در حوزه کلی مهندسی و فناوری مانند رتبه‌بندی سال ۲۰۲۰ سه دانشگاه صنعتی شریف، تهران و صنعتی امیرکبیر حضور دارند که دو دانشگاه نسبت به سال پیش ارتقا رتبه بسیار خوبی داشته‌اند. دانشگاه صنعتی شریف توانسته است از رتبه ۲۲۱ به ۱۷۸ و دانشگاه صنعتی امیرکبیر از رتبه ۳۶۱ به ۳۴۵ ارتقا پیدا کند و همچنین در این حوزه در این رتبه‌بندی دانشگاه علم و صنعت توانسته در بازه رتبه‌ای ۵۰۰- ۴۵۱ قرار بگیرد.   وی افزود: در حوزه کلی پزشکی و علوم زیستی مانند سال گذشته تنها دانشگاه علوم پزشکی تهران حضور دارد و در حوزه کلی علوم طبیعی مانند سال گذشته شاهد حضور دو دانشگاه هستیم. دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی شریف توانسته‌اند در این رتبه‌بندی حضور داشته باشند که دانشگاه تهران از بازه رتبه‌ای ۵۰۰-۴۵۱ به بازه رتبه‌ای ۴۰۱-۴۵۰ ارتقا یافته است.   دهقانی خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۲۱ ایران در ۱۷ حوزه موضوعی حضور دارد. این در حالی است که در سال ۲۰۱۶، دانشگاه علوم پزشکی تهران تنها دانشگاه از ایران بود که در حوزه موضوعی پزشکی با رتبه ۳۰۰-۲۵۱ قرار گرفت. حضور دانشگاه‌های ایران در سال ۲۰۱۷ از یک حوزه به ۸ حوزه و در سال ۲۰۱۸، به ۹ حوزه موضوعی و در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به ۱۳ حوزه موضوعی و در سال ۲۰۲۱ به ۱۷ حوزه موضوعی ارتقا یافت.   وی افزود: کسب رتبه برای اولین بار در موضوعات: مهندسی نفت، داروسازی، دانش زیست‌شناسی و مطالعات مدیریت کسب و کار که در سال ۲۰۲۰ در این موضوعات حضور نداشتند، نشان از رشد دانشگاه‌ها در این حیطه‌ها دارد. بیشتر بخوانید: پیشرفت‌ های علمی ایران و نگرانی نظام سلطه انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. برچسب ها: علم ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: علم ایران دانشگاه های ایران رتبه بندی موضوعی پایگاه استنادی دانشگاه صنعتی حوزه موضوعی علوم طبیعی دانشگاه ها علوم زیستی حوزه کلی کیو اس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۱۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)

رئیس جمهور در مراسم گرامی داشت روز معلم:نگاه رهبر فرزانه انقلاب به مسئله تربیت بسیار محوری است که در آموزش و پرورش به آن توجه می‌شود و باید این موضوع به دست توانای معلمان پیگیری شود. تلاش خواهد شد تا هیچ مدرسه‌ای خالی از مشاور و مربی نشود.

در تبلیغاتی که در باره رتبه‌بندی معلمان انجام شد، بیشتر موضوع معیشی معلمان مورد توجه قرار گرفت در صورتی که هدف رتبه‌بندی معلمان، افزایش شان و منزلت معلم، علم افزایی و کارایی بیشتر معلم است.

موضوع معیشتی در رتبه‌بندی معلمان جایگاه حداقلی دارد و هدف رتبه‌بندی این است فکر معلم از موضوع معیشت راحت شده و جایگاه و شان معلم برای تعلیم و تربیت حفظ شود.

 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رئیسی: تعلیم‌وتربیت اساسی برای ارتقا یک نسل است (فیلم) روایت جدید رئیسی از قطار پیشرفت (فیلم) رئیسی: فعالیت بنگاه‌داری توسط بانک‌ها ممنوع است (فیلم) با دستور رئیسی تولید پژو پارس ادامه پیدا می‌کند (فیلم)

دیگر خبرها

  • ۷۳ دانشگاه ایرانی جز برترین‌های دانشگاه‌های آسیا
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی دانشگاه بیرجند
  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • داروسازی ایران، حرکت به سوی آینده یا اسیر روندهای تکراری
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر
  • مطالبات رتبه بندی فرهنگیان گلستان تا خرداد ماه تسویه می شود
  • اقدامات آموزشی و رتبه بندی معلمان
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)