Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه ماینیچی ژاپن از برگزاری نشست مجازی رهبران چهار کشور ژاپن، آمریکا، استرالیا و هند در روز جمعه هفته جاری خبر داد.

 ماینیچی روز چهارشنبه اعلام کرد این اجلاس که تحت عنوان کشورهای عضو گروه کواد (Quad) برگزار می شود نخستین نشست بعد از روی کار آمدن جو بایدن رییس جمهوری جدید ایالات متحده آمریکا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشریه می افزاید: به نظر می رسد دیپلماسی در میان این چهار کشور در حال افزایش است زیرا دولت «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا تلاش می کند متحدان و شرکای دموکراتیک خود را برای مقابله با نفوذ قاطعانه چین در منطقه جمع کند.

بر اساس این گزارش، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در این مورد گفته است «اینکه رئیس جمهور بایدن این نشست را در ابتدای تعاملات چندجانبه خود قرار داده است، بیانگر اهمیتی است که ما برای همکاری نزدیک با متحدان و شرکای خود در اقیانوس های هند و آرام قائل هستیم.»

انتظار می رود مبارزه در مورد ویروس کرونا، همکاری اقتصادی و تغییرات آب و هوایی در اجلاس آنلاین بین بایدن، نخست وزیر ژاپن یوشیهیده سوگا، نخست وزیر استرالیا اسکات موریسون و نخست وزیر هند نارندرا مودی مورد بحث قرار گیرد.

وزارت امور خارجه ژاپن هم در یک بیانیه مطبوعاتی گفت که رهبران در مورد زمینه های همکاری برای حفظ آزادی کشتیرانی در منطقه اقیانوس های آزاد هند و آرام، بررسی فرصت های همکاری برای اطمینان از توزیع امن واکسن های ویروس کرونا نظرات خود را تبادل خواهند کرد.

در این اجلاس همچنین فرصتی برای تبادل نظر در مورد چالش های مربوط به زنجیره های تأمین، فن آوری‌های نوظهور و مهم، امنیت دریایی و تغییرات آب و هوایی فراهم خواهد شد.

کواد در سال ۲۰۰۴ در پاسخ به زلزله و سونامی اقیانوس هند به وجود آمد. تلاش ها برای احیای مجدد این گروه با تمرکز بیشتر بر پیش‌برد چشم انداز اقیانوس های ازاد هند و آرام و با حمایت از موضوعاتی مانند آزادی ناوبری و تمامیت ارضی، در سال های اخیر دیده شده است./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۱۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی از ناتوانی واشنگتن در رقابت یک‌تنه با حضور فزاینده چین در جزایر اقیانوس آرام سخن گفت.

بلینکن تاکید کرد که ایالات متحده حتی اگر به تنهایی توانایی رقابت با نفوذ فزاینده چین در این منطقه را نداشته باشد، می‌خواهد گزینه بهتری از چین را در اختیار جزایر اقیانوس آرام قرار بدهد.

وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: چین بر بسیاری از منطقه‌ها در جزایر اقیانوس آرام سیطره دارد و شاید مساحت این منطقه‌ها بیش‌تر از چیزی باشد که ما بتوانیم بر آن سیطره پیدا کنیم.

همچنین بلینکن به ابتکاری اشاره کرد که در دیدار سال گذشته میان «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا و «آنتونی آلبانیز» نخست‌وزیر استرالیا رسانه‌ای شد و بر اساس آن «گوگل» باید کابل‌های اینترنت را در اقیانوس آرام بکِشد تا کیفیت اینترنت در کشورهای دوردست بهتر شود.

سخنان بلینکن در حالی بیان می‌شود که پارلمان جزایر سلیمان پنجشنبه گذشته «جرمیا مانل» را به عنوان نخست‌وزیر این کشور انتخاب کرد. مانل از حامیان روابط نزدیک با چین است.

روابط نزدیک جزایر سلیمان و چین در خصوص مسایل امنیتی نگرانی ایالات متحده آمریکا و استرالیا را در پی داشته است.

کد خبر 6096423

دیگر خبرها

  • صدرنشین استرالیا قهرمان آسیا شد
  • همکاری ژاپن در بخش انرژی و آب افغانستان
  • نشست خبری جشنواره کتاب در حال برگزاری است
  • آمریکا به قطر: اگر رهبران حماس شروط آتش‌بس را نپذیرفتند، آن‌ها را بیرون کنید
  • بلینکن: به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند
  • نماهنگ/شریک جرم
  • امیرعبداللهیان وارد گامبیا شد | عکس
  • اعتراض و تجمع حامیان فلسطین در دانشگاه‌های استرالیا