Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@19:37:36 GMT

مجریان در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی سوء استفاده می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۲۱۵۲

مجریان در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی سوء استفاده می‌کنند

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی اظهار داشت: در اجرای اصل ۴۴ مجریان سو استفاده می‌کنند و در واقع درست اجرا نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: برخی از مدیران در اجرای این اصل مسائلی را ایجاد کردند که گمان می‌شد واگذاری‌ها در اصل ۴۴ ایراد دارد در حالی که قانون مربوط به آن هیچ مشکلی ندارد و تنها در اجرا دچار مشکل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از ضعف‌های اصل ۴۴ شناسایی شده است

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه برخی از ضعف‌های قوانین اصل ۴۴ شناسایی شده است، گفت: به تدریج در قوانین و مراحل دیگر اجرای اصل ۴۴ اصلاحاتی در مجلس دهم و یازدهم انجام شده است که برای نمونه در واگذاری‌ها باید طرفی که به آن واگذار می‌شود اهلیت داشته باشد.

وی ادامه داد: تا کنون اشکالات اصل ۴۴ با تلاش در مجلس به صورت سازوکار قانونی رفع شده اما بازهم شیوه اجرای آن در اختیار مجریان مربوطه است که باید به اجرای صحیح آن پایبند باشند.

حاجی دلیگانی برای بخش دیگری از این قانون که مربوط به بهبود فضای کسب و کار است، گفت: برای مقررات‌زدایی‌های دست و پاگیر کسب و کار و بهبود این فضا باید در کارگروه مربوطه ذیل وزارت اقتصاد به آن پرداخته شود.

کد خبر 5166386

منبع: مهر

کلیدواژه: اصل 44 قانون اساسی سیاست های اصل 44 مجلس شورای اسلامی حسینعلی حاجی دلیگانی خصوصی سازی شرکتها ویروس کرونا کرمانشاه بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا گرگان اردبیل شیراز انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات 1400 همدان عکس استانها شهرستان کرج اصل ۴۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۲۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حجت الاسلام پورخاقان در آئین تکریم و معارفه رئیس جدید سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان یزد افزود: قوام امنیت و اقتدار هر کشوری بستگی به سلامت نیرو‌های مسلح دارد که استان یزد نیز باتوجه به اینکه استان کم حادثه‌ای است، خوشبختانه نیرو‌های مسلح آن نیز نیرو‌های کم پرونده‌ای هستند.
وی ادامه داد: بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی، پیشگیری از وقوع جرم و صیانت و حفظ نیرو‌های مسلح از وظایف سازمان قضایی نیرو‌های مسلح است و اگرچه خدایی ناکرده نیرویی مرتکب جرم شود، در اجرای اصل ۱۷۲ قانون اساسی با آن برخورد خواهد شد.
همچنین در این مراسم غلامعلی دهشیری به عنوان رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان یزد معرفی و از خدمات مهدی تشکری در این سمت قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی
  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • بازگشت «خوش نمک» به تلویزیون با مجریان جدید
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است