Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، پروانه رضا قلیزاده روز چهارشنبه در آیین آغاز بکار محفل ادبی اداره کتابخانه‌های عمومی خلخال افزود: با راه‌اندازی محافل و کانون‌های ادبی در این کتابخانه‌ها از ظرفیت شعرا ، ادبا و نویسندگان استان برای دستیابی به اهداف توسعه فرهنگی استفاده خواهد شد.

وی اظهارکرد: استان اردبیل از اعصار گذشته نام‌آوران علمی و فرهنگی قابل‌توجهی داشته و شاعران و نویسندگان اردبیل در دوره‌های مختلف آثار برجسته‌ای از خود به یادگار گذاشته‌اند که می‌توان از این آثار در راستای توسعه فرهنگی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: محافل ادبی در مرکز و شهرستان‌های مختلف این استان برای تحقق اهداف و سیاست‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مبنی بر گسترش عدالت فرهنگی برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل همچنین با اشاره به ظرفیت کتابخانه‌های عمومی استان برای ارتقای شعر و ادب در جامعه امروزی افزود: نخستین محفل ادبی کتابخانه‌های عمومی اردبیل مردادماه امسال با عنوان شمس عطار اردبیلی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی بیان کرد: برگزاری مراسم تجلیل و زنده نگهداشتن یاد و نام شاعران تاثیرگذار در عرصه شعر و ادب نیز بخشی از برکات این محافل است که امیدواریم با بازگشایی کتابخانه‌ها و امکان فرصت تشکیل و فعالیت حضوری محافل در فضای کتابخانه‌های عمومی، اتفاقات خوبی در این عرصه رقم بخورد.

رضا قلیزاده با بیان اینکه بحث محافل ادبی در  کتابخانه‌های عمومی استان با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و ویدئوکنفرانس در شرایط کرونایی فعال‌سازی شده ، گفت: نباید از ظرفیت شعر در انتقال مفاهیم غافل شویم.

وی ادامه داد: حمایت از اشعار فاخر و ارزشمند در همه حوزه‌ها بویژه در حوزه تحکیم بنیان خانواده، آموزه‌های دینی، اعتقادات و باورها و مسائل اجتماعی روز، یک ضرورت است و می‌تواند در تثبیت و نهادینه شدن مفاهیم ارزشی و شکل‌گیری گفتمان‌های سازنده، اثرگذار باشد.

وی با تقدیر از زحمات کتابداران برای حفظ پویایی کتابخانه‌ها اظهارکرد: به همت دغدغه‌مندان ادبیات و اهالی فرهنگ و با رشد و شکوفایی محافل ادبی در همه کتابخانه‌های عمومی فضای تعاملی شایسته‌ای برای شکوفایی استعدادهای جوان و خلاق در این عرصه فراهم خواهد شد.

وی راه‌اندازی محفل ادبی در شهرستان‌های مختلف استان را  فرصت مناسبی برای شکوفایی استعدادهای جوان در زمینه هنر شعر و ادب دانست و افزود: با بهره‌گیری از تجارب ارزشمند شاعران و نویسندگان مجرب و جذب جوانان و نوجوانان علاقه‌مند، زمینه ارتقای بیش از پیش استان اردبیل در حوزه‌های علمی ، فرهنگی و ادبی فراهم شود.

میرزا رسول‌زاده ، دبیر محفل ادبی شمس عطار اردبیلی استان اردبیل نیز در این مراسم با بیان اینکه راه‌اندازی محافل ادبی در استان با هدف استفاده از ظرفیت نخبگان و پیشبرد اهداف فرهنگی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی صورت می‌گیرد، از اجرای محافل ادبی در سال جاری بصورت ملی و بین‌المللی خبرداد.

وی بیان کرد: با توجه به محدودیت امکان برگزاری محافل ادبی حضوری به علت شیوع ویروس کرونا ، برگزاری مستمر نشست‌های آنلاین و جذب قشرهای مختلف بویژه شاعران، نویسندگان، فعالان عرصه‌های فرهنگی و هنری، برنامه‌های محفل ادبی کتابخانه‌های عمومی در استان به صورت گسترده برگزار خواهد شد.

او به اشاره به سابقه تاریخی شاعران استان در ایجاد و ارائه آثار فاخر ادبی در حوزه‌های مختلف افزود: برخی از صاحبنظران معتقدند وجود تنوع آب و هوایی، طبیعی و شرایط ویژه اقلیمی در پرورش ذوق و قریحه انسان برای سرودن اشعار زیبا و دل‌انگیز تاثیر زیادی دارند و این استان از این تنوع بهره‌مند است.

برچسب‌ها خلخال استان اردبیل شعر طرح های ترویجی کتابخوانی ادبیات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال استان اردبیل شعر خلخال استان اردبیل شعر طرح های ترویجی کتابخوانی ادبیات اخبار کنکور کتابخانه های عمومی محافل ادبی استان اردبیل کتابخانه ها محفل ادبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۲۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام

ایسنا/ایلام مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: با وجود نیاز استان در مناطق روستایی و عشایری به کتابخانه سیار، ما فعلأ فقط یک کتابخانه سیار در استان داریم.

«سمیه حیدری» با حضور در ایسنا در این خصوص اظهار کرد: ما در استان کتابخانه سیار نداشتیم و یکی از ضروری‌ترین کارهای راه‌اندازی کتابخانه سیار بود، با مسئولان سپاه امیرالمومنین (ع) استان هماهنگی شد و یک خودرو متناسب در اختیار اداره کل کتابخانه‌های استان قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: برای تجهیز این کتابخانه سیار ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است و ۷ روستا در شهرستان ایلام را در ۵ روز هفته، پوشش می‌دهد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام افزود: با توجه به تعدد روستاهای استان و دسترسی نداشتن کتاب دوستان به‌خصوص دانش‌آموزان، افزایش تعداد کتابخانه ‌های سیار استان ضروری است.
حیدری گفت: تعداد زیادی روستا در شهرستان سیروان وجود دارد که نیازمند کتابخانه سیار هستند اما امکانات نداریم.
وی ابراز امیدواری کرد: رایزنی‌ها با مسئولان کشوری و استانی برای افزایش کتابخانه‌های سیار استان ادامه دارد.
انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • «شیخ اجلّ» یکی از چهار عنصر ادبی ایران است