Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خامه پرس، سناتور «باب منندز» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا می‌گوید که ممکن است در مورد زمان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان بازنگری صورت گیرد.

منندز معتقد است که طالبان به تعهدات خود در خصوص مفاد توافق‌نامه صلح با واشنگتن عمل نکرده و نظامیان خارجی باید حضور خود را در افغانستان تمدید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا در یک نشست خبری با اشاره به عدم پابندی طالبان به تعهدات خود بیان داشت که در مورد پذیرش روند صلح در افغانستان نگران است.

منندز اعلام کرده است که شخصاً بر این باور است که گروه طالبان به تعهدات خود در توافق‌نامه صلح با ایالات متحده آمریکا عمل نکرده است.

وی تاکید کرده اگر گزارش‌های اطلاعاتی نشان دهد که طالبان از پایبندی به تعهدات خود کوتاهی کرده باشند، ضرب‌الاجل خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تا اول ماه می، باید بازنگری شود.

گروه طالبان در توافق‌نامه صلح خود با واشنگتن، بر قطع روابط با گروه‌های تروریستی، کاهش خشونت‌ها و پیوستن به مذاکرات صلح بین‌الافغانی تعهد کرده بود.

کد خبر 5166338 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: باب منندز ایالات متحده امریکا افغانستان طالبان عراق ایالات متحده امریکا عربستان سعودی رژیم صهیونیستی فلسطین ایران سوریه روسیه افغانستان لبنان ویروس کرونا جنگ 2015 یمن برجام جو بایدن تعهدات خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۲۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل

منابع خبری گزارش داده اند طالبان سید نبی نبیل، دیپلمات‌ ارشد وزارت امور خارجه این گروه را بازداشت کرده‌اند.

این دیپلمات از خانه‌اش در منطقه شهرک مسعود از مربوطات ناحیه پانزدهم شهر کابل بازداشت شده است.

دلیل بازداشت نبیل که عضو حزب جمعیت اسلامی افغانستان نیز است، معلوم نیست.

‏سید نبی نبیل، باشنده اصلی روستای سنگ‌اتش ولسوالی فرخار ولایت تخار است و در حکومت پیشین، معاون سفارت‌های افغانستان در کویت و عربستان سعودی بود.

او در مقاومت اول یکی از افراد کلیدی احمدشاه مسعود نیز بود و پس‌ از به قدرت رسیدن دوباره طالبان در وزارت خارجه زیر اداره این گروه کار و در شهر کابل زندگی می‌کرد.

طالبان تا کنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید