Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@21:58:47 GMT

خانه تنیس در دل محله‌ ما

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۲۴۷۲

خانه تنیس در دل محله‌ ما

همشهری آنلاین _ زهرا بلندی:   خواسته‌هایی همچون ساخت مجموعه‌های تخصصی ورزشی و به کارگیری مربیان برجسته و خبره در محله‌هایی که در معرض آسیب‌های اجتماعی بیشتری قرار دارند نیز در زمره مطالبات همیشگی اهالی منطقه قرار می‌گیرد. افتتاح و بهره‌برداری از سومین خانه تنیس روی میز استان تهران در سالن ورزشی اوحدی منطقه ۱۹، اتفاق خوشی است که در این گزارش با جزئیات آن بیشتر آشنا می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بلوار مطهری چسبیده به دبیرستان اوحدی و دبستان کرباسی قرار گرفته است. سالن ورزشی که با هدف ارائه خدمات ورزشی به دانش‌آموزان منطقه ۱۹ زیر نظر اداره آموزش و پرورش ساخته شده بود، اما به دلیل مجهز نبودن به وسایل ورزشی و رشته‌ای خاص تاکنون استفاده خاصی از آن صورت نمی‌گرفت. رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۹ با اشاره به اینکه به پیشنهاد هیئت تنیس روی میز استان تهران، طی ماه‌های اخیر تجهیز این سالن ورزشی به میزهای تنیس و لوازم استاندارد مورد نیاز برای کسب مهارت در این رشته ورزشی و تبدیل آن به خانه تنیس روی میز انجام شده است، می‌گوید: «اکنون امکان استفاده از این فضا برای علاقه‌مندان به رشته تنیس روی میز به‌خصوص دانش‌آموزان منطقه ۱۹ فراهم شده است.

اولویت استفاده از این سالن از صبح تا ساعت ۱۷ برای دانش‌آموزان منطقه است و بعد از آن به‌صورت آزاد می‌تواند مورد استفاده دیگر علاقه‌مندان به این ورزش قرار بگیرد.» «هادی حنیف‌نیا» به ۵ میز تنیس که با فضاسازی صحیح در این سالن قرار گرفته‌اند، اشاره می‌کند و می‌گوید: «حضور مربیان متخصص هیئت تنیس روی میز در این خانه ورزشی فرصت خوبی برای دانش‌آموزان منطقه است و می‌تواند به‌زودی به یکی از بهترین سالن‌های تنیس روی میز استان تهران تبدیل شود.»
حنیف‌نیا به حضور دانش‌آموزی همچون «محمدامین صمدی» در تیم‌ملی تنیس روی میز اشاره می‌کند و می‌گوید: «دانش‌آموزان با استعداد زیادی در منطقه ما سکونت دارند. هدف از راه‌اندازی این مکان ورزشی در مرحله اول ارائه خدمات به دانش‌آموزان علاقه‌مند منطقه به این رشته و از سوی دیگر ترویج فرهنگ ورزش بین جوانان و تربیت حرفه‌ای علاقه‌مندان این رشته جذاب برای حضور در میادین ملی و بین‌المللی است.»

حمیدرضا صابری/ رئیس هیئت تنیس روی میز استان تهران  آماده تجهیز سالن‌های ورزشی متعدد

بهره‌برداری از سومین خانه تنیس روی میز استان تهران در مجموعه ورزشی اوحدی منطقه ۱۹ اتفاقی خوش برای اهالی جنوب شهر محسوب می‌شود. رئیس هیئت تنیس روی میز استان تهران با بیان این موضوع و با اشاره به اینکه مجموعه‌های شماره یک و ۲ به‌ترتیب در مناطق ۶ و ۱۷ قرار گرفته‌اند، می‌گوید: «هدف اصلی ما از راه‌اندازی سومین خانه تنیس روی میز در چنین فضایی، برقراری ارتباط محلی و همگانی کردن این رشته ورزشی است و برای تحقق آن باید به دل محله‌ها می‌آمدیم.» «حمیدرضا صابری» ضمن تشکر از همکاری خوب اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۹ می‌گوید: «ما آمادگی همکاری باسراهای محله، ادارات آموزش و پرورش، شهرداری و... دیگر مناطق را هم داریم.

از هر فضایی برای تجهیز تنیس روی میز استفاده خواهیم کرد تا شرایطی مطلوب برای مهارت‌آموزی نوجوانان و جوانان محله ایجاد کنیم.» صابری با بیان اینکه شکل‌گیری چنین مجموعه‌هایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش بسزایی خواهد داشت، می‌گوید: «خانه تنیس روی میز اوحدی از صبح تا پایان ساعت اداری با برنامه‌ریزی دقیق در اختیار دانش‌آموزان دختر و پسر منطقه قرار می‌گیرد و پس از آن عموم شهروندان با پرداخت مبلغی ناچیز می‌توانند از امکانات آن بهره‌مند شوند.» او از «محمدامین صمدی» به‌عنوان نماینده شایسته این رشته در این منطقه ۱۹ یاد می‌کند و می‌گوید: «با راه‌اندازی چنین فضایی امید است که به‌زودی دیگر استعدادهای این منطقه نیز شناخته شوند.»

مهرداد علی قارداشی/ رئیس فدراسیون تنیس روی میز  شکوفایی استعدادهای جنوب شهر

یکی از عواملی که باعث جذب خردسالان در رده سنی پایه به یک رشته ورزشی می‌شود نزدیکی محل سکونت‌شان به مجموعه‌های ورزشی و سهولت در آموزش این رشته‌هاست. رئیس فدراسیون تنیس روی میز استان تهران با اشاره به اینکه چنین امکاناتی بهانه خوبی برای رشد دانش‌آموزان به‌خصوص در روزهای کودکی خواهد بود، می‌گوید: «باتوجه به تراکم جمعیتی منطقه ۱۹ شکل‌گیری چنین فضایی تأثیر بسزایی در کشف استعدادهای دانش‌آموزان خواهد داشت. امیدوارم با افزایش همکاری اداره آموزش و پرورش تعداد سالن‌هایی از این دست با این ابعاد و چنین شکل بیشتر شود.» «مهرداد علی قارداشی» با یادآوری تعلق این مجموعه به اداره آموزش و پرورش می‌گوید: «در راه‌اندازی این مجموعه نگاه درآمدزایی وجود ندارد و رویکرد اصلی آن قهرمان‌پروری است.»

مجید احتشام‌زاده/ کاپیتان سابق تیم‌ملی تنیس روی میز امکانات بیشتر موفقیت راحت‌تر

«مجید احتشام‌زاده» کاپیتان سابق تیم‌ملی تنیس روی میز که یکی از ساکنان قدیمی منطقه ۱۹ است، با حضور در مراسم افتتاحیه خانه تنیس اوحدی می‌گوید: «افتتاح سالن‌های ورزشی به‌خصوص در رشته‌هایی خاص و با ارائه خدمات دولتی می‌تواند در رفع بسیاری از مشکلات تأثیرگذار باشد.» مسئول کمیته پیشکسوتان تنیس روی میز و کمیته فنی فدراسیون تنیس روی میز که افتخار قهرمانی آسیا را در کارنامه ورزشی‌اش دارد، با اشاره به اینکه در گذشته امکانات ورزشی منطقه محدود بود، می‌گوید: «آن روزها برای تمرین باید با تحمل شرایط سخت به مجموعه‌های موجود در مناطق دیگر می‌رفتیم، اما خوشبختانه طی چند سال اخیر با گسترش امکانات شرایط پیشرفت برای بچه‌های محله راحت‌تر شده است. افتتاح این خانه تنیس هم بهترین اتفاقی است که خوشحالی همه دوستداران این رشته را به همراه داشته است.»

محمدامین صمدی/ بازیکن تیم‌ملی تنیس روی میز تمرین در کنار بچه‌محل‌ها

«محمدامین صمدی» بازیکن ۱۵ ساله تیم‌ملی تنیس روی میز که در محله عبدل‌آباد منطقه ۱۹ ساکن است با بیان اینکه بهره‌برداری از چنین فضایی آن هم در محله‌ای با تراکم جمعیتی بالا شرایط استعدادیابی را فراهم می‌کند، می‌گوید: ‌ «پیش از این همیشه برای تمرین به سالن شماره ۲ در منطقه ۱۷ می‌رفتم. حالا به‌خصوص در روزهای سخت کرونا خیلی راحت‌تر می‌توانم در نزدیکی خانه‌ام به تمرین بپردازم.» دارنده مقام اول مسابقات نوجوانان و نونهالان ازبکستان از اشتیاقش برای افزایش تعداد بازیکنان تنیس روی میز منطقه ۱۹ در سطح ملی و جهانی یاد می‌کند و می‌گوید: «خیلی دوست دارم با فعالیت بیشتر در خانه تنیس منطقه سکونتم بتوانم بیشتر تجربیاتم را در اختیار بچه‌های محله‌ام قرار بدهم.»

کد خبر 589690 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش همشهری محله آسیب اجتماعی منطقه ۱۹

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش همشهری محله آسیب اجتماعی منطقه ۱۹ تنیس روی میز استان تهران تیم ملی تنیس روی میز اداره آموزش و پرورش دانش آموزان منطقه خانه تنیس روی میز هیئت تنیس روی میز راه اندازی چنین فضایی منطقه ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۲۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برگزیدگان مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون منطقه یک کشور

محمد یزدان‌پناه مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اعلام کرد که مسابقات تنیس روی میز کارکنان و اعضای هیئت علمی قهرمانی منطقه یک کشور(استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد) به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز برگزار شد.

به گفته وی، این دوره از مسابقات که به مناسبت سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز با حضور واحدهای بوشهر، یاسوج، ارسنجان، فیروزآباد، سپیدان، فسا، آباده و شیراز در سالن ورزشی پردیس دانشگاه آزاد شیراز برگزار شد.

مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس عنوان کرد: پس از انجام بازی‌های  دوره‌ای و انفرادی در مسابقات انفرادی علی کلینی از واحد شیراز اول شد، مجیدعباسی‌زاده از واحد ارسنجان به ذرتبه دومی رسید و امید موسائی از واحد شیراز و مجتبی عسکری از واحد فیروزآباد هم به‌طور مشترک به عنوان سومی دست پیدا کرد.

یزدان‌پناه بیان کرد: درمسابقات تیمی هم دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز به عنوان قهرمانی رسید، واحد ارسنجان دوم شد و واحدهای آباده و فسا به‌طور مشترک عناوین سومی را به دست آوردند و سرپرست فنی این دوره ازمسابقات هم علی کلینی بود.

وی افزود: نفرات برتر این دوره از مسابقات به مسابقات کشوری که در واحد تبریز برگزار خواهد شد اعزام می‌شوند.

مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در بخش دیگری از گفت‌وگو با خبرنگار آنا با اشاره به نتایج مسابقات بدمینتون کارکنان و اعضای هیئت علمی برادر منطقه یک دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در مسابقات انفرادی ولی نوذری از واحد ارسنجان اول شد، قباد حسن‌پور از واحد مرودشت دوم شد و محمد عسکری از واحد فسا و علیرضا رضائی از واحد ارسنجان به‌طور مشترک سوم شدند.

یزدان‌پناه همچنین نتایج بازی‌های تیمی مسابقات بدمینتون را چنین برشمرد: در مسابقات تیمی واحد ارسنجان عنوان نخست را به دست آورد، واحد مرودشت به رتبه دومی رسید و واحدهای فسا و شیراز هم به طور مشترک سوم شدند. سرپرست فنی این دوره ازمسابقات بدمینتون برادران منطقه یک برعهده قباد حسن‌پور بود.

وی افزود: نفرات برتر این دوره از مسابقات به مسابقات کشوری که در واحد سپیدان برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علی دایی در خانه خبرنگار ورزشی و مادر ۸۹ساله‌اش!
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • اراک قهرمان مسابقات تنیس روی میز منطقه ۵ دانشگاه آزاد شد
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • رفع مشکلات معابر خاکی و پرتردد محله شهدای صفری
  • با ۵۰۰ میلیون تومان در کجای تهران می‌توان خانه رهن کرد؟
  • معرفی برگزیدگان مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون منطقه یک کشور
  • قهرمانی دانشگاه آزاد شیراز در مسابقات تنیس روی میز منطقه یک کشور
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان
  • قیمت خانه در جنت آباد تهران امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳