Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط‌عمومی ایرانسل، نشست بررسی پیشرفت تفاهم‌نامه چهارجانبه طراحی و ایجاد پایلوت حمل‌ونقل هوشمند شهری، مبتنی بر شبکه هوشمند 5G در جزیره کیش، ظهر امروز سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹، در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش، با حضور دکتر جعفر آهنگران سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر سید جلال موسوی معاون اجرایی ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل‌و‌نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، دکتر امیر سوداگران مدیر فناوری‌اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل و دکتر حسن بولوردی معاون فنی و مهندسی ایرانسل و نیز جمعی از مدیران سازمان منطقه‌ آزاد کیش برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست در ادامه امضای تفاهم‌نامه چهارجانبه کاربست‌های 5G که در تاریخ ۶ مهرماه ۱۳۹۹، بین پژوهشگاه ارتباطات و فناوری‌اطلاعات به نمایندگی از وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل‌و‌نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، سازمان منطقه آزاد کیش و ایرانسل، با رویکرد طراحی و ایجاد پایلوت حمل‌ونقل هوشمند شهری، مبتنی بر شبکه‌های ارتباطات سلولی نسل جدید، در چارچوب شبکۀ ملی اطلاعات امضا شده بود، برگزار شد.

بر اساس این تفاهم، ایرانسل امروز سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹، ششمین سایت نسل پنج تلفن‌همراه را در جزیره کیش راه‌اندازی کرد تا بعد از تهران و شیراز، کیش سومین شهری باشد که به اینترنت 5G ایرانسل دسترسی پیدا می‌کند.

در این نشست که پس از مراسم افتتاح ششمین سایت نسل پنج تلفن‌همراه ایرانسل در جزیره کیش برگزار شد، ضمن بررسی و به‌روزرسانی روند پیشرفت تفاهم‌نامه چهارجانبه طراحی و اجرای پایلوت حمل‌ونقل هوشمند شهری مبتنی بر شبکه 5G در جزیره کیش و اعلام رضایت طرفین از پیشرفت چشمگیر آن، ظرفیت‌های دیگری از جمله تبدیل جزیره کیش به مرکز تحقیقات نسل‌های جدید ارتباطی، راه‌اندازی خدمات مبتنی بر فناوری اینترنت اشیا (NB-IoT) و گسترش همکاری با اپراتور تله‌کیش مورد بحث قرار گرفت.

در این مراسم، دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل گفت: پس از آن که در مهرماه امسال، توافق‌نامه چندجانبه را با سازمان منطقه آزاد کیش و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات امضا کردیم که یکی از محورهای آن، راه‌اندازی سایت نسل پنج تلفن‌همراه در جزیره کیش بود، خوشبختانه به تعهدمان عمل کردیم و امروز شاهد افتتاح رسمی این سایت بودیم. تلاش می‌کنیم همکاری‌های گسترده‌تری را در حوزه ارتباطی شکل دهیم و سرویس‌های هوشمند را به کیش بیاوریم تا کیش را با توجه به زیرساخت‌های خوبی که در منطقه آزاد کیش وجود دارد، به جزیره هوشمند تبدیل کنیم.»

وی در ادامه افزود: «ایرانسل آمادگی دارد برای حمایت از پروژه‌های تحقیقاتی نسل‌های جدید ارتباطی در کیش، امکانات لازم را در اختیار محققان قرار دهد. همچنین حمایت از راه‌اندازی خدمات مبتنی بر فناوری اینترنت اشیا (NB-IoT) و گسترش همکاری با اپراتور تله‌کیش، از دیگر برنامه‌های ایرانسل در حوزه خدمات ارتباطی جزیره کیش است که می‌تواند این جزیره را هوشمند و متمایز کند.»

در این مراسم، همچنین دکتر جعفر آهنگران سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش، ضمن تشکر از حضور و اقدام‌های ارزشمند ایرانسل در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی جزیره کیش گفت: «ما در جزیره کیش این آمادگی را داریم تا برای گسترش هرچه بیشتر خدمات ارتباطی، تمامی امکانات لازم را در اختیار ایرانسل قرار دهیم که با توجه به تمرکز مدیریت در این جزیره، فضای منحصر به فردی در مقایسه با سایر نقاط کشور در اختیار پیاده‌سازی این امر، قرار دارد.»

در ادامه، معاون اجرایی ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل‌و‌نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، با اشاره به چابکی ایرانسل در انجام پروژه‌های نوین فناورانه، از توجه ایرانسل برای در اختیار قرار دادن زیرساخت‌های ارتباطی لازم در راستای اجرای هر چه سریعتر این تفاهم‌نامه، قدردانی کرد.

در این نشست، همچنین مدیر فناوری‌اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه کیش نیز با ابراز رضایت از پیشرفت اجرای تفاهم‌نامه گفت: «اهداف کلی این تفاهم‌نامه با همت شرکت ایرانسل تاکنون بسیار خوب و رضایت‌بخش جلو رفته است و از حضور ایرانسل در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کیش به ویژه راه‌اندازی سایت نسل پنج تلفن‌همراه، تشکر می‌کنیم.»

مراسم رونمایی از کاربست‌های 5G در ایران، ۶ مهرماه ۱۳۹۹، در سالن همایش‌های پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و با حضور مهندس محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از معاونان و مدیران این وزارتخانه، از جمله مهندس حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و دکتر سید ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات، همچنین مهندس منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعۀ فناوری‌های فضایی و حمل‌و‌نقل پیشرفتۀ معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، دکتر غلامحسین مظفری مدیرعامل وقت سازمان منطقۀ آزاد کیش و شماری از فعالان تشکل‌های بخش خصوصی برگزار شده بود که در ذیل آن، ایرانسل دو تفاهم‌نامه برای توسعۀ پزشکی از راه دور و حمل‌ونقل هوشمند بر بستر شبکۀ نسل پنجم تلفن همراه را امضا کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سعید محمد مهدی باکری حداقل دستمزد عیسی کلانتری میلاد حاتمی حمل و نقل شهری ایرانسل حمل و نقل هوشمند سعید محمد مهدی باکری حداقل دستمزد عیسی کلانتری میلاد حاتمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارتباطات و فناوری اطلاعات سایت نسل پنج تلفن همراه سازمان منطقه آزاد کیش فضایی و حمل و نقل فناوری اطلاعات حمل ونقل هوشمند جزیره کیش راه اندازی تفاهم نامه آزاد کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۲۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند

علی کریمی آنچه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در نشست راهبردی شهر هوشمند با اشاره به اهمیت هوشمندسازی گفت: دنیا در حال حرکت به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود و ما به‌عنوان سازمان نظام مهندسی ضمن حمایت از این رویداد، باید در هوشمندسازی ساخت‌وساز شهری پیشرو باشیم و زمینه‌های پیاده‌سازی آن را برای سرمایه‌گذاران، مالکان و جامعه مهندسی فراهم کنیم.

رئیس  سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: ما در حوزه نوآوری بیش از پیش به یک تحول نیازمند هستیم و برای ارتقای رتبه نوآوری، باید در حوزه‌های قوانین و مقررات، حمایت‌ها و تکمیل زنجیره‌های مختلف، تغییر بنیادی صورت بگیرد.

در  ادامه امیدرضا ریاحی عضو هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان اینکه در حوزه هوشمندسازی باید تعامل میان نهادها، ارگان‌ها و تشکل‌ها شکل گیرد گفت: در  هوشمندسازی در بخش ساختمان  باید در مطالعات اولیه، محاسبات و نقشه‌ها لحاظ شود و برای این منظور باید از ظرفیت بزرگ جامعه مهندسی کشور استفاده حداکثری کرد.

وی افزود: پنجمین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی شهر هوشمند ایران هم‌زمان با پنجمین نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری ۱۰ الی ۱۲ تیر ۱۴۰۳ در مصلای امام خمینی برگزار  می شود.

 ریاحی اظهار کرد: شهر هوشمند مکانی ممتاز برای توسعه پایدار اقتصادی-صنعتی بوده که در آن به مسائلی مانند مدیریت ترافیک، مصرف انرژی، کنترل آلودگی، به‌روزرسانی و بهینه‌سازی زیرساخت‌های شهری، بهبود کیفیت زندگی از طریق رویکرد نوآورانه و سیستماتیک، بر اساس ارتباط و تبادل اطلاعات با هدف بهینه‌سازی فرآیندهای مدیریت شهری پرداخته می‌شود.

در ادامه این جلسه،  غلامرضا رضاییان دبیر اجرایی پنجمین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی شهر هوشمند ایران اظهار داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه‌های شهری در نمایشگاه شهر هوشمند به‌صورت گسترده از کل کشور حضور دارند و به‌طورکلی تمرکز نمایشگاه امسال به سمت دانش‌بنیان‌ها است به‌طوری‌که با دادن تسهیلات مالی به‌صورت بلاعوض توسط صندوق نوآوری و شکوفایی و تسهیلات تا سقف پنج میلیارد ریال از صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته به این شرکت‌ها اختصاص خواهد یافت.

رضاییان تصریح کرد: استارت‌آپ‌ها به‌صورت رایگان ثبت‌نام می‌شوند و به‌طورکلی ما باید به حضور استارت‌آپ‌ها اهمیت داده و با نمایش دستاوردها و توانمندی‌ها نسبت به اقتصاد استارت‌آپ‌ها اقدام کنیم.

همچنین  محمد حسن‌زاده رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) به‌عنوان رئیس کمیته علمی رویداد با اشاره به اهمیت شهر هوشمند گفت: بهره‌مندی از دیدگاه‌های دانشگاهیان و خلاقیت‌های نسل جوان و نوآور، انتقال درس‌آموخته‌های شهرهای مختلف، معرفی و عرضه به‌روش‌ها و تجربیات مؤثر کشورهای مختلف ازجمله ویژگی‌های این رخداد ملی و بین‌المللی است.

وی ادامه داد: پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در نظر دارد با ایجاد ارتباط با جامعه علمی و فناوری کشور فضای هم‌اندیشی و چاره‌جویی ملی برای چالش‌های مرتبط با شهر هوشمند را فراهم کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • وضعیت دستگاه‌های اجرایی در هوشمندسازی بررسی شد
  • برگزاری جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات
  • صنعتگران به هوشمندسازی حمل‌ونقل دوچرخه‌ای شهر مشهد کمک کنند
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مسئله غزه برگزار می شود
  • هوشمندسازی ۴ پارکینگ هسته مرکزی شهر قم
  • هوشمندسازی و مجازی‌سازی فرآیند حمل و نقل کالا در یزد
  • تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تفاهم نامه اجرای فیبرنوری بیرجند امضا شد
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی