Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@23:42:09 GMT

داوطلبان انتخابات ثبت نام غیرحضوری را ترجیح دهند

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۲۷۶۶

داوطلبان انتخابات ثبت نام غیرحضوری را ترجیح دهند

محمدابراهیم زارعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروز همزمان با سراسر کشور فرایند نامنویسی داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان شروع شده و تا ۲۶ اسفند نیز ادامه دارد.

وی اضافه کرد: وزارت کشور در سال جاری چهار شیوه شامل ۲ روش غیرحضوری و ۲ روش حضوری را برای ثبت نام مدنظر قرار داده که انتظار می‌رود داوطلبان روش‌های غیرحضوری را به روش‌های حضوری ترجیح داده تا به نوبه خود مانع از گسترش شیوع ویروس کرونا باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان یادآور شد: روش‌های غیر حضوری شامل استفاده از نرم افزارهای موبایلی و دسکتاپی بارگذاری شده در سایت وزارت کشور و ثبت نام حضوری نیز در دفاتر پیشخوان دولت است که در هر سه روش داوطلبان پس از دریافت کد رهگیری برای نهایی شدن روند نام‌نویسی خود باید به فرمانداری مراجعه کنند.

وی افزود: در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرها ۱۷۶ عضو شورا از سوی ساکنان ۳۲ شهر استان انتخاب می‌شوند که شامل یک شهر با ۹ عضو، ۶ شهر با هفت عضو و ۲۵ شهر با پنج نفر عضو است.

زارعی با بیان اینکه سنندج به عنوان مرکز استان تنها شهر دارای ۹ نفر عضو شورای اسلامی شهر بوده و شهرهای سقز، کامیاران، مریوان، بانه، بیجار و قروه نیز داری هفت عضو است گفت: در این دوره از انتخابات با توجه تقسیمات جدید سیاسی کشور سه شهر شامل هزارکانیان دیواندره، سنته سقز و حسین آباد سنندج از روستا به شهر تبدیل شده اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: همچنین ۴۰۰ دفتر پیشخوان در این استان در این ساعت‌ها آماده ثبت نام داوطلبان هستند.

وی در خصوص مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام داوطلبان ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر گفت: ارایه اصل گواهی عدم سوء پیشینه، اصل شناسنامه عکس دار و تصویر آن، اصل و تصویر کارت ملی و پایان خدمت یا معافیت دائم آن برای مردان، یک قطعه عکس سه در چهار، گواهی مدرک تحصیلی از جمله مدارک مورد نیاز برای نام‌نویسی است.

وی اظهار داشت: ارایه اصل و تصویر گواهی پذیرش استفای مقامات موضوع ماده ۳۲ قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا، اصل و تصویر مدارک ایثار گری، جهت برخورداری از امنتیاز یک مقطع بالاتر نیز برای افراد واجد شرایط الزامی است.

زارعی گفت: طبق تبصره قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر کسانی که سابقه یک دوره کامل عضویت اصلی شورا را داشته باشند به شرطی که در همان حوزه انتخابیه نامزد شوند از شرط مدرک تحصیلی معاف هستند.

طی دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان چهار هزار و ۱۷۲ نفر از سوی مردم به عنوان اعضای شورا انتخاب شدند که چهار هزار نفر از این تعداد در روستاها و ۱۷۲ نفر نیز در شهرها عضو این نهاد هستند.

شوراهای اسلامی هم اکنون در تمام ۳۲ شهر این استان و یک هزار و ۳۱۲ روستا از یک هزار و ۶۰۰ روستای داری سکنه فعالیت دارند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

۵۹ درصد واجدان شرایط استان کردستان ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ در جریان رای ‌گیری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت کردند.

برچسب‌ها ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر کردستان وزارت کشور محمد ابراهیم زارعی سنندج پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر کردستان وزارت کشور ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر کردستان وزارت کشور سنندج اخبار کنکور شوراهای اسلامی شهر و روستا دوره انتخابات ششمین دوره ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۲۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد وحیدی ظهر پنجشنبه در حاشیه سفر خود به مشهد اظهار کرد: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه هدف آماده شده است.

وزیر کشور گفت: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088675

دیگر خبرها

  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • عزل و برکناری ۱۲ عضو دوره ششم شوراهای مازندران
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته قبل از زمان رای‌گیری
  • شوراها مردمی سازی کارها را در اولویت قرار دهند
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است