Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@08:26:51 GMT

انگلیس نگران اصلاحات انتخاباتی پکن در هنگ کنگ است

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۳۲۵۳

انگلیس نگران اصلاحات انتخاباتی پکن در هنگ کنگ است

دولت انگلیس نگرانی عمیق خود را بابت اصلاحات سیستم انتخاباتی در هنگ‌کنگ که از سوی چین وضع شده، ابراز داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کری لام، رئیس اجرایی هنگ کنگ اصلاحات پیشنهادی از سوی دولت پکن را در سیستم انتخاباتی این دولتشهر مورد استقبال قرار داد اما تلاش‌های گذشته از سوی چین در هنگ کنگ با موجی از اعتراضات بعضا خشونت آمیز از سوی حامیان جدایی طلبی همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از سخنگوهای دفتر نخست وزیری انگلیس گفت: ما از نزدیک در حال رصد نتایج جلسه کنگره ملی خلق و تغییرات احتمالی آن برای سیستم انتخابات هنگ کنگ هستیم. ما به مقام‌های چین تاکید می‌کنیم تا به تعهداتشان در قبال مردم هنگ کنگ وفادار بمانند.

کری لام همچنین گفت: خوشحالم که مقام‌های دولت مرکزی مجددا از اختیارات قانون اساسی خود برای کمک به رفع این مشکل برای هنگ کنگ استفاده کرده‌اند.

یکی از تغییرات پیشنهادی به کنگره ملی خلق، پارلمان چین، اجازه می‌دهد تا بخشی از نهاد قانونگذاری این دولتشهر را انتخاب کند. دیگر پیشنهاد حذف ۱۱۷ کرسی از کمیته انتخاباتی ۱۲۰۰ کرسی است که هر پنج سال رئیس اجرایی را انتخاب می‌کند.

نیمی از ۷۰ عضو شورای قانونگذاری و سه چهارم کمیته انتخابات هنگ کنگ در حال حاضر نه توسط مردم بلکه توسط "حوزه‌های عملکردی" از گروه‌های اقتصادی انتخاب می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هنگ کنگ چین هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۳۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بیانیه جامعه اسلامی مهندسین درخصوص فهرست منتخب برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر منتشر شد.

بسمه تعالی
خدای متعال را شاکریم که علیرغم تمامی جوسازی ها در مایوس کردن ملت ایران از حضور در پای صندوق های رای، مردم بصیر و هوشیار ایران عزیز، چشم طمع دشمنان را کور کردند و دیگر بار حضور خود را در صحنه انتخابات به نمایشی تحسین برانگیز مبدل ساختند.
جامعه اسلامی مهندسین پس از بررسی نفرات راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، و به دنبال مباحث عمیق در شورای مرکزی و هیات اجرایی این تشکل، و ضمن احترام به همه کاندیداهای منتخب برای دور دوم، فهرست زیر را به مردم عزیز حوزه انتخابیه تهران معرفی می نماید.

امید است با حضور پرشور واجدان شرایط در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی و تجدید بیعت با آرمانهای امام راحل عظیم الشان و شهدای گلگون کفن، شاهد انتخاباتی پرشور و دشمن شکن باشیم.

اسامی به ترتیب بالاترین آراء ماخوذه در دور اول عبارتند از:

احمد نادری، سمیه رفیعی، حسین نجابت، عبدالحسین روح الامینی، ابوالقاسم جراره، زهره سادات لاجوردی، علیرضا سلیمی، صالح اسکندری، محمدحسین حسین زاده بحرینی، سمیه گلپور چمرکوهی، علی اصغر پورمحمدی، علی طهرانی مقدم، سیدنظام الدین موسوی، مجتبی رحماندوست، مهدی شریفیان، غلامحسین رضوانی.

جامعه اسلامی مهندسین
اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

کد خبر 6093609 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • ناپدیدشدن هزاران پناهجو که قرار است به رواندا فرستاده شوند
  • پاسخ کیهان به گزارش بی بی سی در باره نیکا شاه کرمی
  • فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد
  • محمد خاتمی: تورم به سطح فوق‌العاده نگران کننده رسید | چرا به شاخص‌های برنامه ۲۰ ساله نزدیک نشده‌ایم؟
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • اصلاحات جدید دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری اعلام شد
  • مهلت انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ برای بار سوم تمدید شد
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند