Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@13:35:49 GMT

اپل باز هم به نقض قانون حریم خصوصی متهم شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۳۶۰۴

اپل باز هم به نقض قانون حریم خصوصی متهم شد

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت France Digitale که حدود ۲۰۰۰ عضو دارد، به تازگی شکایتی هفت صفحه‌ای را به کمیسیون ملی اطلاعات و آزادی‌ها ارائه داد. استدلال این شرکت برای شکایت از اپل، این است که ممکن است شرکت اپل در حال جمع آوری اطلاعات کاربران برای خدمات ردیابی تبلیغات بدون درخواست مجوز صریح باشد، و از CNIL خواستار تحقیق در این زمینه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مخصوصا که این شرکت فرانسوی، فکر می‌کند اپل به طور پیش فرض گزینه "آگهی‌های شخصی سازی شده" خود را در آیفون‌های دارای iOS ۱۴ نصب کرده است. البته اپل واکنشی به این شکایت نشان نداد.

قوانین متفاوت برای شرکت‌های فناوری بزرگ

در حالی که اروپا در حال سخت گیری به شرکت‌های فناوری بزرگ آمریکایی است، نیکولاس برین (Nicolas Brien) مدیر عامل فرانس دیجیتال، هنوز فکر می‌کند قانون برای شرکت‌هایی مانند اپل در مقایسه با دیگر شرکت‌ها متفاوت است. او ادعا می‌کند که سطح کنترل حریم خصوصی اپل و شرکت‌های نوپای فرانسوی و سایر شرکت‌های کوچک یکسان نیست.

برین گفت: مشکل ما در اینجا این است که شما انتخابی برای موافقت ندارید، چون این مسئله به طور خودکار فعال است و طبق قوانین حریم خصوصی الکترونیکی، این موضوع کاملاً ممنوع است. این شرکت فرانسوی، همچنین اپل را به دلیل شیوه‌های اپ استور در هفته‌های اخیر مورد انتقاد قرار داده و گفته است که این محصولات به شرکت‌های نوپا آسیب می‌رسانند.

برین در انتها گفت: ما دائماً در حال تحقیق و بررسی هستیم. ما نیاز داریم که این رویه متوقف شود. مقررات فنی در درجه اول نباید برای شرکت‌های نوپا باشد. سخنگوی CNIL نیز تأیید کرد که این شکایت را دریافت کرده و قصد دارد در مورد آن تحقیق کند.

بیشتر بخوانید:

فیس بوک به دلیل نقض قانون ۶۵۰ میلیون دلار جریمه شد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حریم خصوصی شرکت اپل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۳۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) تصویری جذاب از انبار رنو در تهران در دهه ۵۰

فرانسوی‌ها با برند رنو نسبت به صنعت خودروی ایران حق آب و گل دارند چرا که اولین ماشین تاریخ ایرات توسط مظفرالدین شاه قاجار از این برند خریداری شد. گروه رنو شرکت خودروسازی چندملیتی فرانسوی است، که در زمینه طراحی، ساخت و پخش خودروها، کامیون، تراکتور، اتوبوس و خودرو‌های برقی فعال است و پیش‌تر در زمینه طراحی و تولید هواگرد و موتور‌های هواگرد نیز فعالیت داشته‌است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر بولوین-بیانکور، فرانسه قرار دارد.

منبع: چندثانیه

سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ اطلاعاتی جالب درباره زندگی انسان در کره ماه؛ از قیمت زمین تا وام مسکن در ماه! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • (عکس) تصویری جذاب از انبار رنو در تهران در دهه ۵۰
  • اروپا از تخلفات فیس‌بوک و اینستاگرام تحقیق می‌کند
  • اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
  • بازداشت بازیگر سرشناس سینما با اتهامات اخلاقی بزرگ
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/ حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • ژرار دوپاردیو سرانجام بازداشت شد/ بازجویی برای اتهامات جنسی
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • انحطاط اخلاقی یا استثمار به بهانه تولید علم
  • بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • گام عملی برای جهش تولید