Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی پایتخت در نشست خبری خود که امروز (۲۰ اسفند ماه)، برگزار شد، اظهار کرد: علیرغم شرایط کرونایی هیچ تعطیلی در مأموریت‌های پلیس آگاهی نداشتیم، میانگین روزانه ۱۷۰۰ نفر به مجموعه پلیس آگاهی مراجعه می‌کنند و سعی کردیم وضعیت خوبی را برای مردم ایجاد کنیم، ما یک محدودیت‌هایی را برای نگهداری مجرمان باید ایجاد می‌کردیم که این کارمان را سخت کرد و همچنین اجرای محدودیت‌هایی که در سطح شهر عملیاتی می‌شود بر عهده پلیس آگاهی هم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بلافاصله بعد از شیوع کرونا خودمان را با شرایط هماهنگ کردیم، بعد از تغییراتی که در حوزه سکه و طلا افتاد ما تغییر رفتاری را در مردم مشاهده کردیم که افراد اقدام به انباشت طلا و سکه در منازل کردند. افزایش قیمت خودرو، قطعات و موبایل بر افزایش سرقت در این حوزه‌ها تأثیرگذار بود.

سردار لطفی با اشاره به اینکه شاهد یک روند بی سابقه خرید و فروش در فضای مجازی بودیم که با اتحادیه طلا و جواهر صحبت کردیم بر این رفتار نظارت داشته باشند، بیان کرد: در تهران وضعیت خوبی را در ارتباط با جرایم مربوط به پلیس آگاهی داریم. ۱۳ میلیون نفر جمعیت در تهران است، اما تعداد جمعیت شناور مهم است که این افراد روزانه وارد تهران می‌شوند و غروب تهران را ترک می‌کنند که این جمعیت کار پلیس را سخت می‌کند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد از مجرمان طبق آمار‌ها مجرمان غیر بومی هستند که این در استان‌های دیگر نیست، گفت: ۲۰ درصد از مجموعه کارآگاه‌های کشور در مجموعه پلیس آگاهی تهران بزرگ مشغول هستند.

وی افزود: عملیاتی‌ترین پلیس آگاهی، پلیس آگاهی پایتخت است، تهران عملاً تبدیل به شهر شبانه روزی شده است که ضرورت دارد بعد از کرونا برای این موضوع راه حلی داشته باشیم. اولین مباحث اعلام شده با ۱۱۰ مرتبط با جرایم راهنمایی و رانندگی، دومین مبحث سایر جرایم، سومین مبحث نزاع و درگیری و موضوع سرقت چهارمین مطالبه مردم در تماس با این سامانه است.

سردار لطفی ادامه داد: ۷ و نیم درصد افزایش میزان کشف و دستگیری را در امسال داشتیم، همچنین از مجموع سرقت‌هایی که در امسال اتفاق افتاده است ۷۴/۳ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه سهم تهران نسبت به کل کشور تقریباً ۱/۷ درصد کاهش نسبت به سال قبل داشته‌ایم، گفت: در جرایم جنایی ۱۵/۵ درصد کاهش داشته‌ایم، اما متأسفانه در قتل عمد ۵ نفر افزایش نسبت به سال قبل داشته‌ایم، ۹۳/۷ درصد از جرایم جنایی را کشف کرده‌ایم. همچنین در جرم آدم ربایی ۴۰ درصد کاهش، تجاوز ۱۹ درصد، حریق عمدی و اسیدپاشی ۷۵ درصد، سرقت مسلحانه ۲۵ درصد و فقدان افراد ۱۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: در سرقت‌های خشن ۶ درصد کاهش داشته‌ایم و ۷۸/۶ درصد از این سرقت‌ها هم کشف کرده‌ایم. البته اولویت اول سرقت‌ها، سرقت‌های خرد است پلیس در این زمینه اقدامات خوبی داشته است، اما این سرقت‌ها با تعداد معتادان و حضور آن‌ها در شهر ارتباط مستقیم دارد.

سردار لطفی بیان کرد: ۸۴ درصد خودرو‌های مسروقه در تهران تا به امروز کشف شده است و اکثر خودرو‌ها در ۴۸ ساعت اول کشف می‌شود. ۶۷ درصد از باند‌های کیف قاپی و قاپ زنی دستگیر شده است. ۹۴ درصد از کیف قاپی‌ها منجر به کشف و به طور کلی ۶۰ درصد کیف قاپی کاهش داشته است. ۷۶ درصد از سرقت‌هایی که از مغازه‌ها می‌شود کشف شده است.

وی با بیان اینکه هزار و ۴۱۳ باند از ابتدای سال در حوزه‌های مختلف دستگیر شده است که هر باند حداقل ۳ نفر عضو دارد، ادامه داد: لیزینگ از جرایمی بود که امسال ما را خیلی اذیت کرد و ۲۶ شرکت لیزینگی را امسال شناسایی و دستگیر کردیم. متأسفانه فعالیت شرکت‌های هرمی هم در تهران زیاد شده و جوانان را فریب می‌دهند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت خاطرنشان کرد: یکی از مأموریت‌های پلیس آگاهی برخورد با خودرو‌های سرقتی است، صد در صد از خودرو‌هایی که در سند نمره جمع‌آوری شده است از شهرستان به تهران آورده بودند.

درحال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس آگاهی اخبار حوادث رئیس پلیس آگاهی پایتخت کاهش داشته درصد کاهش داشته ایم خودرو ها سرقت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۴۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس پلیس آگاهی تهران: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سردار علی ولی‌پور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ درپی دستگیری عامل ضرب و شتم یک شهروند با زنجیر در تهران با نگارش یادداشتی تاکید کرد که در تهران، هیچ مجرمانه‌ای برای قانون‌شکنان به پایان نمی‌رسد. در  ابتدای این یادداشت آمده است: «بدون شک فرد اراذل و اوباشی که وقیحانه در برابر چشمان تعداد زیادی از شهروندان اقدام به ضرب و شتم بیرحمانه یکی از مسافران اتوبوس بی آرتی کرده بود هرگز گمان نمی‌کرد که شهروندی مسئول و متعهد در آن شرایط پر از استرس، شجاعانه در حال تصویربرداری از اقدامات مجرمانه اوست و دیری نخواهد گذشت که سردی دستبند همکارانم بر دستهای آلوده‌اش خواهد نشست.»

در ادامه این یادداشت آمده است:‌« این اتفاق شیرین توسط کارآگاهان پلیس آگاهی رقم خورد تا بار دیگر به مجرمان و قانون‌شکنان ثابت شود پایتخت جای عرض اندام و اوباش‌گری خلافکاران نیست. اراذلی که گمان می‌کنند می‌توانند آرامش و امنیت شهروندان را با رفتارهای هنجارشکنانه و زیاده‌خواهی‌های خود برهم بزنند، کافی است نگاهی به اخبار حوادث خبرگزاری‌ها وروزنامه‌ها بیاندازند تا با زنجیره‌ای از اخبار کشفیات و دستگیری‌های پلیس آگاهی روبه‌رو شوند.»

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ همچنین نوشت:‌ « شاید شروع یک پرونده با قانون‌شکنی یک مجرم آغاز شود اما این کارآگاهان پلیس آگاهی هستند که پایان بندی آن را با دستگیری متهم مربوطه رقم می‌زنند. افسران شایسته این پلیس در تلاشی بی‌وقفه و شبانه‌روز برای مقابله با جرائم و آسیب‌ها کوچک‌ترین سرنخ‌ها و مستندات را با هدف شناسایی مجرمین و احقاق حق مالباختگان و قربانیان دنبال می‌کنند. اینجانب به عنوان سکاندار پلیس آگاهی پایتخت به استناد عملکرد درخشان همکارانم در پرونده اتوبوس بی‌آرتی و همچنین دستگیری زورگیران اتوبان صدر و بسیاری موارد دیگر این اطمینان خاطر را به شهروندان می دهم که پلیس در مسیر برقراری امنیت و آرامش ساکنان پایتخت از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد و مجرمان بدانند، تعدی به حقوق هر یک از ساکنان پایتخت از سوی کارآگاهان متعهد و غیرتمند پلیس آگاهی بی پاسخ نخواهد ماند.»

ولی‌پور گودرزی در پایان این یادداشت نیز درخواستی را از مردم مطرح کرد و نوشت:‌ « در پایان از شهروندان گرامی دعوت می‌کنم تا در برابر اتفاقات پیرامون خود بی تفاوت نبوده و با مستندسازی از آسیب‌ها و جرائم و قانون‌شکنی‌ها یاری‌گر پلیس در اشراف اطلاعاتی بر اتفاقات پایتخت باشند.»

دیگر خبرها

  • اعتراف به ۴۰ فقره سرقت از انباری در شرق تهران
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • آدم‌ربایی برای گرفتن ۵۰ میلیارد تتر
  • آدم‌ ربایی برای ۵۰۰ میلیارد ریال تتر
  • آدم‌ربایی برای ۵۰۰ میلیارد ریال تتر
  • آدم‌ربایی برای ۵۰۰ میلیارد ریال ارز دیجیتال
  • آدم ربایی با چاشنی رمز ارز
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • رئیس پلیس آگاهی تهران: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • پلیس آگاهی: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند